Ogrzewanie – leci ledwo chlodne powietrze a nie gorace
mechanik bierze ok 200zł z płynami!!! jajuz kilka razy zaglądam pod maskę i przymierzam się do tego. powiedz gdzie mam szukać tych podłączeń pod nagrzewnicę? jakieswskazówki i jeszcze gdzie jest umieswzczony zaworek pod chłodnicą? czy jest wykonalne spuszczenie płynu bez jakiś wjazdów na kanał czy podnoszenie auta?
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
chyba zamiast przymierzać się, to nalezy konkretnie tam zajrzeć...
nie wiem czy moje porady będą trafne, no bo ja jednak mam MX-3 a ty 323f i to nowszą.
W każdym razie korek spustowy u mnie jest po przekątnej od korka chłodnicy.
Nagrzewnica siedzi w środku kabiny, ale wyprowadzenia jej końcówek są w silnikowej części – wystają z grodzi. Podłączone są tam dwa węże – dosyć grube; nie można ich z niczym pomylić. Zawsze zresztą jak nie jesteś na 100% pewien możesz spojrzeć gdzie idą te węże – jeden powinien iść do silnika a drugi do dolnej części chłodnic (na dole od górnego korka).
Zrobisz to bez żadnego podnoszenia.
nie wiem czy moje porady będą trafne, no bo ja jednak mam MX-3 a ty 323f i to nowszą.
W każdym razie korek spustowy u mnie jest po przekątnej od korka chłodnicy.
Nagrzewnica siedzi w środku kabiny, ale wyprowadzenia jej końcówek są w silnikowej części – wystają z grodzi. Podłączone są tam dwa węże – dosyć grube; nie można ich z niczym pomylić. Zawsze zresztą jak nie jesteś na 100% pewien możesz spojrzeć gdzie idą te węże – jeden powinien iść do silnika a drugi do dolnej części chłodnic (na dole od górnego korka).
Zrobisz to bez żadnego podnoszenia.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
nie no wezmę sie za to tylko nie mam teraz czasu i miejsca . gdzie ja sie z jakims wężem podłącze?? hhmmm coś wymyślę tylko niech ja znajde te dopływy najpierw!!! chcę kupić nowy płyn (prestone może być?)i coś do czyszczenia układu na początek-może flach prestone-a również, a dopiero po wsępnym płukaniu układu przepłucze narzewnice i ją potraktuję jakimś calgonitem czy coś tam podobnego.
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
Najgorsze w tym wszystkim jest znalezienie wolno przechadzającago się węża z H2O w gębie. U mnie takie niestety nie śmigają
. Też myślałem o czyszczeniu nagrzewnicy, ale powstrzymuje mnie brak ciśnienia...
.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
też mieszkaniec bloku? nie zazdroszczę wam, wiem jaki to ból – od kiedy jestem "na swoim" to tylko gdy jadę do rodziców którzy mieszkają w domku, to mogę się pobawić w ciepłym garażu z dostępem do zabawek ojca:)
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
i tu jest nasza pieta ahillesowa a plus dla mechaników. no cóż całej nie bede wyciągał bo się zarżne!!! a swoją drogą tak dziś dogłębnie wymacałem ten układ i wciąż jest niepewnośc tych rurek doprowadzających tzn mam jeszcze klime więc węży i rurek jest troche w samochodzie może zacaznijmy od samego korka chłodnicy . ma on być po przeciwnej stronie (pod spodem)niż korek wlewowy że tak powiem. i teraz pytanko czy ten korek jest osłonięty od spodu jakąś osłonnką
jak ja go wymacam?? pozdro
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
jak mówiłem ja mam mx3 więc nie powiem ci na 100%. wsadź rękę i pomacaj. przez internet ci nie wytłumaczę...
najlepiej jakbys dorwał manuala do swojego modelu i poszukał. wtedy będziesz miał jak na dłoni.
najlepiej jakbys dorwał manuala do swojego modelu i poszukał. wtedy będziesz miał jak na dłoni.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
a i jeszcz ejedno zaczynam się zastanawiac nad termostatem?? tzn. wskazówka temp. pokazuje temp poniżej połowy w skali 0-100% to by było jakieś40-45% ogólnie wszyscy mówią o równej połowie lub nawet ponad nią
temperatura rośnie zgodnie z rozgrzewającym się silnikiem tylko czemu zatrzymuje się przed połową
i pytanie?
czy to wina termostatu
temperatura rośnie zgodnie z rozgrzewającym się silnikiem tylko czemu zatrzymuje się przed połową
i pytanie?
czy to wina termostatu
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
możliwe. jest sposób na sprawdzenie działania termostatu. poszukaj na forum
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
A ja mam taki problem, że podczas jazdy w ogóle nie podnosi mi się wskazówka od temperatury silnika. Nie ważne ile czasu bym jeździł to nawet nie drgnie. Myślałem że to może padł tylko czujnik, ale okazuje się, że gdy samochód stoi na postoju na "luzie", po pewnym czasie wskazówka normalnie się podnosi do optymalnej temp. I dodatkowo jest problem z ogrzewaniem. Po odpaleniu po raz pierwszy silnika, podczas jazdy w samochodzie robi się ciepło gdzieś dopiero po ok. 10 min. I zauważyłem, że w trakcie postoju leci bardziej gorące powietrze, a w czasie jazdy, gdy jest pęd powietrza, powietrze jest już tylko ciepłe ale nie gorące. Co jest tego przyczyną??
- Od: 10 wrz 2007, 19:25
- Posty: 68
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.
Uszkodzony termostat – 17-40zł.Siwy21 napisał(a):Co jest tego przyczyną?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Powinno. Temperatura ogrzewania wnętrza pojazdu zależy również od stanu nagrzewnicy...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
podobno kiepsko się ją wyjmuje. dobra odkamienienie da chyba wystarczający efekt. no chyba ze nagrzewnica jest dziurawa
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
- Od: 10 wrz 2007, 19:25
- Posty: 68
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.
Mam bardzo podobny problem, jak jeden z poprzednich kolegów, mianowicie samochód na postoju się nagrzewa, wiatrak się załącza, wskazówka temp. idzie minimalnie ponad połowę skali i stoi. Natomiast w czasie jazdy wskazówka opada nawet do minimalnego poziomu, zwłaszcza przy szybszej jeździe trasą, gdzie po 70km drogi nie drgneła z dolnego poziomu. Czytając forum stwierdziłem że to termostat i udałem się do ASO w Szczecinie celem potwierdzenia, lecz mechanik stwierdził oglądając komore silnika, macając jakieś przewody, rury, sprawdzając chłodnice itd itp że termostat jest ok a winą jest brak osłony chłodnicy z przodu(nie chodzi o "nosek" tylko osłonę przy samej chłodnicy, w środku) i że pęd zimnego powietrza sprawia że temperatura na wskazaniu tak mocno spada, i polecił zrobić taką osłonę z kartonu lub "czegoś"... Nie wiem czy to dobre rozwiązanie, prosiłbym o poradę... wszak termostat nie jest taki drogi i można go wymienić. Dodam że jeżdżąc normalnie po mieście też dosyć długo czekam aż się wskazówka "ruszy" i mam wątpliwości co do opinii pana mechanika
-
Gość
Ja w piątek wymieniam termostat i zobaczymy czy to o to chodziło. Dodam że dużo mi pali bo 11-12 l gazu w mieście i późno się przełącza z paliwa na gaz więc myślę że to właśnie przez ten termostat bo ciągle jeździ na ssaniu.
- Od: 10 wrz 2007, 19:25
- Posty: 68
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.
A ten "mechanik", to przypadkiem nie był z ASO FSO?RobsonH napisał(a):mam wątpliwości co do opinii pana mechanika
Stawiam na termostat.
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
u mnie nagrzewnica na bank zapchana. wskazuja na to węże przyłączeniowe jeden jest gorący a drugi zimny. oczywiście po nagrzaniu sie płynu chłodniczego.
ale mam jeszcze jedną sprawę wskazówka temperatury po zagrzaniu silnika zatrzymuje sie pod połową na jakieś 40-45% w skali 100% a nie ponad połową jak wszyscy tu opisuja czyli ok 55%.
czy jest to spowodowane zapchaną nagrzewnicą czy może termostat już nie takiej swieżości??
co o tym sądzicie??
ale mam jeszcze jedną sprawę wskazówka temperatury po zagrzaniu silnika zatrzymuje sie pod połową na jakieś 40-45% w skali 100% a nie ponad połową jak wszyscy tu opisuja czyli ok 55%.
czy jest to spowodowane zapchaną nagrzewnicą czy może termostat już nie takiej swieżości??
co o tym sądzicie??
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość