Mazda 323 BG Sedan problem z kontrolkami

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Rumci » 5 mar 2010, 14:29

Witam!
Posiadam Mazde 323 BG Sedan, 1.6 16v. Problem jest następujący. Wczoraj o godzinie 18 wjechałem mazdą na podwórko. Dziś o godzinie 13 idę do samochodu i próbuję odpalić, lecz nie dało rady. Rozrusznik kręci normalnie, podłączałem nawet przewody do drugiego aku w innym samochodzie i też nic. Podczas przekręcenia kluczyka nie zapalają się żadne kontrolki na desce, lecz podświetlenie, zegarek i światła działają normalnie. Nie palą się także diody od przełączania z paliwa na gaz i na odwrót. Wczoraj wszystko było normalnie. Czy może to być z powodowane mrozem? Czy ktoś wie w czym może tkwić problem? Z góry dziekuję i pozdrawiam.

Rumci
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 gru 2009, 00:39
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 323 BG SEDAN 1.6 16v

Postprzez markmas » 5 mar 2010, 20:07

Na początek sprawdź bezpieczniki – skup się (po odłączeniu aku) na bezpiecznikach pod maską. Coś czuje, że bez elektryka się nie obejdzie. Jeśli masz jakieś zwarcie (np. dostała się woda) to istnieje ryzyko, że przy próbie naprawienia tego "domowym sposobem" wywali Ci pół instalacji w kosmos :/

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Finetto » 6 mar 2010, 07:47

Rumci napisał(a):Witam!
Posiadam Mazde 323 BG Sedan, 1.6 16v. Problem jest następujący. Wczoraj o godzinie 18 wjechałem mazdą na podwórko. Dziś o godzinie 13 idę do samochodu i próbuję odpalić, lecz nie dało rady. Rozrusznik kręci normalnie, podłączałem nawet przewody do drugiego aku w innym samochodzie i też nic. Podczas przekręcenia kluczyka nie zapalają się żadne kontrolki na desce, lecz podświetlenie, zegarek i światła działają normalnie. Nie palą się także diody od przełączania z paliwa na gaz i na odwrót. Wczoraj wszystko było normalnie. Czy może to być z powodowane mrozem? Czy ktoś wie w czym może tkwić problem? Z góry dziekuję i pozdrawiam.

Rumci

Miałem podobnie, ale moja Maździna w czasie jazdy zgasła i już nie odpaliła. "fachowce" od wymiany sprzęgła naruszyli przewody między cewką a modułem. Spróbuj jak wyżej od bezpieczników, przez świece, kable WN itd., później jak ja poruszaj przewodami u mnie to pomogło by odpaliła i wskazała co ją boli. Powodzenia.
323f BG, B6; PB+LPG
1994 r.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17555] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/17555/icon4.png[/IMG][/URL]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2010, 12:19
Posty: 11
Auto: 323f BG, B6; 1.6 16V; PB+LPG
1994 r.

Postprzez Niminum » 6 mar 2010, 08:02

Sprawdź najpierw może czy paliwo dochodzi. Ja miałem podobnie, tylko w innym samochodzie i okazało się że problem jest z kabelkami przy pompie paliwa.
Możesz to sprawdzić specyfikiem który się nazywa bodajże "Samostart" albo "Autostart" czy jakoś tak. Do dostania na stacjach. Lejesz to ustrojstwo przez dolot powietrza do silnika, tylko potrzeba Ci druga osoba żeby w tym czasie kręciła kluczykiem.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 04:10
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: NA B6-DOHC '96

Postprzez markmas » 6 mar 2010, 11:33

Niminum napisał(a):Lejesz to ustrojstwo przez dolot powietrza do silnika, tylko potrzeba Ci druga osoba żeby w tym czasie kręciła kluczykiem.


Naprawdę uważasz, że lanie czegoś do dolotu rozwiąże problem z elektryką? Interesujące :P
Pompę łatwo jest sprawdzić bez wynalazków... odłącza się przewód paliwowy pod maską – koniec wkłada się do słoika,butelki, itp. Przekręca się kluczyk i dzieje się magia :) Jeśli pompa doprowadza paliwo to będzie ono pojawiać się w w/w naczyniu :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Niminum » 6 mar 2010, 12:08

Można i tak. Nie mówię że rozwiąże problem, tylko pomoże go namierzyć
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 gru 2009, 04:10
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: NA B6-DOHC '96

Postprzez Rumci » 8 mar 2010, 02:31

Okej. Jutro popróbuje albo podjadę do elektryka. Kontrolki raz się palą a raz nie. Nie wiem w czym tkwi problem, ale wydaje mi się, że może to dotyczyć jakiś przewodów. Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 gru 2009, 00:39
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 323 BG SEDAN 1.6 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323