Strona 1 z 2

Strasznie kopci na czarno

PostNapisane: 13 wrz 2009, 18:35
przez magneto
Jak w temacie, strasznie kopci na czarno podczas przyspieszania.nie wiem czy mam niewłaściwy kąt wtrysku czy kończą się wtryski.jaki powinien być prawidlowy kąt wtrysku dla tego silnika?dodam tylko że z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu.nawet w największe mrozy minionej zimy paliła na dotyk.
Bardzo proszę o jakieś porady bo przez kłęby dymu narażam się na częste kontrole policji

Temat poprawiony / Myjk

PostNapisane: 14 wrz 2009, 20:17
przez umcyk
Witaj!
Ja mam 1,7 ale na turbo i dzieje mi sie tak jak sie zalacza turbina. Sprawdz sobie spalanie. Jesli za duzo Ci pali to bedzie trzeba pojechac na regulacje. Sprawdz podczas jazdy przy jakich obrotach tak sie dzieje i czy zawszze sie w przy tych samych obrotach sie dzieje.

PostNapisane: 14 wrz 2009, 20:51
przez poflek
magneto popraw proszę temat.

<czytaj> Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin

PostNapisane: 14 wrz 2009, 21:34
przez magneto
poflek napisał(a):magneto popraw proszę temat

sorry ale jestem tu nowy i nie bardzo wiem co źle zrobilem podalem model i rodzaj silnika.

umcyk a da się wyregulować wtryski?
spalanie mam chyba w normie.mieści się w 10l/100km
kopci zawsze od okolo 1500obr/min nawet jak przyspieszam delikatnie a jak gwałtownie wcisnę pedał gazu to jest porażka totalna.jadący za mną włączają przeciwmgielne :(

PostNapisane: 14 wrz 2009, 22:33
przez tommyb
magneto ,masz chyba wtryski do sprawdzenia ,a co do spalania to mi sie wydaje ze troche za duzo Ci pali -ja mam 2.0 d i spalanie miesci sie w 6-7 l/100
Jak chcesz to podjedz do Bosch Diesel Adamczyk (tj na Dabrowce ) -mialem tam regenerowana pompe wtryskowa i smiga ok :D-zajmuja sie tam ukladami paliwowymi ,pompami ,wtryskami itp
A filtry paliwa i powietrza masz wymienione ? Bo mialem podobny objaw i klopot znikl po wymianie filtrow

PostNapisane: 15 wrz 2009, 09:15
przez magneto
tommyb napisał(a):A filtry paliwa i powietrza masz wymienione ? Bo mialem podobny objaw i klopot znikl po wymianie filtrow

filtry wymieniam regularnie.
tommyb napisał(a):podjedz do Bosch Diesel Adamczyk

słyszałem że są bardzo drodzy.znasz inne warsztaty co zajmują sie dieslami? mieszkam w piekarach od niedawna i nie znam za dobrze okolicy
Mateusz napisał(a):Chyba że jeździsz bardzo bardzo krótkie trasy i masz wyjątkowo ciężką nogę. Ale nawet wtedy nie powinno być 10

dziennie jężdże około 60km, nogę mam ciężką ale moim drugim autem też tak jeżdżę a spalanie mam o 1 litr powyżej normy. myślałem że mazda ma takie spalanie.
i jeszcze jedno co mnie zastanawia to to że w filtrze powietrza zbiera się olej. czy to jest normalne?

PostNapisane: 15 wrz 2009, 16:16
przez tommyb
Co do pomp i wtryskow to jedynie tam sie tak zajmuja dobrze ale niestety troszke kasuja.Ja za regeneracje pompy wtryskowej i ustawienie zaplacilem 750 pln (uszczelki ,walek sterujacy i cos tam jeszcze)
Zawsze mozesz zadzwonic lub podjechac i zapytac
Jest jeszcze taki zakald w Rudzie Slaskiej ale niemaja zbyt dobrej opini z tego co mi wiadomo
Jesli szukasz mechanika to moge Ci podac namiary-jezdze do niego i jest ok ,a co do wtryskow to tylko tam -maja tam maszyny do sprawdzania wtryskow
Mozesz zawsze wymienic koncowki wtryskiwaczy ale to juz niebedzie to co powinno byc :|

PostNapisane: 15 wrz 2009, 17:15
przez tommyb
Aha ,jak tam dzwonilem w sprawie regeneracji pompy to jak uslyszeli ze "japoniec "to myslalem ze z podziwu nie wyjdzie przez telefon <lol> przewaznie tam VW naprawiaja ale niepowinni Ci odmowic
Poszukaj na necie moze Cos sobie sam znajdziesz ,ja niestety tylko moge Ci ich polecic bo sie w moim przypadku sprawdzili a jak zrobisz to juz twoja sprawa ;)

PostNapisane: 15 wrz 2009, 19:19
przez magneto
tommyb napisał(a):Jesli szukasz mechanika to moge Ci podac namiary-jezdze do niego i jest ok

dzięki,ja też mam swojego zufanego mechanika ale ale on nie ma przyżądów do wtrysków, pozatm rzadko korzystam bo auto wcale się nie psuje a drobne naprawy robię sam.
tommyb napisał(a):jak uslyszeli ze "japoniec "to myslalem ze z podziwu nie wyjdzie przez telefon przewaznie tam VW naprawiaja

jakbym tam z moim roverem pojechał to pewnie by zawału dostali bo to przecież egzotyka
tommyb napisał(a):Mozesz zawsze wymienic koncowki wtryskiwaczy ale to juz niebedzie to co powinno byc

dlaczego?
pytałem w sklepie i końcówki wtrysków od ręki po 60pln/sztuka dostanę

PostNapisane: 15 wrz 2009, 19:45
przez tommyb
To juz nie sa chyba orginaly z tego co wiem tylko jakies zamienniki ,poczytaj o tym na czasie na forum
Chlopaki tez wymieniali koncowki i samochod sie w niejednym wypadku stal bardziej mulowaty- to juz nie to co ma byc

PostNapisane: 15 wrz 2009, 20:39
przez umcyk
Jesli chodzi o spalanie to duuuzo za duzo!! Moja madzia nawet na krotkich odcinkach (ok. 3km) spalala max 8L jadac oszczednie!!
w miescie jak teraz jezdze dluzsze kawalki 15-30km to spalanie spada do 7,3-7,6L i wcale jej nie oszczedzam.
Jak zbiera CI sie olej to objaw padajacej turbiny, o ile juz nie padla. Wyczysc caly dolot i IC, moze to cos pomoze.

PostNapisane: 15 wrz 2009, 20:51
przez magneto
Jak zbiera CI sie olej to objaw padajacej turbiny, o ile juz nie padla. Wyczysc caly dolot i IC, moze to cos pomoze.

też bym tak pomyślal gdyby miała turbo,problem w tym że nie ma. zwykły diesel

PostNapisane: 15 wrz 2009, 20:57
przez umcyk
sorki, nie dopatrzylem w opisie
a na jaki kolor CI kopci?

PostNapisane: 15 wrz 2009, 20:58
przez magneto
na czarno

PostNapisane: 15 wrz 2009, 21:06
przez umcyk
a uszczelka kiedy byla wymieniana? Wyczysc caly dolot. Sprawdz olej czy nie bierze? Napisz cos wiecej. od kiedy tak sie dzieje?
Najgorze jak uszczelka strzelila? Wiecej grzechow nie pamietam.

PostNapisane: 16 wrz 2009, 10:39
przez magneto
dzieje się tak od jakiegoś roku, tzn wcześniej też kopciła ale sporadycznie.
uszczelka była wymieniana w kwietniu.
olej bierze, w sumie nie wymieniam tylko dolewam okolo litra na 2000 km

PostNapisane: 16 wrz 2009, 18:32
przez umcyk
skoro duzo pali i kopci tak na czarno to moze faktycznie trzeba zobaczyc czy przypadkiem nie ma zbyt bogatej mieszanki i po prostu nie wszystko spala, wiec wywala wydechem. Juz mi sie pomysly skonczyly:(. Moja rada taka, pokombinuj z mieszanka, jak to nie pomoze to juz chyba tylko fachowcy o ktorych wspominali wczesniej koledzy.

PostNapisane: 16 wrz 2009, 23:48
przez magneto
będę musiał coś z tym zrobić.zauważyłem jednak że jak zatankuje bio ester to mniej kopci.czyli co ? wina paliwa?normalnego diesla tankuję na statoil i neste.zadzwonie do tego serwisu co mi tommyb polecił i zobaczymy co oni powiedzą
dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i podpowiedzi

PostNapisane: 17 wrz 2009, 10:56
przez magneto
Bylem przed chwilą w serwisie Bosch Diesel Adamczyk i na słowo mazda strach ich obleciał i powiedzieli mi że japończyków nie robią tylko niemieckie.po takiej odpowiedzi wiem wszystko na temat warsztatu i ich pracowników. zastanawiam się jaka jest różnica w wyregulowaniu wtryskow w japonskim czy niemieckim . diesl, bo dla mnie żadna.

PostNapisane: 17 wrz 2009, 12:11
przez tommyb
Niewiem czy sie smiac z nich czy poprostu plakac -ja mialem podobna reakcje a jakos mi zrobili i do dzisiejszego dnia odpukac jezdze i nienarzekam .Ja robilem rok temu cala pompe
A na stronie podaja ze sie zajmuja pompami Bosch ,Delphi,NipponDenso-oczywiscie japonski wynalazek a takze ukladami wtryskowymi .Nierozumie ich rodzaju postepowania :| Dlamnie tez by bylo bz roznicy czy japonskie ,niemieckie polskie itp -przeciez jest jedna zasada dzialania <jelen>