jak rozebrać lusterko boczne
Strona 1 z 1
pomóżcie ,zciągnąłem lusterko prawe z drzwi bo nie mam regulacji od środka.zacząłem rozkręcać i nie wiem jak dostać się do środka pod lusterko.prosze o pomoc.
mój dziadek ma,mój tata ma... i tera ja też mam...mazde!
- Od: 6 mar 2006, 16:41
- Posty: 10
- Skąd: tarnów
- Auto: MAZDA 6 '05 GG 16V MZR-CD 89KW
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=19164 poczytaj tu ale widze z tego co piszesz że masz manualne lusterko one podobno są nie rozbieralne 
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
skoro jest rozbieralne to cieszy mnie to bo mam popękane szkło a mam już nowe i musze wymienić ale w linku który podałem panowie stwierdzili jednoznacznie że te z manualnym sterowaniem są nie rozbieralne
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
Podłączam sie do tematu...
tam w środku w lusterku jest jakaś wyraźna śrubka czy poprostu ten otwór na śróbokręt jest tam po to żeby włozyc śróbokręt i coś w środku podważyć??
bo mam problem ze zdjęciem samego zwierciadła (razem z tą ramką)
tam w środku w lusterku jest jakaś wyraźna śrubka czy poprostu ten otwór na śróbokręt jest tam po to żeby włozyc śróbokręt i coś w środku podważyć??
bo mam problem ze zdjęciem samego zwierciadła (razem z tą ramką)
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
adam198608 napisał(a):mam problem ze zdjęciem samego zwierciadła (razem z tą ramką)
Mnie udało się zdjąć dopiero samą ramkę, po uprzednim wyjęciu z niej lustra (podgrzewanie stopniowe opalarką)... Inaczej jestem pewien że miałbym lutro w częściach...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
W BJ-tce szkło z ramką jest na zatrzaskach. Trzeba je delikatnie i równomiernie podwadzać. Wbrew pozorom to cholenie mocna konstrukcja.
Odkręcanie śrub nic nie pomogło.
Odkręcanie śrub nic nie pomogło.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Witam!
skoro już rozbierasz to lustro to warto by było założyć maty grzejące z allegro (około 6zł za sztukę) koszt niewielki a na prawdę się przydają
musisz tylko rozebrać drugie lusterko:) kupić kilka metrów kabla, podłączyć się do przekaźnika podgrzewania tylnej szyby i gotowe:) i tak oto niewielkim nakładem finansowym można wyposażyć swoją Madzię w podgrzewane lusterka
(bardzo przydatny gadżet w tej pogodzie)
POZDRAWIAM
skoro już rozbierasz to lustro to warto by było założyć maty grzejące z allegro (około 6zł za sztukę) koszt niewielki a na prawdę się przydają

POZDRAWIAM
EFCIA – to jest to!!!
- Od: 18 lis 2006, 00:54
- Posty: 9
- Skąd: Bytów
- Auto: mazda 323f 1.6 16V 94r
dokładnie taki mam plan...
:):)
wszelkie potrzebne rzeczy już mam zgromadzone tylko problem jest z wyjęciem szkła, a dokładniej wyjęciem ramki w której siedzi szkło.
Doczytałem się, że od spodu całego lusterka jest otwór przez który się odkręca jakąś śrubkę i można bez problemu wyjąć zwierciadło wraz z okalającą go ramką, problem w tym jednak, że u mnie w środku nie ma żadnej śruby i zastanawiam się jak mam wyjąć pier*** zwierciadło
nie wiem... może coś tam w środku trzeba podważyć i samo wyskoczy, nie mam pojęcia
dlatego proszę o pomoc, bo może ktoś się już kiedyś tak bawił
wszelkie potrzebne rzeczy już mam zgromadzone tylko problem jest z wyjęciem szkła, a dokładniej wyjęciem ramki w której siedzi szkło.
Doczytałem się, że od spodu całego lusterka jest otwór przez który się odkręca jakąś śrubkę i można bez problemu wyjąć zwierciadło wraz z okalającą go ramką, problem w tym jednak, że u mnie w środku nie ma żadnej śruby i zastanawiam się jak mam wyjąć pier*** zwierciadło
nie wiem... może coś tam w środku trzeba podważyć i samo wyskoczy, nie mam pojęcia
dlatego proszę o pomoc, bo może ktoś się już kiedyś tak bawił
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
Ja przerabiałem ten temat. Wiem że bazowałem na jakimś opisie z MX-3 ale mniejsza z tym.
Opis montażu ogrzeania w lusterkach we wszystkich BG. W skrócie:
– zdejmujesz trójkątną osłonkę w kabinie na drzwiach (zamocowana jest dwóch metalowych zatrzakach)
– odkręcasz trzy kręty mocujące całe lusterko do drzwi
– to samo wykonujesz dla drugiego lusterka
– demontujesz je i przenosisz pod pachą na stół do domku
– przy użyciu suszarki do włosów (metoda wolniejsza) lub opalarki do farby (metoda szybsza) nagrzewasz równomiernie całą powierzchnię lustra, zwracając szczególną uwagę na jego plastikową ramkę – tam grzejesz częściej
– przy użyciu cienkiego noża/śrubokręta płaskiego lub też swoich paluszków i pazurków (o ile nie boisz się poparzeń) w pewnym momencie możesz DELIKATNIE zacząć podważać tą ramkę. Pamiętaj: delikatnie i z wyczuciem – plastik ten przy osiągnięciu pewnej temperatury staje się plastyczny. Jeśli nie chce ładnie się odginać na zewnątrz, to znaczy ze jest za zimny.
– po 5-10 minutach walki masz zdemontowane jedno lustro
– trzy poprzednie punkty powtarzasz dla drugiego lusterka. Pierwsze w tym czasie ostygnie.
– jeśli z jakiegoś powodu, chcesz zdemontować plastik mocujący lustro to teraz wystarczy dobrze się złapać i ... mocno szarpnąć
Niemniej ostrzegam – JEŚLI NIE MUSISZ TO TEGO NIE RÓB. Ja musiałem bo miałem kompletnie zatarte w obu lusterkach płaszczyzny regulacyjne, jednak poskładanie tego do kupy to dopiero później jest wyzwanie
– teraz wystarczy na tylną częśc lusterka wkleić matę grzewczą, a w miejscu styków wyciąć w plastkowej ramce dziurki na nie, by lustro dobrze w niej leżało
– do styków maty najwygodniej jest wlutować ok 50 cm przewodu 2x0,5mm i wypuścić przewód wzdłuż cięgna regulacyjnego
– by poskładać to wszystko do kupy znów trzeba plastikową ramkę ładnie nagrzać
– lusterka pod pachę i do garażu gdzie można wszystko ładnie poskręcać, nowe przewody ładnie się chowają w drzwaich pod tapicerką
– zasilanie lusterek polecam wziąść z przycisku uruchamiającego ogrzewanie tylnej szyby.
– w przypadku lusterek manualnych polecam także zastosowanie przewodów elektrycznej regulacji do poprowadzenia nimi napięcia do mat grzewczych. Wtyczka w kabinie znajduje się za dużą kwadratową zaślepką na lewo od kierownicy, zaś w obu drzwiach są to małe wtyczki w pobliżu wewn. klamki. Kolory kabli się nie zmieniają więc łatwo jest się odnaleźć..
– w przypadku BG z elekrycznymi lusterkami niestety trzeba prowadzić dodatkowe dwa przewody przez złącze. Ja mogę jedynie współczuć – przerabiałem to przy zakładaniu u siebie elektrycznych szyb i u kogoś bym się tego już nie podjął. Acha – by dostać się do tego złącza i je rozłączyć bezinwazyjnie, trzeba ściągnąć przednie koło z odpowiedniej strony i plastikowe nadkole
Jeśli są jakieś pytania, to proszę śmiało pisać. Powyższy opis napisałem z głowy. Mam jeszcze gdzieś zapiski dokładnych przeróbek instalacji elektrycznej od lusterek elektrycznych. W razie potrzeby to ich poszukam.
Opis montażu ogrzeania w lusterkach we wszystkich BG. W skrócie:
– zdejmujesz trójkątną osłonkę w kabinie na drzwiach (zamocowana jest dwóch metalowych zatrzakach)
– odkręcasz trzy kręty mocujące całe lusterko do drzwi
– to samo wykonujesz dla drugiego lusterka
– demontujesz je i przenosisz pod pachą na stół do domku
– przy użyciu suszarki do włosów (metoda wolniejsza) lub opalarki do farby (metoda szybsza) nagrzewasz równomiernie całą powierzchnię lustra, zwracając szczególną uwagę na jego plastikową ramkę – tam grzejesz częściej
– przy użyciu cienkiego noża/śrubokręta płaskiego lub też swoich paluszków i pazurków (o ile nie boisz się poparzeń) w pewnym momencie możesz DELIKATNIE zacząć podważać tą ramkę. Pamiętaj: delikatnie i z wyczuciem – plastik ten przy osiągnięciu pewnej temperatury staje się plastyczny. Jeśli nie chce ładnie się odginać na zewnątrz, to znaczy ze jest za zimny.
– po 5-10 minutach walki masz zdemontowane jedno lustro
– trzy poprzednie punkty powtarzasz dla drugiego lusterka. Pierwsze w tym czasie ostygnie.
– jeśli z jakiegoś powodu, chcesz zdemontować plastik mocujący lustro to teraz wystarczy dobrze się złapać i ... mocno szarpnąć
– teraz wystarczy na tylną częśc lusterka wkleić matę grzewczą, a w miejscu styków wyciąć w plastkowej ramce dziurki na nie, by lustro dobrze w niej leżało
– do styków maty najwygodniej jest wlutować ok 50 cm przewodu 2x0,5mm i wypuścić przewód wzdłuż cięgna regulacyjnego
– by poskładać to wszystko do kupy znów trzeba plastikową ramkę ładnie nagrzać
– lusterka pod pachę i do garażu gdzie można wszystko ładnie poskręcać, nowe przewody ładnie się chowają w drzwaich pod tapicerką
– zasilanie lusterek polecam wziąść z przycisku uruchamiającego ogrzewanie tylnej szyby.
– w przypadku lusterek manualnych polecam także zastosowanie przewodów elektrycznej regulacji do poprowadzenia nimi napięcia do mat grzewczych. Wtyczka w kabinie znajduje się za dużą kwadratową zaślepką na lewo od kierownicy, zaś w obu drzwiach są to małe wtyczki w pobliżu wewn. klamki. Kolory kabli się nie zmieniają więc łatwo jest się odnaleźć..
– w przypadku BG z elekrycznymi lusterkami niestety trzeba prowadzić dodatkowe dwa przewody przez złącze. Ja mogę jedynie współczuć – przerabiałem to przy zakładaniu u siebie elektrycznych szyb i u kogoś bym się tego już nie podjął. Acha – by dostać się do tego złącza i je rozłączyć bezinwazyjnie, trzeba ściągnąć przednie koło z odpowiedniej strony i plastikowe nadkole
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeśli są jakieś pytania, to proszę śmiało pisać. Powyższy opis napisałem z głowy. Mam jeszcze gdzieś zapiski dokładnych przeróbek instalacji elektrycznej od lusterek elektrycznych. W razie potrzeby to ich poszukam.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
wielkie dzieki ...
z tacy ludzie powinni być właśnie na forum
:):)
pozdrówki
z tacy ludzie powinni być właśnie na forum
pozdrówki
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
mała poprawka do tego co pisał [b]ORIN
/b]
zamiast podłączać się do włącznika podgrzewania tylnej szyby i rozbierać sporą część kolumny kierownicy to można podłączyć się do przekaźnika podgrzewania tylnej szyby
(znajdziesz go "w nogach u pasażera" po prawej stronie)


zamiast podłączać się do włącznika podgrzewania tylnej szyby i rozbierać sporą część kolumny kierownicy to można podłączyć się do przekaźnika podgrzewania tylnej szyby
EFCIA – to jest to!!!
- Od: 18 lis 2006, 00:54
- Posty: 9
- Skąd: Bytów
- Auto: mazda 323f 1.6 16V 94r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości