Ogrzewanie – leci ledwo chlodne powietrze a nie gorace

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sly1234 » 9 paź 2007, 10:43

mechanik bierze ok 200zł z płynami!!! jajuz kilka razy zaglądam pod maskę i przymierzam się do tego. powiedz gdzie mam szukać tych podłączeń pod nagrzewnicę? jakieswskazówki i jeszcze gdzie jest umieswzczony zaworek pod chłodnicą? czy jest wykonalne spuszczenie płynu bez jakiś wjazdów na kanał czy podnoszenie auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez dplus » 9 paź 2007, 10:52

chyba zamiast przymierzać się, to nalezy konkretnie tam zajrzeć...:)
nie wiem czy moje porady będą trafne, no bo ja jednak mam MX-3 a ty 323f i to nowszą.

W każdym razie korek spustowy u mnie jest po przekątnej od korka chłodnicy.
Nagrzewnica siedzi w środku kabiny, ale wyprowadzenia jej końcówek są w silnikowej części – wystają z grodzi. Podłączone są tam dwa węże – dosyć grube; nie można ich z niczym pomylić. Zawsze zresztą jak nie jesteś na 100% pewien możesz spojrzeć gdzie idą te węże – jeden powinien iść do silnika a drugi do dolnej części chłodnic (na dole od górnego korka).

Zrobisz to bez żadnego podnoszenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez sly1234 » 9 paź 2007, 12:07

nie no wezmę sie za to tylko nie mam teraz czasu i miejsca . gdzie ja sie z jakims wężem podłącze?? hhmmm coś wymyślę tylko niech ja znajde te dopływy najpierw!!! chcę kupić nowy płyn (prestone może być?)i coś do czyszczenia układu na początek-może flach prestone-a również, a dopiero po wsępnym płukaniu układu przepłucze narzewnice i ją potraktuję jakimś calgonitem czy coś tam podobnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez GofNet » 9 paź 2007, 15:48

     Najgorsze w tym wszystkim jest znalezienie wolno przechadzającago się węża z H2O w gębie. U mnie takie niestety nie śmigają :|. Też myślałem o czyszczeniu nagrzewnicy, ale powstrzymuje mnie brak ciśnienia... ;).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dplus » 9 paź 2007, 15:51

też mieszkaniec bloku? nie zazdroszczę wam, wiem jaki to ból – od kiedy jestem "na swoim" to tylko gdy jadę do rodziców którzy mieszkają w domku, to mogę się pobawić w ciepłym garażu z dostępem do zabawek ojca:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez sly1234 » 9 paź 2007, 19:48

i tu jest nasza pieta ahillesowa a plus dla mechaników. no cóż całej nie bede wyciągał bo się zarżne!!! a swoją drogą tak dziś dogłębnie wymacałem ten układ i wciąż jest niepewnośc tych rurek doprowadzających tzn mam jeszcze klime więc węży i rurek jest troche w samochodzie może zacaznijmy od samego korka chłodnicy . ma on być po przeciwnej stronie (pod spodem)niż korek wlewowy że tak powiem. i teraz pytanko czy ten korek jest osłonięty od spodu jakąś osłonnką ?? jak ja go wymacam?? pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez dplus » 9 paź 2007, 20:45

jak mówiłem ja mam mx3 więc nie powiem ci na 100%. wsadź rękę i pomacaj. przez internet ci nie wytłumaczę...
najlepiej jakbys dorwał manuala do swojego modelu i poszukał. wtedy będziesz miał jak na dłoni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez sly1234 » 10 paź 2007, 14:24

a i jeszcz ejedno zaczynam się zastanawiac nad termostatem?? tzn. wskazówka temp. pokazuje temp poniżej połowy w skali 0-100% to by było jakieś40-45% ogólnie wszyscy mówią o równej połowie lub nawet ponad nią

temperatura rośnie zgodnie z rozgrzewającym się silnikiem tylko czemu zatrzymuje się przed połową

i pytanie?

czy to wina termostatu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez dplus » 10 paź 2007, 14:25

możliwe. jest sposób na sprawdzenie działania termostatu. poszukaj na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Siwy21 » 14 paź 2007, 16:23

A ja mam taki problem, że podczas jazdy w ogóle nie podnosi mi się wskazówka od temperatury silnika. Nie ważne ile czasu bym jeździł to nawet nie drgnie. Myślałem że to może padł tylko czujnik, ale okazuje się, że gdy samochód stoi na postoju na "luzie", po pewnym czasie wskazówka normalnie się podnosi do optymalnej temp. I dodatkowo jest problem z ogrzewaniem. Po odpaleniu po raz pierwszy silnika, podczas jazdy w samochodzie robi się ciepło gdzieś dopiero po ok. 10 min. I zauważyłem, że w trakcie postoju leci bardziej gorące powietrze, a w czasie jazdy, gdy jest pęd powietrza, powietrze jest już tylko ciepłe ale nie gorące. Co jest tego przyczyną??
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez GofNet » 14 paź 2007, 16:53

Siwy21 napisał(a):Co jest tego przyczyną?
Uszkodzony termostat – 17-40zł.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Siwy21 » 14 paź 2007, 23:19

A ile mniej więcej czasu zajmuje aby w samochodzie już całkiem dobrze się nagrzało? Po zmianie termostatu rozumiem że te ogrzewanie też się poprawi??
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez GofNet » 14 paź 2007, 23:58

     Powinno. Temperatura ogrzewania wnętrza pojazdu zależy również od stanu nagrzewnicy...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Siwy21 » 15 paź 2007, 16:55

Może warto od razu wymienić też nagrzewnice? Drogi to będzie wydatek?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez dplus » 15 paź 2007, 20:28

podobno kiepsko się ją wyjmuje. dobra odkamienienie da chyba wystarczający efekt. no chyba ze nagrzewnica jest dziurawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Siwy21 » 17 paź 2007, 16:58

Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez Gość » 22 paź 2007, 16:32

Mam bardzo podobny problem, jak jeden z poprzednich kolegów, mianowicie samochód na postoju się nagrzewa, wiatrak się załącza, wskazówka temp. idzie minimalnie ponad połowę skali i stoi. Natomiast w czasie jazdy wskazówka opada nawet do minimalnego poziomu, zwłaszcza przy szybszej jeździe trasą, gdzie po 70km drogi nie drgneła z dolnego poziomu. Czytając forum stwierdziłem że to termostat i udałem się do ASO w Szczecinie celem potwierdzenia, lecz mechanik stwierdził oglądając komore silnika, macając jakieś przewody, rury, sprawdzając chłodnice itd itp że termostat jest ok a winą jest brak osłony chłodnicy z przodu(nie chodzi o "nosek" tylko osłonę przy samej chłodnicy, w środku) i że pęd zimnego powietrza sprawia że temperatura na wskazaniu tak mocno spada, i polecił zrobić taką osłonę z kartonu lub "czegoś"... Nie wiem czy to dobre rozwiązanie, prosiłbym o poradę... wszak termostat nie jest taki drogi i można go wymienić. Dodam że jeżdżąc normalnie po mieście też dosyć długo czekam aż się wskazówka "ruszy" i mam wątpliwości co do opinii pana mechanika
Gość
 

Postprzez Siwy21 » 22 paź 2007, 17:16

Ja w piątek wymieniam termostat i zobaczymy czy to o to chodziło. Dodam że dużo mi pali bo 11-12 l gazu w mieście i późno się przełącza z paliwa na gaz więc myślę że to właśnie przez ten termostat bo ciągle jeździ na ssaniu.
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez GofNet » 22 paź 2007, 17:27

RobsonH napisał(a):mam wątpliwości co do opinii pana mechanika
     A ten "mechanik", to przypadkiem nie był z ASO FSO?

     Stawiam na termostat.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sly1234 » 22 paź 2007, 18:53

u mnie nagrzewnica na bank zapchana. wskazuja na to węże przyłączeniowe jeden jest gorący a drugi zimny. oczywiście po nagrzaniu sie płynu chłodniczego.

ale mam jeszcze jedną sprawę wskazówka temperatury po zagrzaniu silnika zatrzymuje sie pod połową na jakieś 40-45% w skali 100% a nie ponad połową jak wszyscy tu opisuja czyli ok 55%.

czy jest to spowodowane zapchaną nagrzewnicą czy może termostat już nie takiej swieżości??

co o tym sądzicie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323