świecą się kontrolki

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez seba136 » 28 wrz 2010, 18:25

po prawej stronie: pierwsza (akumulator) i ostatnia (światlo), światła słabiej świecą, dzisiaj przejechałem się i zgasły po ponownym uruchomieniu silnika znowu się świecą, poza tym auto traci obroty na gazie..
miał ktoś podobną sytuacje ?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez markmas » 1 paź 2010, 00:11

Na początek sprawdź prąd ładowania akumulatora. Powinno być ok 14V. Być może Ci już Ci nie wyrabia alternator, aku, rozciągnięty pasek, zatarte łożysko.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez seba136 » 1 paź 2010, 18:50

a jeszcze takie pytanko, czy brak ładowania wpływa na jazde, na gazie?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez markmas » 1 paź 2010, 20:17

seba136 napisał(a):a jeszcze takie pytanko, czy brak ładowania wpływa na jazde, na gazie?


Zależy jakim. Przy mikserze nie. Przy sekwencji, z racji na spadki napięcia przy zasilaniu komputerka może mieć.

pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez YaRQ » 1 paź 2010, 23:32

seba136 napisał(a):a jeszcze takie pytanko, czy brak ładowania wpływa na jazde, na gazie?

Dziwne pytanie... z tego co wiem kompletny brak ładowania wpływa na wszystko... Pomijając elektryke/elektronike auta to przy mikserze z attuatorem i kompem w mniejszym stopniu, a przy sekwencji w większym. Z resztą u mnie jak po odpięciu akumulatora pierwszy raz odpalam to się nie chce na gaz od razu przełączyć.. (lpg 2gen.)
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez markmas » 2 paź 2010, 00:36

YaRQ napisał(a):Dziwne pytanie... z tego co wiem kompletny brak ładowania wpływa na wszystko...


Założyłem, że chodzi o przerwy w ładowaniu. Jeśli takowe występują to właśnie zapala się kontrolka akumulatora + kontrolka przepalonej żarówki. Z własnego doświadczenia wiem, że powodem takiego stanu rzeczy może być ślizgający się pasek.
Powtórzę :)
Przy przerwach ładowania odczujesz to przy gazie na sekwencji z racji tego, ze sterownik jest podatny na zmiany napięcia i może się resetować. Przy mikserze resety nie wystąpią bo tam nie ma sterownika.
Przy całkowitym braku ładowania – po prostu staniesz gdzieś nagle (znając szczęście – w szczerym polu) i będzie po ptokach :P Nie ważne czy masz sekwencje, mikser czy silnik na wodę – Bez prądu nie da rady...

Obecnie silnik traci Ci obroty, bo większość prądu ciągnie bezpośrednio z akumulatora. Tak było, jest i jeszcze trochę będzie...
Włącz jednocześnie całą elektrykę w samochodzie to się zdziwisz :P
Sprawdź po kolei
pasek, alternator, łożysko na alternatorze, akumulator (pewnie ma swoje lata), zwarcia na przewodach.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez seba136 » 2 paź 2010, 11:26

dzisiaj pożyczam miernik i sprawdzę, musze podjechać do kogoś na kanał, bo inaczej nie wyciagne tego alternatora
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez markmas » 2 paź 2010, 16:52

A po co od razu chcesz wybebeszać pół samochodu?
Sprawdź pasek – czy ma luzy lub jest spalony – jeśli tak to dociągnij go trochę – w przypadku spalenia pomoże, a przynajmniej będziesz wiedział że to on. W przypadku pozytywnej diagnozy – wymień
Ładowanie – podłącz miernik podczas pracy silnika do akumulatora – ma być 14 – 14,5V – Jak jest mniej to alternator lub stabilizator – dopiero wtedy szukasz kanału, a i tak niekoniecznie, bo alternator lepiej wyjmuje się z góry :P
Akumulator – podłącz miernik przy zgaszonym silniku – powinno być 12V

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez seba136 » 2 paź 2010, 16:59

doszedłem już jak to wyjąć, otóż tak naciągnąłem pasek i ładowania brak. Pare dni temu przejechałem sie do sklepu i kontrolki zniknęły, a po ponownym uruchomieniu to samo. Czyżby szczotki w alternatorze ?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez seba136 » 2 paź 2010, 19:08

dobra wyjąłem alternator i tu zonk jak wykręcałem go to podłączone były tylko dwa kable jednen to (kostka) a drugi masa przykręcona śrubką. Gdy go wyjąłem zobaczyłem, że powinna tam iśc jeszcze jedna masa i to chyba przez to nie było ładowania, choć nie wiem musze teraz wsadzić spowrotem ten alternator.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez damian » 2 paź 2010, 19:23

seba136 napisał(a):Gdy go wyjąłem zobaczyłem, że powinna tam iśc jeszcze jedna masa

co zobaczyłeś, że stwierdziłeś, że powinna iść "jeszcze jedna masa"? w alternatorze jest kostka i jeden kabel plusowy, a nie masa. jak podłączyłeś miernik, to co wskazywał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez seba136 » 2 paź 2010, 21:23

damian napisał(a):
seba136 napisał(a):Gdy go wyjąłem zobaczyłem, że powinna tam iśc jeszcze jedna masa

co zobaczyłeś, że stwierdziłeś, że powinna iść "jeszcze jedna masa"? w alternatorze jest kostka i jeden kabel plusowy, a nie masa. jak podłączyłeś miernik, to co wskazywał?

stwierdziłem, że powinien być tam podłączony jeszcze jeden kabelek, a miernika nie podłączyłem bo nie dałem rady załatwić go dzisiaj. W takim razie ile kabli ma iśc do alternatora ? ta kostka i ten kabel plusowy, który przykręca się śrubką ?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez seba136 » 3 paź 2010, 16:31

dobra ładowanie już zrobiłem, przeczyściłem ten alternator, wszystkie kable i jest ok. Ale mam inny problem to już w innym temacie.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez PIANISTA » 5 paź 2010, 08:00

miałem to samo. Regeneracja alternatora pomogła. Było słabe ładowanie, ale sprawdź żeby zrobili ci to dobrze, bo ja po pół roku reklamowałem. Wymienili prawie wszystko w alternatorze.
mieszany 5,3l /100km – i więcej nie chce :)
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 01:14
Posty: 20
Skąd: Tomaszów Mazowiecki / Kraków
Auto: Mazda 323 S 1.7d '93 BG

Postprzez seba136 » 5 paź 2010, 15:45

PIANISTA napisał(a):miałem to samo. Regeneracja alternatora pomogła. Było słabe ładowanie, ale sprawdź żeby zrobili ci to dobrze, bo ja po pół roku reklamowałem. Wymienili prawie wszystko w alternatorze.

zrobiłem sam ;]
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323