Co zrobić przy cięzko chodzących elektrycznych szybach?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radziu » 28 sty 2006, 14:01

Witam,

Mam pytanie jak w temacie posta. Generalnie to nie wiem jak sie zabrac za czyszczenie prowadnic, ewentualnie jak bedzie trzeba to jak zregenerować silniczki podnoszące/opuszczjące szyby? Coraz ciężej zaczynają chodzić no i boję się, że ktoregos pieknego dnia padną już na maksa.

Pozdrawiam,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez pinky » 28 sty 2006, 14:14

U mnie to samo ale tylko od strony kierowcy, pozostale sa ok.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Sigma » 28 sty 2006, 17:17

Może winą są poprostu ostatnie mrozy?
W sklepach drzwi też się wolniej otwierają. Zdaje się, że olej gęstnieje jak jest zimny...
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 16:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez radziu » 28 sty 2006, 17:29

no nie do konca, dlatego, ze juz latem bylo widac, ze cos sie duzo wolniej zamykaja otwieraja takze problem lezy nie w mrozach. oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze podczas zimy jest gorzej ;)

pozdro
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Waluś » 28 sty 2006, 17:37

Niedawno gdzieś było coś o wolnych szybach w 626, poszukaj, może ci pomoże.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez radziu » 29 sty 2006, 22:42

cos nie moge znalezc tego posta. wiesz kto byl autorem moze czy nie bardzo?
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Waluś » 29 sty 2006, 23:18

czekaj, zdaje się że to chyba było przy okazji mrozów, niekoniecznie w warsztacie,kuźwa teżniemoge znaleźć, ale wiem że coś czytałemi sam miałem zastyosować
Zdajesię że chodziło o smarowanie tej uszczelki (gumy), która jest na prowadnicy wewnątrz drzwi i uszczelkiikiennej na zewnątrz, tym środkiem ktorym się smaruje szyby od zamarzania, wazelina i tp.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez radziu » 29 sty 2006, 23:20

oki. to pogrzebie, ale jakbys znalazl to wklej do tego posta linka to od razu bedzie na przyszlosc ;)

dzieki
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Paweł » 29 sty 2006, 23:26

Wyciagnij z prowadnic (ramki drzwi) uszczelki, w ktorych chodzi szyba i dokladnie umyj je woda z mydlem. Potem warto to czyms nasmarowac. WD-40 bardzo pomaga, ale nie jest to srodek idealny (splywa, paruje, ogolnie malo trwaly).

Druga rzecza, ktora rowniez ma znaczenie jest smarowanie podnosnikow- o ile sie nie myle masz podnosniki linkowe lub kulkowe – trzeba zobaczyc w jakim stanie jest smar i ewentualnie dodac go lub lepiej starac sie stary usunac i zaaplikowac nowy. W przypadku podnosnikow zebatko-dzwigniowych (nowsze samochody) smarowanie nie ma juz takiego znaczenia, ale wciaz odgrywa role.

Niestety zeby wyjac gumowe prowadnice, trzeba zdemontowac szybe i najprawdopodobniej podnosnik, ale do smarowania jest to czynnosc warta zachodu.

Sprawdz rowniez jakie napiecie (pod obciazeniem i bez) dochodzi do silnika podnosnika. Moze zasniedziale styki stawiaja opor.
Ostatnio edytowano 30 sty 2006, 02:02 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez radziu » 29 sty 2006, 23:33

oki wezme to wszystko pod uwage, teraz bede wiedzial jak sie do tego zabrac.

dzieki i pozdrawiam,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez siwy_dymek » 29 sty 2006, 23:39

bylo! uszczelki przesmarowac siliconem w spray'u
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 30 sty 2006, 01:09

http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323