Mazda kopci na czarno na każdym biegu

Postprzez crx1682 » 14 lis 2009, 00:23

Witam wszystkich, kupiłem sobie pierwszego japończyka,miała byc to Honda ale jest Mazda i nie żałuję,stare auto ale kultura pracy wszystkiego to jest porostu bajka,proste i niezawodne i o to chodzi,może nie zasuwa jak nowoczesne tdi ale jest dla mnie super, mam model BG sedan 1.7 Diesel z 92 roku przebieg oryginalny 252 tys kupiony od starszego pana który był jedynym właścicielem tego cuda z lat 90'. Po kupnie wymieniłem rozrząd,olej ,filtry akumulator,problemy są 2. Pierwszy to ładowanie raz zarówki swieca jak halogeny a raz jak swieczki(diody,regulator napiecia.szczotki ) nie wiem od czego zacząć,mechanik mnie straszył ze alternator bardzo nie typowy bo ma vakupompe czyli wspomaganie hamulców koszt naprawy 800 zł szok.Ale to nic gorszy problem jest typu czarny dym za autem.Jak kupiłem był mały teraz jest wiekszy,nie leje oranżady czy tez biodiesla tylko zwykłego diesla lub verve na orlenach.Czym szybciej jade tym wiecej kopci jakby indianin rozpalił ognisko i dawał czarne znaki dymne,smieszne ale prawdziwe.W polsce to jeszcze nic gorzej jak nmie złapia w niemczech albo w austri.Z tego co sie orientuje to pompy w tym modelu to żadkość kiedy sie psują i są bardzo trwałe.Oleju nie ubywa na bagnecie płyny chłodzacego tez nie ubywa,czy to moga byc koncówki wtrysku? To mój pierwszy diesel zawsze jeździłem benzyniakiem.Silnik suchy bez żadnego wycieku nawet koło wtrysków tylko zakurzony.Czy moge zastosowac tak zwany cud do diesla któru rzekomo czyści pompe i wtryski,np,depresator lub cos innego.Czy to nie niszczy silnika diesla,pompy czy tez wtrysku,a robione jest na bazie rozpuszczalników ropopochodnych.I czy to prawda ze od czasu do czasu wlać mixolu na cały zbiornik zeby nasmarowało pompe czy tez wtryski?Proszę o radę, każdy z mechaników gada co innego a każdy stawia na coś innego i kasuje.Pali dobrze jak zimny jak ciepły tez, moze regulacja pompy?Czy wtryski sie reguluje czy wymienia na nowe? :D
crx1682
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 23:36
Posty: 9
Skąd: Kłodzko
Auto: 323 BG 1.7 diesel

Postprzez bartek_bezMajtek » 4 mar 2010, 23:37

Witam!!!

Panowie, jakie 800zł jakie 500zł. Mi znikło ładowanie, z początku myślałem że to regulator. Wyciągnąłem alternator, bez większych problemów, dałem znajomemu, który jest elektrykiem. Stwierdził że to diody są. Ale jak już był wyciągnięty to wymienilśmy wszystko. Szczotki regulator i diody. Wykasował mnie aż 80zł!! A z tym dymieniem to jest pospolity problem... :( U mnie też czarno jest za mną jak przyłożę...

Pozdawiam i życzę udanego dnia
Bartek_bezMajtek
Początkujący
 
Od: 3 mar 2010, 13:10
Posty: 6

Postprzez Blade » 9 mar 2010, 10:52

Załóż odmę przed filtrem powietrza. U mnie wyeliminowało to problem brudzenia filtra olejem i dymienie mocno spadło. W tej chwili moja kopci znacznie mniej niż prawie nowe turbodiesle okazyjnie kupione ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323