Licznik – Jak wykręcić? W jaki sposób zmienić przebieg?
odgrzewam troche kotleta,ale mam wlasnie przed soba taki licznik (z obrotmierzem) i do stanu w moim aucie na brakuje mu z 50tys km(znacyz sie jest mniej niz powinno byc),chce to ustawic tak jak jest w rzeczywistosci w zwiazku z tym mam pare pytan:
1 zeby ustawic licznik trzeba zdjac tarcze predkosciomierza?czy mozna sie jakos tam dostac inaczej? za bardzo nie widze innej mozliwosci
2 jak zdejmowac wskazowke?czytalem na forum cos o metodzie z widelcem,ale wiem tez ze wskazowki sa z natury łamliwe a nie chcialbym czegos spieprzyc
3 no i najwazniejsze co wyjac,czym krecic itp zeby ustawic pozadany przebieg
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi,mam nadzieje ze forumowicze pomoga.
aha skorzystalem z szukajki,ale jak dla mnie nie znalazlem wystarczajaco wyczerpujacych odpowiedzi, tzn nadal nie wiem dokladnie jak sie do tego zabrac,zeby czegos nie zepsuc
1 zeby ustawic licznik trzeba zdjac tarcze predkosciomierza?czy mozna sie jakos tam dostac inaczej? za bardzo nie widze innej mozliwosci
2 jak zdejmowac wskazowke?czytalem na forum cos o metodzie z widelcem,ale wiem tez ze wskazowki sa z natury łamliwe a nie chcialbym czegos spieprzyc
3 no i najwazniejsze co wyjac,czym krecic itp zeby ustawic pozadany przebieg
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi,mam nadzieje ze forumowicze pomoga.
aha skorzystalem z szukajki,ale jak dla mnie nie znalazlem wystarczajaco wyczerpujacych odpowiedzi, tzn nadal nie wiem dokladnie jak sie do tego zabrac,zeby czegos nie zepsuc
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
Yooziu napisał(a):1 zeby ustawic licznik trzeba zdjac tarcze predkosciomierza?czy mozna sie jakos tam dostac inaczej? za bardzo nie widze innej mozliwosci
Trzeba zdjąć tarczę.
Yooziu napisał(a):2 jak zdejmowac wskazowke?czytalem na forum cos o metodzie z widelcem,ale wiem tez ze wskazowki sa z natury łamliwe a nie chcialbym czegos spieprzyc
Ja ściągałem widelcem i poszło w miarę sprawnie. Oczywiście trzeba delikatnie podwazać. Jeszcze jedno co do widelca – najlepiej podłożyć sobie coś (hmmm... jakąś chusteczkę albo kartkę) między widelec a tarczę. Ja tego nie zrobiłem i trochę widelec mi pojeździł po tarczy i ją trochę przytarł (w zasadzie tego normalnie prawie nie widać, ale pod światło można zauważyć).
Yooziu napisał(a):3 no i najwazniejsze co wyjac,czym krecic itp zeby ustawic pozadany przebieg
Jak już zdejmiesz tarczę to koło licznika kilometrów jest kółko zębate (chyba, bo dokładnie nie pamiętam) i nim kręcisz. Zresztą na pewno po zdjęciu tarczy sam dojdziesz co i jak. Przy okazji podczas kręcenia staraj się nie ruszać spręzyną od wskazówki prędkościomierza, bo jeśli ją ponaciągasz to może wskazówka drgać.
Chyba wszystko. Powodzenia w przekładaniu i przekręcaniu
heh,no i jestem po operacji ustawiania przebiegu
, i juz wiem ze nie trzeba zdjemowac wskazowki ani tarczy, wystarczy odkrecic 4 srubki z tylu zestawy i wyjac caly predkosciomierz- mechanizm z tarcza, potem zdjac jedna blaszke ktora trzyma dwa niebieskie preciki, wiertarka w dlon i jazda!!
szkoda tylko ze tak wolno sie kreci ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
ja ostatnio to robiłem, wyciągasz stare wkładasz nowe i wszystko choć jest trochę zabawy z wymontowaniem. Obrotomierz działa i wszystkie kontrolki oprócz hamulca ręcznego i rezerwy paliwa ale ja jeszcze z nimi powalczę jak się ociepli
- Od: 8 sty 2005, 19:47
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: 323 BG 1324 (75KM)
Instalacja elektryczna faktycznie jest kompletna, ale przy pompie powinien byc jeszcze czujnik, ktorego przy 1,3 brak! Rozbieralem to wszystko. Moznaby go dokupic i podpiac, ale ja juz sobie odpuszcze bo jak to rozbieralem to urwalem jedna srube i mialem nie lada problem. Zreszta ja na gazie jezdze 
- Od: 20 paź 2004, 16:33
- Posty: 148
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY
No wiec wynienilem juz licznik i oprocz stanu plynu w spryskiwaczu ( ktorej jeszcze nie sprawdzilem) dzialaja WSZYSTKIE kontrolki lacznia z ta nieszczesna rezerwa!
A mialem zarowke przed montazem wyjac tylko zapomnialem !
Nie zaluje...
A mialem zarowke przed montazem wyjac tylko zapomnialem !

Nie zaluje...
- Od: 19 lut 2006, 20:20
- Posty: 31
- Skąd: Lodz
- Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r
A ja troszkę odgrzeję,
http://www.allegro.pl/item230583096_lic ... a_323.html
co o tym myślicie? chyba bedzie pasował do mojej madzi co? Bo najgorsze jest to, że 2 razy zabierałem sie do wyciągania liczika z madzi, żeby sie mu przyjrzeć ale nigdy nie miałem wystarczająco dużo czasu (czyt. nie udało mi sie
) Tam chyba trzeba całą deskę ściągnąć, żeby wyciągnąć zegary.... brr

co o tym myślicie? chyba bedzie pasował do mojej madzi co? Bo najgorsze jest to, że 2 razy zabierałem sie do wyciągania liczika z madzi, żeby sie mu przyjrzeć ale nigdy nie miałem wystarczająco dużo czasu (czyt. nie udało mi sie
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Właśnie chce zmienić licznik na ten z obrotomierzem i chciałbym aby ktoś napisał szczegółowo po kolei jak to zrobić
Dzięki
Dzięki
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Tam po lewej stronie jest śruba pod plasikiem. Ja nie wiem czemu myślałem że tam jest tylko zahaczone jak po prawej i ciągnąłem na siłę jakiś czas
Da się wymienić zegary bez odkręcania kierownicy ale trochę trzeba pokombinować.
Jeśli zegary nie będą chciały wyjść na tyle żeby dało się odkręcić linkę to trzeba ją rozłączyć w komorze silnika.
Później tylko podłączasz linkę, wtyczki (wszystko pasuje tylko w jednej pozycji) i voila
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość