po prawej stronie: pierwsza (akumulator) i ostatnia (światlo), światła słabiej świecą, dzisiaj przejechałem się i zgasły po ponownym uruchomieniu silnika znowu się świecą, poza tym auto traci obroty na gazie..
miał ktoś podobną sytuacje ?
świecą się kontrolki
Strona 1 z 1
seba136 napisał(a):a jeszcze takie pytanko, czy brak ładowania wpływa na jazde, na gazie?
Zależy jakim. Przy mikserze nie. Przy sekwencji, z racji na spadki napięcia przy zasilaniu komputerka może mieć.
pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
seba136 napisał(a):a jeszcze takie pytanko, czy brak ładowania wpływa na jazde, na gazie?
Dziwne pytanie... z tego co wiem kompletny brak ładowania wpływa na wszystko... Pomijając elektryke/elektronike auta to przy mikserze z attuatorem i kompem w mniejszym stopniu, a przy sekwencji w większym. Z resztą u mnie jak po odpięciu akumulatora pierwszy raz odpalam to się nie chce na gaz od razu przełączyć.. (lpg 2gen.)
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
YaRQ napisał(a):Dziwne pytanie... z tego co wiem kompletny brak ładowania wpływa na wszystko...
Założyłem, że chodzi o przerwy w ładowaniu. Jeśli takowe występują to właśnie zapala się kontrolka akumulatora + kontrolka przepalonej żarówki. Z własnego doświadczenia wiem, że powodem takiego stanu rzeczy może być ślizgający się pasek.
Powtórzę
Przy przerwach ładowania odczujesz to przy gazie na sekwencji z racji tego, ze sterownik jest podatny na zmiany napięcia i może się resetować. Przy mikserze resety nie wystąpią bo tam nie ma sterownika.
Przy całkowitym braku ładowania – po prostu staniesz gdzieś nagle (znając szczęście – w szczerym polu) i będzie po ptokach
Obecnie silnik traci Ci obroty, bo większość prądu ciągnie bezpośrednio z akumulatora. Tak było, jest i jeszcze trochę będzie...
Włącz jednocześnie całą elektrykę w samochodzie to się zdziwisz
Sprawdź po kolei
pasek, alternator, łożysko na alternatorze, akumulator (pewnie ma swoje lata), zwarcia na przewodach.
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
A po co od razu chcesz wybebeszać pół samochodu?
Sprawdź pasek – czy ma luzy lub jest spalony – jeśli tak to dociągnij go trochę – w przypadku spalenia pomoże, a przynajmniej będziesz wiedział że to on. W przypadku pozytywnej diagnozy – wymień
Ładowanie – podłącz miernik podczas pracy silnika do akumulatora – ma być 14 – 14,5V – Jak jest mniej to alternator lub stabilizator – dopiero wtedy szukasz kanału, a i tak niekoniecznie, bo alternator lepiej wyjmuje się z góry
Akumulator – podłącz miernik przy zgaszonym silniku – powinno być 12V
Pozdrawiam
Sprawdź pasek – czy ma luzy lub jest spalony – jeśli tak to dociągnij go trochę – w przypadku spalenia pomoże, a przynajmniej będziesz wiedział że to on. W przypadku pozytywnej diagnozy – wymień
Ładowanie – podłącz miernik podczas pracy silnika do akumulatora – ma być 14 – 14,5V – Jak jest mniej to alternator lub stabilizator – dopiero wtedy szukasz kanału, a i tak niekoniecznie, bo alternator lepiej wyjmuje się z góry
Akumulator – podłącz miernik przy zgaszonym silniku – powinno być 12V
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
dobra wyjąłem alternator i tu zonk jak wykręcałem go to podłączone były tylko dwa kable jednen to (kostka) a drugi masa przykręcona śrubką. Gdy go wyjąłem zobaczyłem, że powinna tam iśc jeszcze jedna masa i to chyba przez to nie było ładowania, choć nie wiem musze teraz wsadzić spowrotem ten alternator.
- Od: 31 sie 2010, 23:30
- Posty: 76
- Skąd: TL
- Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg
seba136 napisał(a):Gdy go wyjąłem zobaczyłem, że powinna tam iśc jeszcze jedna masa
co zobaczyłeś, że stwierdziłeś, że powinna iść "jeszcze jedna masa"? w alternatorze jest kostka i jeden kabel plusowy, a nie masa. jak podłączyłeś miernik, to co wskazywał?
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
damian napisał(a):seba136 napisał(a):Gdy go wyjąłem zobaczyłem, że powinna tam iśc jeszcze jedna masa
co zobaczyłeś, że stwierdziłeś, że powinna iść "jeszcze jedna masa"? w alternatorze jest kostka i jeden kabel plusowy, a nie masa. jak podłączyłeś miernik, to co wskazywał?
stwierdziłem, że powinien być tam podłączony jeszcze jeden kabelek, a miernika nie podłączyłem bo nie dałem rady załatwić go dzisiaj. W takim razie ile kabli ma iśc do alternatora ? ta kostka i ten kabel plusowy, który przykręca się śrubką ?
- Od: 31 sie 2010, 23:30
- Posty: 76
- Skąd: TL
- Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg
miałem to samo. Regeneracja alternatora pomogła. Było słabe ładowanie, ale sprawdź żeby zrobili ci to dobrze, bo ja po pół roku reklamowałem. Wymienili prawie wszystko w alternatorze.
mieszany 5,3l /100km – i więcej nie chce :)
- Od: 25 mar 2007, 01:14
- Posty: 20
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki / Kraków
- Auto: Mazda 323 S 1.7d '93 BG
PIANISTA napisał(a):miałem to samo. Regeneracja alternatora pomogła. Było słabe ładowanie, ale sprawdź żeby zrobili ci to dobrze, bo ja po pół roku reklamowałem. Wymienili prawie wszystko w alternatorze.
zrobiłem sam ;]
- Od: 31 sie 2010, 23:30
- Posty: 76
- Skąd: TL
- Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość