Licznik – Jak wykręcić? W jaki sposób zmienić przebieg?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gość » 24 gru 2005, 14:41

jest jeszcze jeden problem najczęściej diesle mają 6000rpm a benzyniaczki 8000 rpm
Gość
 

Postprzez Yooziu » 1 lut 2006, 18:50

odgrzewam troche kotleta,ale mam wlasnie przed soba taki licznik (z obrotmierzem) i do stanu w moim aucie na brakuje mu z 50tys km(znacyz sie jest mniej niz powinno byc),chce to ustawic tak jak jest w rzeczywistosci w zwiazku z tym mam pare pytan:
1 zeby ustawic licznik trzeba zdjac tarcze predkosciomierza?czy mozna sie jakos tam dostac inaczej? za bardzo nie widze innej mozliwosci
2 jak zdejmowac wskazowke?czytalem na forum cos o metodzie z widelcem,ale wiem tez ze wskazowki sa z natury łamliwe a nie chcialbym czegos spieprzyc
3 no i najwazniejsze co wyjac,czym krecic itp zeby ustawic pozadany przebieg :)

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi,mam nadzieje ze forumowicze pomoga.

aha skorzystalem z szukajki,ale jak dla mnie nie znalazlem wystarczajaco wyczerpujacych odpowiedzi, tzn nadal nie wiem dokladnie jak sie do tego zabrac,zeby czegos nie zepsuc
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez termis » 1 lut 2006, 19:26

Napisz co i jak i za ile z tym obrotomierzem z benzyny do diesla. Jak inne kontrolki działają?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2004, 10:08
Posty: 116
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez Sokool » 1 lut 2006, 20:21

Yooziu napisał(a):1 zeby ustawic licznik trzeba zdjac tarcze predkosciomierza?czy mozna sie jakos tam dostac inaczej? za bardzo nie widze innej mozliwosci

Trzeba zdjąć tarczę.

Yooziu napisał(a):2 jak zdejmowac wskazowke?czytalem na forum cos o metodzie z widelcem,ale wiem tez ze wskazowki sa z natury łamliwe a nie chcialbym czegos spieprzyc

Ja ściągałem widelcem i poszło w miarę sprawnie. Oczywiście trzeba delikatnie podwazać. Jeszcze jedno co do widelca – najlepiej podłożyć sobie coś (hmmm... jakąś chusteczkę albo kartkę) między widelec a tarczę. Ja tego nie zrobiłem i trochę widelec mi pojeździł po tarczy i ją trochę przytarł (w zasadzie tego normalnie prawie nie widać, ale pod światło można zauważyć).

Yooziu napisał(a):3 no i najwazniejsze co wyjac,czym krecic itp zeby ustawic pozadany przebieg

Jak już zdejmiesz tarczę to koło licznika kilometrów jest kółko zębate (chyba, bo dokładnie nie pamiętam) i nim kręcisz. Zresztą na pewno po zdjęciu tarczy sam dojdziesz co i jak. Przy okazji podczas kręcenia staraj się nie ruszać spręzyną od wskazówki prędkościomierza, bo jeśli ją ponaciągasz to może wskazówka drgać.

Chyba wszystko. Powodzenia w przekładaniu i przekręcaniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Yooziu » 2 lut 2006, 16:34

heh,no i jestem po operacji ustawiania przebiegu :), i juz wiem ze nie trzeba zdjemowac wskazowki ani tarczy, wystarczy odkrecic 4 srubki z tylu zestawy i wyjac caly predkosciomierz- mechanizm z tarcza, potem zdjac jedna blaszke ktora trzyma dwa niebieskie preciki, wiertarka w dlon i jazda!! :) szkoda tylko ze tak wolno sie kreci :]
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez Sokool » 2 lut 2006, 19:35

No tak... A ja się w zdejmowanie bawiłem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez tomekef » 20 lut 2006, 12:23

witam
jak w temacie widzialem na Allegro zegary z obrotomierzem czy jest mozliwosc podlaczenia ich w moim samochodzie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez marcus » 20 lut 2006, 12:41

ja ostatnio to robiłem, wyciągasz stare wkładasz nowe i wszystko choć jest trochę zabawy z wymontowaniem. Obrotomierz działa i wszystkie kontrolki oprócz hamulca ręcznego i rezerwy paliwa ale ja jeszcze z nimi powalczę jak się ociepli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2005, 19:47
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG 1324 (75KM)

Postprzez tomekef » 20 lut 2006, 12:47

witam ziomka
podlaczyles przy pomocy starych kostek?wszystko pasowalo ?
rezerwa ci nie zadziala bo chyba nie mamy czujnika w baku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez marcus » 20 lut 2006, 13:01

tak wypinasz stary licznik wpinasz nowy i to wszystko, tylko gdzie ty widziales te zegary na Allegro?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2005, 19:47
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG 1324 (75KM)

Postprzez tomekef » 20 lut 2006, 13:04

aukcja usunieta przez pracownika allegro :((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez martinez » 20 lut 2006, 15:14

Witam!
Na Gerberowej w Lodzi kupisz takie zegary. Ja u siebie tez wymienialem. Co do rezerwy paliwa to nie bezie dzialac, bo wlasnie nie ma czujnika w baku. Przerobilem ten temat, a kontrolka recznego jest.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez marcus » 20 lut 2006, 15:33

martinez jesteś pewien że niema tego czujnika w baku, bo przewód idzie do baku rozbierałeś ten czujnik? Ręcznego nie mam po przekładce, ale na pewno będzie jak znajdę trochę czasu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2005, 19:47
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG 1324 (75KM)

Postprzez martinez » 20 lut 2006, 16:26

Instalacja elektryczna faktycznie jest kompletna, ale przy pompie powinien byc jeszcze czujnik, ktorego przy 1,3 brak! Rozbieralem to wszystko. Moznaby go dokupic i podpiac, ale ja juz sobie odpuszcze bo jak to rozbieralem to urwalem jedna srube i mialem nie lada problem. Zreszta ja na gazie jezdze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez tomekef » 17 mar 2006, 20:34

No wiec wynienilem juz licznik i oprocz stanu plynu w spryskiwaczu ( ktorej jeszcze nie sprawdzilem) dzialaja WSZYSTKIE kontrolki lacznia z ta nieszczesna rezerwa!
:D
A mialem zarowke przed montazem wyjac tylko zapomnialem !
<glupek2>
Nie zaluje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez martinez » 17 mar 2006, 23:30

szczęściarz też tak bym chciał :(
Widac 1,3 jeden drugiemu nierówny ah te kitajce – kombinatorzy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Inte » 30 sie 2007, 21:44

A ja troszkę odgrzeję, http://www.allegro.pl/item230583096_lic ... a_323.html
co o tym myślicie? chyba bedzie pasował do mojej madzi co? Bo najgorsze jest to, że 2 razy zabierałem sie do wyciągania liczika z madzi, żeby sie mu przyjrzeć ale nigdy nie miałem wystarczająco dużo czasu (czyt. nie udało mi sie :) ) Tam chyba trzeba całą deskę ściągnąć, żeby wyciągnąć zegary.... brr
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez tomekef » 31 sie 2007, 09:39

IMHO bedzie pasowal a i cena przystepna...Ja bym kupowal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez BratCukierka » 31 sie 2007, 11:05

Właśnie chce zmienić licznik na ten z obrotomierzem i chciałbym aby ktoś napisał szczegółowo po kolei jak to zrobić :)
Dzięki
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Sokool » 31 sie 2007, 12:58

Obrazek

Tam po lewej stronie jest śruba pod plasikiem. Ja nie wiem czemu myślałem że tam jest tylko zahaczone jak po prawej i ciągnąłem na siłę jakiś czas :P
Da się wymienić zegary bez odkręcania kierownicy ale trochę trzeba pokombinować.
Jeśli zegary nie będą chciały wyjść na tyle żeby dało się odkręcić linkę to trzeba ją rozłączyć w komorze silnika.
Później tylko podłączasz linkę, wtyczki (wszystko pasuje tylko w jednej pozycji) i voila :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323