Czesc,
mam ostatnio dziwny problem z podnoszeniem szyby kierowcy. Kilkakrotnie zdarzylo mi sie, ze po opuszczeniu (niezalezenie o ile) nie chciala sie podniesc. Wypraktykowalem, ze trzeba delikatnie poruszac do gory i w dol jej wlacznikiem i w jakiejs pozycji po pewnym czasie probowania kontaktuje.
Wyglada przeto, ze cos nie ten-tegos z wlacznikiem samym chyba.
Drzwi rozebralem, wszystko wyglada OK, zadnych luznych czy zasniedzialych stykow po drodze do silniczka.
Modul wlacznikow z drzwi wyglada tez OK, ale chyba nie unikne jego rozbierania wobec tych objawow...
Czy ktos mial cos podobnego i moze mnie uprzedzic co moze byc uszkodzone/brudne itp?
W archiwum forum podobnej awarii nie widzialem...
Pozdrowienia
Elektryczna szyba kierowcy – awaria wlacznika?
Strona 1 z 1
WOZI
Mam podobny problem, ale u mnie to jest kwestia silniczka (chyba), bo podnosi się do pewnego momentu i potem idzie baaaaaardzo powoli (czasem jak się denerwuję to "pomagam" jej się podnieść ręką
)... Potem nagle zaskakuje i idzie w górę normalnie.
Ogólnie patrząc na to pod kątem "elektryka" to zdaje się jakby było coś nie tak z "pstryczkiem". Spróbuj go wyciągnąć i sprawdź czy kabelek dobrze styka.
Ogólnie patrząc na to pod kątem "elektryka" to zdaje się jakby było coś nie tak z "pstryczkiem". Spróbuj go wyciągnąć i sprawdź czy kabelek dobrze styka.
- Od: 30 maja 2009, 22:26
- Posty: 34
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'
Jeśli nie jesteś pewnien czy silniczek działa to podepnij go na krótko do akumulatora i zobacz co się stanie.
Co do tych modułów sterowania szybami to jeśli w MX-3 są takie same jak w BA to są one w zasadzie nierozbieralne a co za tym idzie nienaprawialne ( a konkretnie suwaki które znajdują się wewnątrz i które u mnie i najprawdopodobniej u Was są źródłem problemów-po prostu nie stykają) Jeśli chcecie sprawdzić jak działają te suwaki i jaki wydają odgłos w czasie ruchu-powinny zatrzymywac się (wskakiwać) w trzech pozycjach-krańcowych i środkowej i wtedy powinno byc słychać "tyknięcie"-jak nie tyka i nie zatrzymuje się tylko działa płynnie albo słychac jakies inne dziwne odgłosy to najprawdopodobniej tak jak u mnie suwak jest zepsuty i trzeba wymienić cały moduł.
Przy ewentualnej rozbiórce modułu uwaga na kuleczkę, która z niego wyskoczy (może być tam tez razem z nią sprężynka ale ja akurat nie uważałem więc nie wiem i udało mi się znaleźć jedynie kuleczkę kiedy wystrzeliło po otwarciu, w każdym razie miałem wrażenie że coś tam jeszcze gdzieś poleciało ale nie jestem pewien
Co do tych modułów sterowania szybami to jeśli w MX-3 są takie same jak w BA to są one w zasadzie nierozbieralne a co za tym idzie nienaprawialne ( a konkretnie suwaki które znajdują się wewnątrz i które u mnie i najprawdopodobniej u Was są źródłem problemów-po prostu nie stykają) Jeśli chcecie sprawdzić jak działają te suwaki i jaki wydają odgłos w czasie ruchu-powinny zatrzymywac się (wskakiwać) w trzech pozycjach-krańcowych i środkowej i wtedy powinno byc słychać "tyknięcie"-jak nie tyka i nie zatrzymuje się tylko działa płynnie albo słychac jakies inne dziwne odgłosy to najprawdopodobniej tak jak u mnie suwak jest zepsuty i trzeba wymienić cały moduł.
Przy ewentualnej rozbiórce modułu uwaga na kuleczkę, która z niego wyskoczy (może być tam tez razem z nią sprężynka ale ja akurat nie uważałem więc nie wiem i udało mi się znaleźć jedynie kuleczkę kiedy wystrzeliło po otwarciu, w każdym razie miałem wrażenie że coś tam jeszcze gdzieś poleciało ale nie jestem pewien
- Od: 30 gru 2008, 14:13
- Posty: 57
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r
ja tez miałem taki problem ale rozebrałem ten pstryczek i okazało się ze byl nadpalony ten plastik i byly styki przykopcone przeczyściłem i śmiga wsjo 

"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
- Od: 7 mar 2009, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Mysłowice
- Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie
Uszkodzona "krańcówka" w sterowniku elektrycznych szyb. B. ciężko ją dostać w sklepie elektronicznym
Polecam zaniesienie do elektronika, by podmienił tę krańcówkę z krańcówką z drugich drzwi, lub wymianę całego sterownika z tapicerki.
Polecam zaniesienie do elektronika, by podmienił tę krańcówkę z krańcówką z drugich drzwi, lub wymianę całego sterownika z tapicerki.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Czyli miałem rację pisząc że to element nienaprawialny i nierozbieralny? Można jedynie zamienić je miejscami? A gdyby podmienić sprawną, jak to nazywasz-"krańcówkę" z jednego sterownika zamiast jednej niesprawnej w innym sterowniku tak aby obie funkcjonowały? Czy jest to tak samo mozliwe jak zamienienie miejscami "krańcówek" w tym samym sterowniku?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Pozycjonowanie Tarnów i nie tylko!
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Pozycjonowanie Tarnów i nie tylko!
- Od: 30 gru 2008, 14:13
- Posty: 57
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r
Krańcówka to mikrowyłącznik. Akurat ten typ zastosowany w Maździe nigdzie nie znalazłem. Jeżeli teraz w drzwiach kierowcy masz problem z podnoszeniem szyby, to zamieniając ten wyłącznik miejscami z tym od drzwi pasażera trzeba je obrócić o 180 stopni. Wtedy szyba w drzwiach kierowcy będzie działać prawidłowo, zaś szyby od strony pasażera nie opuścisz ze swego miejsca, lecz będziesz mógł ją podnieść
A przy odrobinie cierpliwości można krańcówkę (akurat tę) rozebrać, wyczyścić i złożyć. Ale z tym jest sporo zabawy i nie zawsze przyniesie pożądany rezultat. Jeśli przestała działać przez brud, to ok, a jeżeli styki się zużyły, to wkrótce znów będzie ten problem.
A przy odrobinie cierpliwości można krańcówkę (akurat tę) rozebrać, wyczyścić i złożyć. Ale z tym jest sporo zabawy i nie zawsze przyniesie pożądany rezultat. Jeśli przestała działać przez brud, to ok, a jeżeli styki się zużyły, to wkrótce znów będzie ten problem.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
OK, znaczy musze to rozebrac i tyle, mam nadzieje ze nie strace oka przez wystrzeliwujaca ze srodka kuleczke
Jak rozbiore to dam znac, moze jutro bede mial chwile zeby sie za to wziac.
Dzieki wszyskim za porady!
pozdro
Jak rozbiore to dam znac, moze jutro bede mial chwile zeby sie za to wziac.
Dzieki wszyskim za porady!
pozdro
WOZI
Tu nie chodzi o to że kuleczka może wybic Ci oko ale o to że jak ją zgubisz to dupa blada
Chociaż mi w sumie nie udało sie tego poprawnie złożyć i chociaż mam kuleczkę to przycisk nie odbija ale mam to gdzieś-przełączam soobie ręcznie jak potrzebuje i na jedno wychodzi.
Pozdrawiam
Chociaż mi w sumie nie udało sie tego poprawnie złożyć i chociaż mam kuleczkę to przycisk nie odbija ale mam to gdzieś-przełączam soobie ręcznie jak potrzebuje i na jedno wychodzi.
Pozdrawiam
- Od: 30 gru 2008, 14:13
- Posty: 57
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r
Juz wymontowalem ten modul. Kuleczki nie bylo. Jest za to usmazony microswitch. Poniewaz chyba faktycznie jest mozliwosc zamiany (przelutowania) microswitchy miejscami, to tego dzisiaj sprobuje. Jak dobrze pojdzie to po zamianie z m-sca kierowcy nie bedzie kontaktowac opuszczanie jednej z tylnych szyb i tyle, a to cena minimalna, w koncu jest jeszcze pstryczek przy danej szybie.
(dzieki za rade!)
Aha, wazna uwaga:
Tylne przelaczniki sa zupelnie inne niz zespolony modul mikroprzelacznikow w drzwiach kierowcy i nie nadaje sie do podmianki (w tylnych drzwiach nie ma mikrostykow tylko zwykle przelaczniki stykowe- miedziane blaszki z systemem kolyskowym).
<a href='http://zapodaj.net/b64504ce6e4a.jpg.html'>http://zapodaj.net/b64504ce6e4a.jpg.html</a>
Ot i winowajca...
Wieczorem dam znac czy dziala po akcji z lutownica
pozdro
(dzieki za rade!)
Aha, wazna uwaga:
Tylne przelaczniki sa zupelnie inne niz zespolony modul mikroprzelacznikow w drzwiach kierowcy i nie nadaje sie do podmianki (w tylnych drzwiach nie ma mikrostykow tylko zwykle przelaczniki stykowe- miedziane blaszki z systemem kolyskowym).
<a href='http://zapodaj.net/b64504ce6e4a.jpg.html'>http://zapodaj.net/b64504ce6e4a.jpg.html</a>
Ot i winowajca...
Wieczorem dam znac czy dziala po akcji z lutownica
pozdro
WOZI
Podsumowujac:
Wszystko sie udalo, wszystkie szyby dzialaja
Te mikrostyki sa trudne do kupienia, ale za to rozbieralne i prosto skonstruowane wewnatrz. Konstrukcja jest na tyle trwala, ze nie widze szansy zeby sie tam cos trwale zepsulo. Rozebralem wyczyscilem po przelutowaniu miejscami ze swichem tylnej szyby (niepotrzebnie jak sie okazalo) i wszystkie dzialaja- lacznie z tym, ktory myslalem ze sie przysmazyl, a przypalil sie w nim jedynie brud.
Powodzenia przy podobnych awariach i dzieki za wsparcie
Wszystko sie udalo, wszystkie szyby dzialaja

Te mikrostyki sa trudne do kupienia, ale za to rozbieralne i prosto skonstruowane wewnatrz. Konstrukcja jest na tyle trwala, ze nie widze szansy zeby sie tam cos trwale zepsulo. Rozebralem wyczyscilem po przelutowaniu miejscami ze swichem tylnej szyby (niepotrzebnie jak sie okazalo) i wszystkie dzialaja- lacznie z tym, ktory myslalem ze sie przysmazyl, a przypalil sie w nim jedynie brud.
Powodzenia przy podobnych awariach i dzieki za wsparcie
WOZI
Miał ktoś sytuację gdzie szyba przednia pasażera działa poprawnie a kierowcy wyrywkowo?
Kupiłem 323f 95 ze zniszczonym przełącznikiem szyb. Po długich miesiącach znalazłem od tego modelu i rocznika moduł na 4 szyby, (mam tylko 2)
Nie ma luzu na połączeniu do modułu, mimo tego czasami uda się zamknąć okno, ale otworzyć już nie. Po jakimś czasie zjedzie w dół, ale czasami jest do do połowy, czasami parę centymetrów i cisza. Po każdej udanej próbie jakiegokolwiek ruchu, ruch dalszy w tym samym kierunku lub w odwrotnym jest niemożliwy przez czas. Zazwyczaj parę minut i znów uda się ruszyć.
Próbowałem podpiąć kable 2 z przedniej szyby kierowcy pod kontakty tylnych szyb modułu, ale wtedy zero ruchu....
Gdy podłączę 12v prosto do silnika to działa w oba kierunki bez problemu. Jakieś pomysły?
Kupiłem 323f 95 ze zniszczonym przełącznikiem szyb. Po długich miesiącach znalazłem od tego modelu i rocznika moduł na 4 szyby, (mam tylko 2)
Nie ma luzu na połączeniu do modułu, mimo tego czasami uda się zamknąć okno, ale otworzyć już nie. Po jakimś czasie zjedzie w dół, ale czasami jest do do połowy, czasami parę centymetrów i cisza. Po każdej udanej próbie jakiegokolwiek ruchu, ruch dalszy w tym samym kierunku lub w odwrotnym jest niemożliwy przez czas. Zazwyczaj parę minut i znów uda się ruszyć.
Próbowałem podpiąć kable 2 z przedniej szyby kierowcy pod kontakty tylnych szyb modułu, ale wtedy zero ruchu....
Gdy podłączę 12v prosto do silnika to działa w oba kierunki bez problemu. Jakieś pomysły?
- Od: 19 wrz 2011, 14:58
- Posty: 6
Jak po zwraciu na krotko dziala dobrze to chyba oczywista odpowiedz: masz prawdopodobnie brudny/niekontaktujacy switch, ten ktory przerywa.
Rozbierz wylacznik, o czym byla mowa powyzej, i go wyczysc, obejrzyj od srodka.
pzdr
Rozbierz wylacznik, o czym byla mowa powyzej, i go wyczysc, obejrzyj od srodka.
pzdr
WOZI
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości