Strona 1 z 2
		
			
				Strasznie kopci na czarno
				
Napisane: 
13 wrz 2009, 18:35 
				przez magneto
				Jak w temacie, strasznie kopci na czarno podczas przyspieszania.nie wiem czy mam niewłaściwy kąt wtrysku czy kończą się wtryski.jaki powinien być prawidlowy kąt wtrysku dla tego silnika?dodam tylko że z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu.nawet w największe mrozy minionej zimy paliła na dotyk.
Bardzo proszę o jakieś porady bo przez kłęby dymu narażam się na częste kontrole policji
Temat poprawiony / Myjk
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 wrz 2009, 20:17 
				przez umcyk
				Witaj!
Ja mam 1,7 ale na turbo i dzieje mi sie tak jak sie zalacza turbina. Sprawdz sobie spalanie. Jesli za duzo Ci pali to bedzie trzeba pojechac na regulacje. Sprawdz podczas jazdy przy jakich obrotach tak sie dzieje i czy zawszze sie w przy tych samych obrotach sie dzieje.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 wrz 2009, 20:51 
				przez poflek
				
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 wrz 2009, 21:34 
				przez magneto
				poflek napisał(a):magneto popraw proszę temat
sorry ale jestem tu nowy i nie bardzo wiem co źle zrobilem podalem model i rodzaj silnika.
umcyk a da się wyregulować wtryski?
spalanie mam chyba w normie.mieści się w 10l/100km
kopci zawsze od okolo 1500obr/min nawet jak przyspieszam delikatnie a jak gwałtownie wcisnę pedał gazu to jest porażka totalna.jadący za mną włączają przeciwmgielne 

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 wrz 2009, 22:33 
				przez tommyb
				magneto ,masz chyba wtryski do sprawdzenia ,a co do spalania  to mi sie wydaje ze troche za duzo Ci pali -ja mam 2.0 d i spalanie miesci sie w 6-7 l/100
Jak chcesz to podjedz do Bosch Diesel Adamczyk (tj na Dabrowce ) -mialem tam regenerowana pompe wtryskowa i smiga ok  

-zajmuja sie tam ukladami paliwowymi ,pompami ,wtryskami itp 
A filtry paliwa i powietrza masz wymienione ? Bo mialem podobny objaw i klopot znikl po wymianie filtrow
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 09:15 
				przez magneto
				tommyb napisał(a):A filtry paliwa i powietrza masz wymienione ? Bo mialem podobny objaw i klopot znikl po wymianie filtrow
filtry wymieniam regularnie.
tommyb napisał(a):podjedz do Bosch Diesel Adamczyk 
słyszałem że są bardzo drodzy.znasz inne warsztaty co zajmują sie dieslami? mieszkam w piekarach od niedawna i nie znam za dobrze okolicy
Mateusz napisał(a):Chyba że jeździsz bardzo bardzo krótkie trasy i masz wyjątkowo ciężką nogę. Ale nawet wtedy nie powinno być 10  
dziennie jężdże około 60km, nogę mam ciężką ale moim drugim autem też tak jeżdżę a spalanie mam o 1 litr powyżej normy. myślałem że mazda ma takie spalanie.
i jeszcze jedno co mnie zastanawia to to że w filtrze powietrza zbiera się olej. czy to jest normalne?
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 16:16 
				przez tommyb
				Co do pomp i wtryskow to jedynie tam sie tak zajmuja dobrze ale niestety troszke kasuja.Ja za regeneracje pompy wtryskowej i ustawienie zaplacilem 750 pln (uszczelki ,walek sterujacy i cos tam jeszcze)
Zawsze mozesz zadzwonic lub podjechac i zapytac 
Jest jeszcze taki zakald w Rudzie Slaskiej ale niemaja zbyt dobrej opini z tego co mi wiadomo
Jesli szukasz mechanika to moge Ci podac namiary-jezdze do niego i jest ok  ,a co do wtryskow to tylko tam -maja tam maszyny do sprawdzania wtryskow
Mozesz zawsze wymienic koncowki wtryskiwaczy ale to juz niebedzie to co powinno byc  

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 17:15 
				przez tommyb
				Aha ,jak tam dzwonilem w sprawie regeneracji pompy to jak uslyszeli ze "japoniec "to myslalem ze z podziwu nie wyjdzie przez telefon  

 przewaznie tam VW naprawiaja ale niepowinni Ci odmowic
Poszukaj na necie moze Cos sobie sam znajdziesz ,ja niestety tylko moge Ci ich polecic bo sie w moim przypadku sprawdzili a jak zrobisz to juz twoja sprawa  

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 19:19 
				przez magneto
				tommyb napisał(a):Jesli szukasz mechanika to moge Ci podac namiary-jezdze do niego i jest ok 
dzięki,ja też  mam swojego zufanego mechanika ale ale on nie ma przyżądów do wtrysków, pozatm rzadko korzystam bo auto wcale się nie psuje a drobne naprawy robię sam.
tommyb napisał(a):jak uslyszeli ze "japoniec "to myslalem ze z podziwu nie wyjdzie przez telefon  przewaznie tam VW naprawiaja
 jakbym tam z moim roverem pojechał to pewnie by zawału dostali bo to przecież egzotyka
tommyb napisał(a):Mozesz zawsze wymienic koncowki wtryskiwaczy ale to juz niebedzie to co powinno byc 
dlaczego?
pytałem w sklepie i końcówki wtrysków od ręki po 60pln/sztuka dostanę
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 19:45 
				przez tommyb
				To juz nie sa chyba  orginaly z tego co wiem  tylko jakies zamienniki ,poczytaj o tym na czasie na forum 
Chlopaki tez wymieniali koncowki i samochod sie w niejednym wypadku stal bardziej mulowaty- to juz nie to co ma byc
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 20:39 
				przez umcyk
				Jesli chodzi o spalanie to duuuzo za duzo!! Moja madzia nawet na krotkich odcinkach (ok. 3km) spalala max 8L jadac oszczednie!!
w miescie jak teraz jezdze dluzsze kawalki 15-30km to spalanie spada do 7,3-7,6L i wcale jej nie oszczedzam.
Jak zbiera CI sie olej to objaw padajacej turbiny, o ile juz nie padla. Wyczysc caly dolot i IC, moze to cos pomoze.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 20:51 
				przez magneto
				Jak zbiera CI sie olej to objaw padajacej turbiny, o ile juz nie padla. Wyczysc caly dolot i IC, moze to cos pomoze.
też bym tak pomyślal gdyby miała turbo,problem w tym że nie ma. zwykły diesel
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 20:57 
				przez umcyk
				sorki, nie dopatrzylem w opisie
a na jaki kolor CI kopci?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 20:58 
				przez magneto
				na czarno
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 wrz 2009, 21:06 
				przez umcyk
				a uszczelka kiedy byla wymieniana? Wyczysc caly dolot. Sprawdz olej czy nie bierze? Napisz cos wiecej. od kiedy tak sie dzieje?
Najgorze jak uszczelka strzelila? Wiecej grzechow nie pamietam.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
16 wrz 2009, 10:39 
				przez magneto
				dzieje się tak od jakiegoś roku, tzn wcześniej też kopciła ale sporadycznie.
uszczelka była wymieniana w kwietniu.
olej bierze, w sumie nie wymieniam tylko dolewam okolo litra na 2000 km
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
16 wrz 2009, 18:32 
				przez umcyk
				skoro duzo pali i kopci tak na czarno to moze faktycznie trzeba zobaczyc czy przypadkiem nie ma zbyt bogatej mieszanki i po prostu nie wszystko spala, wiec wywala wydechem. Juz mi sie pomysly skonczyly:(. Moja rada taka, pokombinuj z mieszanka, jak to nie pomoze to juz chyba tylko fachowcy o ktorych wspominali wczesniej koledzy.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
16 wrz 2009, 23:48 
				przez magneto
				będę musiał coś z tym zrobić.zauważyłem jednak że jak zatankuje bio ester to mniej kopci.czyli co ? wina paliwa?normalnego diesla tankuję na statoil i neste.zadzwonie do tego serwisu co mi tommyb polecił i zobaczymy co oni powiedzą
dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i podpowiedzi
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
17 wrz 2009, 10:56 
				przez magneto
				Bylem przed chwilą w serwisie Bosch Diesel Adamczyk  i na słowo mazda strach ich obleciał i powiedzieli mi że japończyków nie robią tylko niemieckie.po takiej odpowiedzi wiem wszystko na temat warsztatu i ich pracowników. zastanawiam się jaka jest różnica w wyregulowaniu wtryskow w japonskim czy niemieckim . diesl, bo dla mnie żadna.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
17 wrz 2009, 12:11 
				przez tommyb
				Niewiem czy sie smiac z nich czy poprostu plakac -ja mialem podobna reakcje a jakos mi zrobili i do dzisiejszego dnia odpukac jezdze i nienarzekam .Ja robilem rok temu cala pompe 
A na stronie podaja ze sie zajmuja pompami Bosch ,Delphi,NipponDenso-oczywiscie japonski wynalazek a takze ukladami wtryskowymi   .Nierozumie ich rodzaju postepowania  

 Dlamnie tez by bylo bz roznicy czy japonskie ,niemieckie polskie itp -przeciez jest jedna zasada dzialania  
