Ogrzewanie – leci ledwo chlodne powietrze a nie gorace

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gengol » 1 lut 2006, 18:53

ravoA nie masz chłopie liści lub innych śmieci wewnątrz nagrzewnicy? Mam ten sam problem, z nawiewów dmuchało kiepsko, temperaturka silnika OK, ale powietrze leci zimne.
Sprawdzałem już wszystko, termostat ok, nagrzewnica nie zapowietrzona (tylko jeszcze jej nie przepłukałem Calgonem, ale i to zrobie – na wiosne).
Dziś rozebrałem dmuchawe, na wirniku mnustwo śmiecia. Wyczyściłem. Spod plastiku pod szybą też wygarnąłem. Wieje jak tralala!! Ale co, dalej zimne :P <glupek2> . Więc myślę sobie że pewnie to samo jest na wymienniku ciepła w nagrzewnicy. Zrobiłbym i to ale troszkę zmarzłem. Więc do następnego razu. Jak to coś zmieni to napisze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez ravo » 1 lut 2006, 20:14

Gengol napisał(a):ravoA nie masz chłopie liści lub innych śmieci wewnątrz nagrzewnicy?

nie czyscilem juz kiedys :) jest juz cieplo nagrzewncia byla zapchana.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez MadTom » 22 paź 2006, 12:52

Nadchodzi ZIMA ....trzeba odgrzać temat :–)
Pamięta ktoś jakiej średnicy węże trzreba założyć na rurki nagrzewnicy w 323F BG 1,6 16V żeby ją wypłukać? (chciałbym się wcześniej przygotować do akcji :D )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2005, 11:44
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: 323F BG 1,6 16V

Postprzez ravo » 22 paź 2006, 14:20

Pamięta ktoś jakiej średnicy węże trzreba założyć na rurki nagrzewnicy w 323F BG 1,6 16V żeby ją wypłukać? (chciałbym się wcześniej przygotować do akcji )

zerknij :) widac jakie sa :) wez sobie dwie opaski do weza bo jak bedzie duze cisnienie to wypadnie waz :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Crxiak » 25 paź 2006, 23:55

Sorry ze sie podlacze ale nie oplaca sie zakladac nowego tematu a problem podobny z tym ze:
U mnie zamiast zimnego powietrza leci wlasnie takie ledwo chlodne tudziez slabo cieple.Co moze byc przyczyna??Wskaznik temperatury jest ciagle na tym samym poziomie czyli troche ponizej polowy skali.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2006, 20:15
Posty: 10
Skąd: Warszawa-Broodno
Auto: M....323 P 1.3 16 V

Postprzez GofNet » 26 paź 2006, 00:19

Sprawdź termostat a jak nie pomoże, to przeczyść bardzo dokładnie układ chłodzenia. Upewnij się, że układ chłodzenia jest poprawnie odpowietrzony.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ZaQ » 5 gru 2006, 13:42

układf chłodzenia jest poprawnie odpowietrzony?? jak to kurcze sprawdzić no?? jak do prawidłowo odpowietrzyć??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lis 2006, 19:25
Posty: 6
Auto: 90r, 1.6 ASB 323f wtrysk+gaz

Postprzez GofNet » 5 gru 2006, 20:59

Informacje są na FORUM. Sam ze cztery-pięć razy pisałem instrukcje krok po kroku, jak odpowietrzyć układ. Użyj szukajki na FORUM a znajdziesz.

W bardzo wielkim skrócie: Odkręcesz korek na chłodnicy, uruchamiasz silnik, w razie potrzeby dolewasz płynu chłodzącego i tak czekasz (wolne obroty) aż do drugiego załączenia wentylatora. Później jeszcze raz dolewasz płynu, zakręcasz korek, dolewasz do zbiornika wyrównawczego i cieszysz się prawidłowo odpowietrzonym układem chłodzenia.

Mimo wszystko i tak zachęcam do lektury pełnej instrukcji, bo o wszystkim nie napisałem.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ZaQ » 6 gru 2006, 12:16

hmmmm kurde jestem laik, i nie wiem czy to możliwe ale...poprzedni właściciel czyli stary dziadek, montował przed era kamienia łupanego gaz w swojej madzi teraz mojej i uwaga!! wczoraj sie zabralem za przepychanie wkoncu tej nagrzewnicy i...obie rurki ktore ida od silnika niby do nagrzewnicy u mnie ida od silnika do parownika, a parownik do chlodnicy!! a nagrzewnica chyba wogole jest nie podpieta!! mozliwe to?? powtarzam jestem laik wiec sie nie smaic jak babola walnalem:) pozdrawiam!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lis 2006, 19:25
Posty: 6
Auto: 90r, 1.6 ASB 323f wtrysk+gaz

Postprzez GofNet » 6 gru 2006, 22:31

Nie wiem co prawda, jaki masz pojazd, bo ani nie uzupełniłeś profilu ani nie napisałeś tego w poscie, ale zazwyczaj przewody do/od nagrzewnicy biegną od silnika poprzez grodź do kabiny pasażerskiej. Tam więc należy ich upatrywać. W niektórych pojazdach jest to miejsce niezbyt dostępne, lecz u mnie widać je bez problemu. Rury są na wysokości kolan – może trochę niżej za silnikiem.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gengol » 7 gru 2006, 12:10

Kolego ZaQ, mam też 323F (BG) i z odnalezieniem przewodów biegnących do nagrzewnicy nie ma najmniejszych problemów (choć po podniesieniu pokrywy silnika jest tak mało miejsca, że nie ma jak palec wcisnąć – silnik 1.8 DOHC). Są to jedyne rurki gumowe średnicy ok 2,5 – 3 cm "wchodzące" do kabiny. W połowie szerokości samochodu z przegrody wystają dwa krućce (doprowadzający i odprowadzający ciecz do nagrzewnicy) na które wsunięte są owe przewody. Po prostu nie da się ich z niczym innym pomylić!

Pozdrawiam – miłego szukania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez Łukasz » 10 gru 2006, 00:08

Jeśli mogę dodać swoje dwa słowa to i tak nic Ci nie da takie płukanie nagrzewnicy bo przerabiałem to u siebie.Skończyło się na wyjęciu całej deski rozdzielczej,wyjęciu nagrzewnicy i zawiezieniem jej do zakładu,w którym panowie rozebrali nagrzewnicę i mechanicznie ją wyczyścili.Ogrzewanko działa jak należy.
Niestety już tak jest w tych naszych mazdach,że po jakimś czasie układ chłodzenia jest zabity gorzej niż w jakimś żuku, i myślę ze większość mazdowiczów nie ma ładnego zielonego płynu w układzie lecz brązowe coś co przypomina płyn....... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez ggumis » 10 gru 2006, 14:42

w moim przypadku wlasnie tak jest płyn chlodzący był całkowicie spuszczony i układ chłodzenia był przepłukany wodą po nalanu różowego borygo mam kolor brązowy taki jak był :| a powietrze leci dosc ciepłe ale nie tak ciepłe jak np w matizie czy seacie toledo nawet w starym hyundayu pony leci cieplejsze :|
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez Łukasz » 11 gru 2006, 00:04

Tak jak pisałem wyżej: nagrzewnica do wyjęcia i mechanicznego czyszczenia ,układ najlepiej też przepłukać i nalaćdobrego płynu np.PRESTONE i w mazdach wymieniać co roku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez gadula » 11 gru 2006, 11:51

Też miałem brązowy płyn, już myślałem że to uszczelka pod głowicą. Przy wymianie płynu, zalałem Borygo Alu, takie zielonkawe. Zmieniło kolor na zielono-brązowe z przewagą brązowego, układ odpowietrzyłem, a silnik jakby dłużej się nagrzewa. Niewiem czy to może tylko moje odczucie związane z co raz niższymi temperaturami, czy to coś z płynem jest. Powietrze leci ciepłe, a nawet gorące, więc chyba nie ma czym się martwić.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez ZaQ » 18 gru 2006, 14:26

witam ponownie!! Więc sprawdziłem gdzie są przewody (pierwszy raz patrzyłem w nocuy przy latarce:) naprawde nie da się ich z niczym innym pomylic:) więc o to moje przemyślenia, proszę o krótką odpowiedź nie lub tak albo małą opinie jeżlei ktoś chce. Po 10 minutach pracy silnika na postoju otworzyłem maskę i zaobserwowałem co następuje:
1. płyn wyrównawczy zieloniutki jak nowiutki:) wymieniany był 2 miechy temu\
2. przewód lewy stojąc przodem do silnika do nagrzewnicy ciepły nie gorący, przewód prawy od nagrzewnicy lekko letni
3. chłodnica ciepła nawet bardzo
konkludując na 100% chodzi o termostat prawda?? jaki najlepiej kupić w takim razie?? pozdrawiam i dzieki za wszelakom pomoc i cierpliwośc co do mojej osoby szczególnie że jeszcze pewnie nie raz będe pisał, właśnie przedwczoraj poszła mi automatyczna skrzynia:) bayer nie?? pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lis 2006, 19:25
Posty: 6
Auto: 90r, 1.6 ASB 323f wtrysk+gaz

Postprzez GofNet » 18 gru 2006, 23:56

ZaQ napisał(a):proszę o krótką odpowiedź nie lub tak
ZaQ napisał(a):chodzi o termostat prawda?
Tak.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez HexeHarry » 19 gru 2006, 00:07

Gofnet – a co ma termostat w tym przypadku do temperatury nagrzewnicy??
Przecież termostat reguluje przepływ pomiędzy silnikiem a chłodnicą a nie pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą.
Termostat jest OK, świadczy o tym "chłodnica ciepła nawet bardzo"...
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez Gengol » 19 gru 2006, 00:18

HexeHarry napisał(a):Termostat jest OK, świadczy o tym "chłodnica ciepła nawet bardzo"...

Ma do rzeczy, ponieważ powinien się otwierać przy 83,5 st C (II-gi stopień, a I-szy przy 86,5 st C).
Po 10 min pracy na wolnych obrotach bez obciążenia moja chłodnica jest nadal zimna, no może zaczyna się grzać. (Już ten temat przerabiałem w ubiegłym roku.)
Po przejechaniu 3 km chłodnica jest zimna a przewody nagrzewnicy cieplutkie. Dopiero po ok 6 km chłodnica zaczyna spełniać swoją funkcję!
Ostatnio edytowano 19 gru 2006, 00:23 przez Gengol, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez HexeHarry » 19 gru 2006, 00:21

Gengol – w dalszym ciągu nie widzę związku – jesli chłodnica jest gorąca, to tymbardziej płyn w nagrzewnicy powinien być gorący – nagrzewnica jest zasilana z "małego obiegu" nieprawdaż?

Oczywiście pomijam tutaj przypadek gdy nagrzewnica jest zapchana.
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323