Ogrzewanie tylnej szyby

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez czepik » 17 sty 2006, 00:41

Witam
szukalem w archiwmu ale tam wszyscy mieli problem z nie dzialajacym ogrzewaniem. U mnie problem polega na tym ze bardzo, ale to bardzo wolno sie nagrzewa szyba. Po wlaczeniu slychac przekaznik tak jak i wczesniej, ale pierwszy efekt widac dopiero po ok 15 min (rozgrzewa sie najpierw srodek a pozniej delikatnie boki, nie wiem jak dalej bo dojezdzam na miejsce:) )
przy zamarznietej szybie jest masakra, troche lepiej i szybciej przy zaparowanej. nie wiem gdzie szukac przyczyny w zwiazku z tym prosze o rady.
wszystkie sciezki rozgrzewaja sie w rownym tempie, nie ma przerw.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2004, 19:15
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f 1,6i 16v BG -93r

Postprzez siwy_dymek » 17 sty 2006, 01:03

U mnie tez cos wolno szybka sie rozgrzewa, mam porownanie z stra z 93roku mojej starszej, gdzie szyba w blysk jest rozgrzana! W dodatku przepalila mi sie jedna sciazka, dobrze ze na samej gorze szyby-ostatnia (na odcinku 1-2mm sciezka sie odkleila :| ) Da sie jakos uzupelnic luki w sciezkach?? Sa jakies kity??
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez shady » 17 sty 2006, 01:05

sprawdz akumulator, to prawdopodobnie on, nie starczy ze latwo kreci rozrusznik, bo szyba (ogrzewanie tylnej szyby) ciagnie duzo z akumulatora, naladuj go i sprawdz jesli dalej nic to jesli mozesz to wloz od kogos kto ma nowy czy prawie nowy i pasujacy oczywiscie :].......
....pozycz oczywiscie, nie namawiam tu do kradziezy <lol> .......
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez siwy_dymek » 17 sty 2006, 01:18

ja mam noweczke akumlator, 2 tyg. temu wymieniony :|
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez shady » 17 sty 2006, 01:31

siwy_dymeku ciebie nie wiem jak tam sie nagrzewa w porownaniu do astry...pisalem bardziej do czepik`a ...
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez siwy_dymek » 17 sty 2006, 11:50

shady napisał(a):siwy_dymeku ciebie nie wiem jak tam sie nagrzewa w porownaniu do astry...pisalem bardziej do czepik`a ...


tzn. zastanawial mnie tylko, czy mazdy tak poprostu maja, ze to ogrzewanie tylnej szyby jest malo wydajne??
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez LUP » 17 sty 2006, 12:06

zastanawial mnie tylko, czy mazdy tak poprostu maja, ze to ogrzewanie tylnej szyby jest malo wydajne??


u mnie :
1.BG – bardzo szybko się nagrzewa i jest b.wydajne (aku. 50 Ah,360A)

2.BA (C) – bardzo wolno się nagrzewa i jest b.niewydajne (jeżeli jest mniej niz -10 C to nawet po 30 minutach jazdy(zrobiłem test) rozmrożone (samego porannego nalotu/szronu – bez sniegu!) jest po może 3 mm od sciezki .W BG w tym czasie jest czysta szyba od 20 minut!! (aku. 44Ah,210A)

LUP
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez siwy_dymek » 17 sty 2006, 12:19

LUP napisał(a):u mnie :
1.BG – bardzo szybko się nagrzewa i jest b.wydajne (aku. 50 Ah,360A)

2.BA (C) – bardzo wolno się nagrzewa i jest b.niewydajne (jeżeli jest mniej niz -10 C to nawet po 30 minutach jazdy(zrobiłem test) rozmrożone (samego porannego nalotu/szronu – bez sniegu!) jest po może 3 mm od sciezki .W BG w tym czasie jest czysta szyba od 20 minut!! (aku. 44Ah,210A)


I to chcialem uslyszec :) tzn. moze nie do konca, ale oznacza to tylko ze wszystko jest ok.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez czepik » 17 sty 2006, 18:56

mylic sie moge ale wydawalo mi sie ze po uruchomieniu silnika caly potrzebny prad jest pobierany z alternatora a nadmiar KW idzie na ladowanie aku. poza tym aku trzyma sie swietnie, nawet przy ostatnich 10` mrozach krecil bez jeczenia po calej nocce :) sprawdze jeszcze styki czy nie zasniedzialy.
dzisiaj bylo troche lepiej z tym, ze rozgrzal sie tylko srodek szyby dosyc szybko ale bokow nawet nie ruszylo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2004, 19:15
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Auto: 323f 1,6i 16v BG -93r

Postprzez GofNet » 17 sty 2006, 20:17

Niekiedy mnie to trochę śmieszy, jak widzę jakieś łachy na gablocie, ale uważam, że jest to dosyć skuteczna metoda zapobieżenia osadzeniu się szronu i/lub oblodzeniu szyb. Taka sporadycznie spotykana koncepcja na zimę eliminuje kłopotliwą konieczność skrobania szyb oraz ich rozmrażania. Jedynie co pozostaje, to pozbyć się ewentualnej pary/wewnętrznego szronu (choć i tego ostatniego zapewne nie będzie, bo szybie będzie przecież cieplej :) ) i w drogę...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez siwy_dymek » 17 sty 2006, 21:01

No ja ostatnio mam prawdziwa plage jesli chodzi o wilgotnosc w srodku!!! :|
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 17 sty 2006, 22:51

siwy_dymek napisał(a):mam prawdziwa plage jesli chodzi o wilgotnosc
Witaj w klubie :). U mnie podczas jazdy śnieg z obuwia, itp. roztapia się i paruje. Później po wyłączeniu silnika osadza się na szybach i jak rano wstaję, to nie tylko odszraniam szyby z zewnątrz, ale i od wewnątrz :|. Przyjemność wątpliwa... <jelen>

Muszę sobie kupić jakiś nawóz na szyby, aby nie parowały. Oooczywiście mi nie parują, ale jak wyłączę silnik, to drobinki, wręcz niewidoczna mgiełka osadza się na szybach i później jest problem. A jeśli preparat zapobieże osadzeniu się badziewka, to nie będzie później skrobanki <ganja>. Taką mam przynajmniej skromną nadzieję. Jak nie, to będę szyby auta na noc ubierał w polar i niech sąsiedzi się śmieją.

Lepszy wróbel w garści, niż wiadro ślimaków...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 17 sty 2006, 23:00 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez siwy_dymek » 17 sty 2006, 23:00

Przydaloby sie WEBASTO :/
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez shady » 18 sty 2006, 21:42

czepik napisał(a):mylic sie moge ale wydawalo mi sie ze po uruchomieniu silnika caly potrzebny prad jest pobierany z alternatora a nadmiar KW idzie na ladowanie aku


to zauwaz ze wtedy nie potrzebowali bysmy wymieniac ich na nowe, niestety w trakcie pracy auta prad takze idzie z aku aczkolwiek nie w takim stopniu jak przy odpalaniu auta;czy czegokolwiek nie podczas pracy samochodu:)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez siwy_dymek » 19 sty 2006, 00:39

porek dg napisał(a):Jeśli chodzi o parowanie wewnątrz autka, polecam na noc położyć na podłodze gazetę (tylko nie jakieś takie reklamowe na kredowym śliskim papierze) doskonale chłonie wilgoć/wodę. Rano tylko ją wywalić razem z wodą z dywaników i juz nie bardzo ma co parować Osobiście polecam wyborczą jeśli tytuł ma jakeikolwiek znaczenie A moze by tak ankietę kto jaką gazetkę stosuje na podłogę Pozdrawiam Porek.


calkiem niezly pomysl, nie pomyslalem jescze zeby to paskudztwo unoszace sie w atmosferze mojego bolidu zalatwic czyms higroskopijnym! Jutro zastosuje sie do tego pomyslu
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez konrad 79 » 20 sty 2006, 15:37

porek dg napisał(a):A moze by tak ankietę kto jaką gazetkę stosuje na podłogę
,no wyborcza jak najbardziej, ale najlepszy będzie Nasz Dziennik :)
u mnie słabo grzało ale jak wymieniłem aku to nagrzewa się dużo szybciej <jupi>
DRIVING NOWHERE FAST
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2006, 17:12
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 323f BG 1,8 GT '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323