Elektryka – podswietlenie, licznik, zegarek itp
Strona 1 z 1
Siema. Kupiłem madziare z popsutym zegarkiem, koles mowil ze cos jest zle podlaczone ale sprawdzilem i wszystko OK ale zegarek i tak nie dziala, wie ktos co moze byc grane? to raz, dwa w madzi mam zamonotowany obrotomierz ktory jest podlaczony pod podgrzewanie tylnej szyby i jak wlaczam go to temperatura mi schodzi troszeczke
nie wiem w ogole co sie dzieje... dalej, wymienialem licznik, wszystko zlozylem i... podswietlenie licznika nie dziala :/ czym to moze byc spowodowane? bezpieczniki OK. ogolnie tez przez to mi cale podswietlenie nie dziala... to chyba wszystko... jak mi sie cos przypomni to dopisze. Prosze o podpowiedzi i rady !
pozdro mazdowicze 
Ostatnio edytowano 2 lis 2008, 23:15 przez Brian123, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 lis 2008, 10:09
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 323 BG 1840 ccm
Masa tam jest raczej tylko jedna. Jest tam przewód od jasności podświetlenia, może zwierać. U mnie był ten sam problem pogrzebałem znikło wszystko, pogrzebałem znów i ożyło. Sprawdzę i Ci powiem co u mnie nie tak było. Bezpiecznik to podstawa, sprawdź każdy jeśli masz taki meksyk. A później miernik i jechane.
- Od: 6 paź 2008, 19:56
- Posty: 44
A więc byłem sprawdziłem. Jest plus z aku. Jest plus ze stacyjki. Jest plus od podświetlenia (chyba czerwono niebieski albo niebiesko czerwony). I jest czarny czyli masa. Podczas mojej walki wyglądało to tak że podłączyłem plus od podświetlenia do radia i na wyłączonej stacyjce przy włączeniu świateł włączało sie radio, później przestało. Okazało sie że bezpiecznik. Najlepiej jak będziesz miał kable na wierzchu i zaizolowane. Musi działać, chyba ze jest tak namieszane ze trzeba będzie głębiej ryć
- Od: 6 paź 2008, 19:56
- Posty: 44
A więc tak, sory za zamieszanie... brak podświetlenia dechy i budzika było spowodowane wyjęciem zaślepki przy przeciwmgielnych (w bogatszych wersjach jest tam ustawianie świateł albo jasności budzika) przez którego nie było obiegu. Zegarek nie wiem jak, ale zaczął działaś
. Pozatym wszystko ok ale teraz coś sie spieprzyło z obrotomierzem... są na nim wskaźniki od ciśniena oleju, temperatury wody itp. Na początku pokazywał mi ciśnienie oleju na maxa i obr działał, teraz pokazuje mi na maxa temp wody ale obr nie działa (pomimo że nie mam jeszcze zamontowanych czujników
) i teraz występuje z pytaniem czy ma ktoś schemat do takiego obr jak na foto poniżej, albo wie jak się z tym uporać...:



- Od: 1 lis 2008, 10:09
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 323 BG 1840 ccm
No widzisz, zegarek dostał plus w tym przypadku z regulacji podświetlenia.
Co to budzika to : Najlepiej jakbyś poszukał gdzieś nazwy producenta, może jest z tyłu, lub w środku?
Na pewno masz tam plus, minus i 4 przewody do czujników. podłącz potencjometr powiedzmy 10kOhm między plus i minus a przewód sygnałowy na środku i kręcisz w lewo prawo, któraś wskazówka powinna ożyć.
Swoją drogą to fabryczny obrotek to brzydki?
Co to budzika to : Najlepiej jakbyś poszukał gdzieś nazwy producenta, może jest z tyłu, lub w środku?
Na pewno masz tam plus, minus i 4 przewody do czujników. podłącz potencjometr powiedzmy 10kOhm między plus i minus a przewód sygnałowy na środku i kręcisz w lewo prawo, któraś wskazówka powinna ożyć.
Swoją drogą to fabryczny obrotek to brzydki?
- Od: 6 paź 2008, 19:56
- Posty: 44
No ale zegarek wczesniej nie dzialal a zaslepka regulacji podswietlenia byla podlaczona... no ale mniejsza o to... Nazwy producenta nigdzie nie moglem znalezc a nie chce mi sie go rozbierac
zalatwie sobie potencjometr to wszystko posprawdzam. A fabryczny ladny ale plusem tego jest shift light
bardzo przydatna rzecz przy wyscigach
ale co mi z tego że posprawdzam jak ja nie wiem czym jest spowodowane pokazywanie jakiegoś wskaźnika na maxa... bym musiał posprawdzać wszystkie kabelki i w ogóle a co dopiero złożyłem dechę...
- Od: 1 lis 2008, 10:09
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 323 BG 1840 ccm
Spowodowane jest odpowiednią rezystancją do masy. Czyli jak wsadzisz potencjometr,i będziesz ruszał to w zależności od położenia będziesz miał inne wychylenie. Np czujnik temperatury, w zależności od auta to działa albo ż: im wyższa temperatura rym mniejsza rezystancja, lub odwrotnie im większa temperatura tym większa rezystancja.
- Od: 6 paź 2008, 19:56
- Posty: 44
Potencjometr. 3 nóżki lewa plus środek sygnał prawa minus
Kręcisz w lewo lub w prawo i widzisz jak sie wskazówka rusza, przy odpowiednim położeniu możesz ustawić jakieś tam wskazanie, ale nie o wskazanie teraz chodzi. Jak tak sie pobawisz to możesz dojść który przewodzik do czego służy. Obrotomierz będzie sterowany impulsami ze skrzyni biegów najprawdopodobniej, więc nie reagował na potencjometr
Kręcisz w lewo lub w prawo i widzisz jak sie wskazówka rusza, przy odpowiednim położeniu możesz ustawić jakieś tam wskazanie, ale nie o wskazanie teraz chodzi. Jak tak sie pobawisz to możesz dojść który przewodzik do czego służy. Obrotomierz będzie sterowany impulsami ze skrzyni biegów najprawdopodobniej, więc nie reagował na potencjometr
Ostatnio edytowano 3 lis 2008, 00:03 przez michal154, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 paź 2008, 19:56
- Posty: 44
Brian123 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
michal154 napisał(a):Potencjometr. 3 nóżki lewa plus środek sygnał prawa minus
Kręcisz w lewo lub w prawo i widzisz jak sie wskazówka rusza, przy odpowiednim położeniu możesz ustawić jakieś tam wskazanie, ale nie o wskazanie teraz chodzi. Jak tak sie pobawisz to możesz dojść który przewodzi do czego służy. Obrotomierz będzie sterowany impulsami ze skrzyni biegów najprawdopodobniej, więc nie reagował na potencjometr
teraz już rozumiem xD
dzięki wielkie ! ! !
KyRy napisał(a):Brian123 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Dla pewności wole spytać czy tak jest dobrze zatytułowany temat? Bo nie chce żeby wylądował w koszu
- Od: 1 lis 2008, 10:09
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 323 BG 1840 ccm
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości