Polerowanie lakieru – Jak wykonać. Ile kosztuje?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtas_323F » 22 wrz 2005, 20:54

Orientujecie się ktoś, jak się ma sprawa z polerowaniem lakieru? U mnie lakier wygląda już tak średnio kiepsko i przydałaby się jakaś kuracja. Polerka da niezły efekt, czy trzeba, malować. Lakier jest matowy i wyblakły, nie ma rys. Ostatnio znalzałem na lakierze jakieś jaśniejsze kółka, jakby brudne, nie da się tego zmyć – sprawa dla archiwum X. Ile kosztuje polerka samochodu? Lakiernik mówił, że 300zł, ale wiem, że to stary naciągacz i sobie policzył trochę więcej.

_______________________________________________
323F BG BPE 1,8i 1.840ccm 16v SOHC 103KM 148Nm 1991r.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez misiek06 » 22 wrz 2005, 21:00

Jak masz mocno matowy lakier i właśnie takie plamki, to spróbuj polecieć go pastą Tempo ;). Myślę, że pomoże a taka pasta kosztuje niecałe 10zł a nie 300zł ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Robo » 22 wrz 2005, 21:13

Nie ma to, jak delikatne dłonie właściciela :D. W przypadku nabłyszczania nadwozia, to najważniejsza sprawa, aby je dokładnie umyć i spłukać (już na tym etapie można zastosować szampon z dodatkiem woskującym), ponieważ później nakładając pastę i wcierając ją w niedokładnie oczyszczoną powierzchnie powodujemy więcej szkód, niż pożytku. Drobiny piasku prowadzą do zarysowań, które po kilku takich zabiegach powodują widoczne drobne rysy. Niby chcemy dobrze a uzyskujemy całkiem odwrotny efekt. U siebie raz na rok stosuje pastę lekkościerną dobraną pod kolor nadwozia (Turtle-Wax). Pasta ta jest dość złożonym środkiem (jej skład jest naprawdę bogaty) i trzeba jej używać z umiarem. Natomiast na codzień tzn. co trzecie mycie stosuje bardzo fajną oraz bezpieczną paste woskującą. Ogromną jej zaletą jest łatwość nakładania (za pomocą gąbki) i po odczekaniu kilku chwil, kiedy zamieni swoją konsystencje, jej starcie za pomocą delikatnej szmatki. Efekt piorunujący i przechodzący najśmielsze oczekiwania a co najważniejsze utrzymuje się przez długi czas. <peace>

Obrazek

Polecam również lekture, która znajduje się tutaj: Klub MazdaSpeed – Mycie auta ;).

Pozdrawiam i życzę powodzenia <faja>.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Mav » 22 wrz 2005, 21:14

Był o tym wątek. Całkiem niedawno. Poszukaj w archiwum któregoś z FORUM. Generalnie za jakieś 30-40zł jesteś w stanie kupić zestaw potrzebny do przepolerowania samochodu we własnym zakresie. Pasta np. Tempo (osobiście polecam) + taka futrzasta nakladka na wiertarke i do dzieła.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Jaksa » 22 wrz 2005, 21:46

misiek06 napisał(a):właśnie takie plamki spróbuj polecieć pastą Tempo
Na pewno zrobią się matowe :P. Wiem to z własnego doświadczenia, po 4 myciu zrobił się mat. (skończyło się lakierowaniem maski :|). Pogadaj z dobrym lakiernikiem na temat tego produktu...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez misiek06 » 22 wrz 2005, 21:52

Jaksa napisał(a):Na pewno zrobią się matowe
Na trzech samochodach z takimi plamkami próbowałem Tempo i w żadnym, żadnego matu nie było :P. To moje doświadczenia ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Jaksa » 22 wrz 2005, 22:17

misiek06 napisał(a):Na trzech samochodach z takimi plamkami próbowałem Tempo i w żadnym, żadnego matu nie było :P.
To może w moim przypadku coś było nie tak z lakierem na tym samochodzie (czerwony akryl). Lakiernicy na słowo Tempo dostają wyprysków <lol>.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mefyoo » 22 wrz 2005, 23:06

Moja Madzia już kilka dobrych miechów się błyszczy po tym, jak ją całą "wytempowałem". Cała sztuka polega na tym, aby potem nałożyć wosk, bo Tempo trochę osłabia lakier i trzeba go potem zabezpieczyć jakimś dobrym woskiem.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez Mav » 23 wrz 2005, 00:02

mefyoo napisał(a):Cała sztuka polega na tym, aby potem nałożyć wosk
Potwierdzam – już dwa miesiące po "tempowaniu" i nadal lakier się błyszczy.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Wojtas_323F » 23 wrz 2005, 00:08

Próbowałem kilku rodzajów wosków, past nie sprawdzałem i nie będę. Ponad rok temu lakierowałem sam nadkola w poprzednim samochodzie i polerowałem. Wyszło tragicznie. Cały trik polega na tym, że mam świeżo pomalowany przedni zderzak i tą blachę między światłami (atrapę) i jak nie umyję samochodu i nie zawoskuję, to widać dużą róznicę w kolorze, inny odcień. Madzia zimuje na dworze a sąsiędzi ją na złość coś ciągle remontują i pylą różnymi wynalazkami, codziennie samochodu myć nie będę. Może fachowa polerka "wyrówna" kolor?
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez GofNet » 23 wrz 2005, 01:27

http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez rhodek » 23 wrz 2005, 10:24

Osobiście polecam:
1. dokładne umycie,
2. pasta Tempo (jest bardzo łagodna) nie polecam Automax),
3. jeżeli masz możlwość zakupienia Amvay SILICON GLAZE (używam go od kilku lat) koszt około 45,00zł za butlę 500g, która wystarcza na 2 lata 3-4 razy w roku. Po napastowaniu (autko musi być całkiem suche) i wyschnięciu ściągasz flanelą za pierwszym razem.
Od 2005 do grudnia 2010 Mazda 323 F Ba
Obecnie Honda Civic VTEC
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2005, 12:23
Posty: 46
Skąd: Opole
Auto: Do Grudnia 2010
323 F,BA,1500 ccm,16 V,DOHC,97

Postprzez Wojtas_323F » 23 wrz 2005, 13:34

Mav napisał(a):Był o tym wątek. Całkiem niedawno.
Oto i on:
czytaj Polerka mechaniczna samochodu – Czy ktoś robił sam? Jak się za to zabrać? Czy lepiej z tym do fachowca?
Tam nie jest napisane, ile taki efekt po polerowaniu się utrzymuje? Słyszałem od niektórych, że kilka miesięcy, od innych, że latami i już nie wiem. Pewnie to, że samochód parkuję na powdwórku mocno skraca efekt polerki?
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez mefyoo » 23 wrz 2005, 20:13

WG mnie (piszę tak, bo ludzie mi zarzucają, że wprowadzam innych w błąd).
To bardzo dużo zależy od rodzaju lakieru, jak masz metalik, to jest on wytrzymalszy na zmatowienia (ja właśnie taki mam i moja Madzia stoi na dworze i się łądnie błyszczy jak pisałem wyżej) oczywiscie jeśli jest to oryginalny lakier, to powinien być wytrzymały. Jeżeli samochód był malowany u lakiernika, to dużo zależy od ilości utwardzacza, jaki spec dał (np. jeżeli w trakcie pastowania pastą Tempo widzisz ślady lakieru na szmatce, to znaczy, że szybko zmatowieje lakier, bo nie ma dość utwardzacza, i wtedy trzeba go często woskować) Czasami fabrycznie auto dostaje za mało utwardzacza (np. Astra II mojego wujka) takie coś idzie do reklamacji. Ogólnie pasta Tempo nigdy nie zaszkodzi, tylko zawsze trzeba dać na nią wosk, ja mam Shell taki, jak mydło coś, nakłada się go gąbką i bardzo łatwo rozciera – daje super fekt.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez Mav » 23 wrz 2005, 21:34

Po prostu lakie po polerowaniu trzeba nawoskować. Później po każdym myciu nawoskowywać ręcznie i dokładnie i powinno się trzymać. Wiadomo, że to nie jest wieczne a długość pozostania na lakierze zależy ściśle od pasty, jaką się użyło. Chodzi o to, że niektóre pasty tylko lekko zbierają zmatowiałą warstwę lakieru a inne zbierają dosyć głęboko.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez xsiondz » 28 wrz 2005, 12:25

3 grosze

Sprowadzalem niedawno swoja dziewczynke do Polski...Smaochod stal przez ponad pol roku pod chmurka na odslonietej powierzchni...Kolor byl rozowy, wyblakly i matowy....Jednak przy przetarciu palcem wychodzil sliczny lakierek....
W Polsce zdecydowalem sie na profesjonalna polerke w poleconym zakladzie blacharsko- lakierniczym. I dobrze zrobilem...Koszt 200 zl (za caly samochod+z poprawka pecherza na masce- rant przy szybkie ok 3 cm2- kwalifikowanego jako wada fabryczna lakieru). Samochod wyglada jakby wyjechal przed chwilka z fabryki.
Zalecenia po-polerce (szczegolnie dla czerwonego lak.)

1) unikac stawiania w pelnym sloncu
2) kategorycznie nie myc samochodu na automatycznych myjkach
3) najlepiej myc samemu- letnia woda zmieszna z UWAGA- plynem do naczyn LUDWIK lub na mysjniach recznych
4) jezeli wosk to tylko nakladany recznie i zgodnie z zasadami- nigdy wosk z automatow!!!

Na swojej stronie postaram sie umiescic zdjecia porownawcze....efekt jest naprawde nieziemski.
Sammemu tez mozna (mam nawet czym) ale sadze, ze nawet wkladajac duzo serca nie uzyskalbym efektu takiego jak u prof. lakiernika.

Pozdr.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Postprzez Piotr Wozniak » 28 wrz 2005, 18:53

Polerowalem lakier metalic u fachowca (na Toyocie, nie mojej obecnej Mazdzie), rok temu zaplacilem 200zl- efekt trwa do dzis, lakier praktycznie zresetowal swoj a metryke przy tym zabiegu. Wygladal jak nowy, a dzisiaj jak roczny (a nie 10 letni). :)
Co do "zostawania koloru na szmatce podczas woskowania"– to nie musi byc za miekki lakier, a moze byc pozostalosc uzywanego wczesniej wosku-pasty z kolorem.

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez xsiondz » 28 wrz 2005, 23:19

Witam

Postaram sie dla jasnosci spr. wkleic porownawczo obrazek....
Co daje polerowanie i jak to wyglada – jako efekt...
Samochod niepolerowany (jeszcze na terenie Niemiec) i kilka dni po sprowadzeniu....i po polerce.

<jelen> oby mi sie udalo zamiescic fotke:)– znajdziecie ja na: www.dach-bud.com/grafdox/zmiana2.jpg

Uwaga!!! Do sciagnieca jpg ok 830 kb. Polecam opcje PPM na link i wybor opcji "Zapisz element docelowy jako..."

Pozdr.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Postprzez Adaś » 29 wrz 2005, 01:03

powiem szczerze ze duzej roznicy nie widac z uwagi na oswietlenie auta "przed"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez xsiondz » 29 wrz 2005, 11:06

Hmmm

Przyjzys sie uwaznie tzw. zmatowieniu....zobacz polysk (brak) przed i po....warunki oswietleniowe na 1 fotce podobne na drugiej roznica slonce/cien

Pozdr,
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323