Wymiana rozrządu: Zestawienie części i koszty

Postprzez Blade » 26 mar 2008, 20:04

Witam.

Z racji tego, że moje EVO ma już prawie 160 tyś km najechane a nie mam zielonego pojęcia czy rozrząd był zmieniany na częściach ori czy zamiennikach postanowiłem go wymienić. Po wykorzystaniu szukajki doszedłem do kilku wniosków i proszę o ich weryfikację ;)

Części do wymiany:

Pasek: Mitsuboshi
Napinacz(e?): GMB
Rolki: GMB
Pompa wody: GMB

Oczywiście jeszcze dowiem się w ASO o ceny ori części ale nie spodziewam się "okazji"

Pytania:

Czy wymieniać coś jeszcze? Nie wiem, może jakieś uszczelniacze czy cuś jak rozrząd będzie zdjęty.. EVO nie ma wspomagania ani klimatyzacji.

Czy części które wybrałem są optymalnym zestawieniem czy może jest coś lepszego? Wiadomo że na rozrządzie się nie oszczędza ale wystrzelam się z kasą na zawieszenie ;)

Czy będzie konieczna regulacja silnika? Zawory regulowane były latem zeszłego roku.

Czy po wymianie rozrządu auto musi się "dotrzeć"? Tzn. czy przez jakiś okres czasu "delikatniej" jeździć?

Jak rozpoznać czy w warsztacie czegoś nie spie..lili? Jakie są objawy źle zrobionej wymiany?

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 cze 2008, 19:43 przez Blade, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Jaksa » 26 mar 2008, 21:15

Blade napisał(a): dowiem się w ASO o ceny ori części ale nie spodziewam się "okazji"


Pasek rozrządu PN11-12-205 135 zł ( oryginalne Bando )
Rolka napinajaca PN11-12-700 331 zł
Uszczelniacze wałka rozrządu oraz wału korbowego BP01-10-602 ( 2 szt ) 35 zł ( szt )
Blade napisał(a):Rolki: GMB
Pompa wody: GMB
Tej firmy mozesz smiało kupic ( jako zamiennik )
Blade napisał(a):Czy będzie konieczna regulacja silnika
Nie.
Blade napisał(a):Czy po wymianie rozrządu auto musi się "dotrzeć"?
Nie
Blade napisał(a):Jak rozpoznać czy w warsztacie czegoś nie spie..lili? Jakie są objawy źle zrobionej wymiany?
Jak długo jezdzisz tym modelem napewno zaobserwujesz roznice a jak zle ustawią kola rozrzadu to oczywiscie Panowie padną na ładnych pare złociszy <lol> wszystkie silniki wysokoprezne są konfliktowe ( czyli tłoki walą w zawory i robi się kaszanka z silnika )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez malkolm2 » 26 mar 2008, 22:02

Jaksa napisał(a):czyli tłoki walą w zawory i robi się kaszanka z silnika

ale gościa pocieszyłeś hahaha hahaha
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Blade » 26 mar 2008, 22:36

malkolm2 napisał(a):ale gościa pocieszyłeś


tyle to akurat wiem :P

A auto najprawdopodobniej pójdzie do wrocławskiego RBSu także liczę że nie dadzą <dupa>


Jaksa – dzięki za info.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Jaksa » 26 mar 2008, 22:49

malkolm2 napisał(a):ale gościa pocieszyłeś
Pytał wiec odpowiedziałem , kazdy kto bierze sie za taką operacje chyba zdaje sobie sprawę z czym walczy.... nie płaci się za puknięcie młotkiem , placi się za wiedze gdzie trzeba puknąć.... <lol>
Blade napisał(a): auto najprawdopodobniej pójdzie do wrocławskiego RBSu
Słyszałem ze chłopaki znaja temat wiec spoko.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Blade » 26 mar 2008, 23:11

Jaksa napisał(a):Słyszałem ze chłopaki znaja temat wiec spoko.


Madzia była u nich 2 razy i było OK. Wymieniali mi łożysko w kole i regulowali zawory.


Jaksa napisał(a):placi się za wiedze gdzie trzeba puknąć

true, true...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Blade » 13 maja 2008, 06:44

Dostałem ofertę od Smirnoffa ;)

Do wyboru:
Paski: japoński SUN, Conti,
Napinacz: NSK lub GMB
Reszta już dobrana ;)
Czy może ktoś coś polecić?

Ja obstawiam przy Pasku Mitsuboshi i napinaczu GMB. Czy to najlepszy wybór czy niekoniecznie?
Czy po zmianie rozrządu na tych częściach następna wymiana będzie po przebiegu 60 tyś. km. ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Blade » 17 cze 2008, 15:18

Rozrząd wymieniony na częściach:

Pasek: SUN
Napinacz: NSK
Pompa wody: GMB
Uszczelniacz wałka rozrządu: oryginał Mazda
Uszczelniacz wału korbowego przód: oryginał Mazda

+ płyn chłodniczy

Całość ok 420 zł

Robocizna: 450 zł

Kompletna wymiana to koszt rzędu 900 zł

Wg mechanika następna wymiana na tych podzespołach za 100 tyś km :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323