Strona 1 z 3
Czarny dym za autem

Napisane:
24 lip 2005, 22:50
przez Jacek_L 323
Witam wszystkich,
Moja Mazda 323 1,7 D strasznie kopci na czarno. Przebiegu ma coś około 350000km. Jak ją kupiłem to wtryski ustawione były na ciśnienie 140, a jak wiadomo powinno być 110. Poza tym strasznie lały. Zużycie paliwa ok. 8-9 litrów. Norma 6 litrów. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy ale to nie pomogło. Filtr powietrza nowy wymieniony. Czy ktoś wie może co jej dolega? Dodam jeszcze, że mam drugą taka samą Mazdę, z tym że przebieg faktyczny 200000km. Pali dużo mniej, nie kopci tak jak tamta. Chodzi dużo ciszej i mniej się trzęsie. Jedna i druga chodzą na takim samym oleju i aż się wierzyć nie chce nie biorą oleju. No może śladowe ilości 0,5 na 10 tys. km. Zero wycieków.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Jacek

Napisane:
24 lip 2005, 22:59
przez GofNet
Nie jest przypadkiem przestawiony rozrząd o jeden ząbek


Napisane:
24 lip 2005, 23:12
przez Jacek_L 323
GofNet napisał(a):Nie jest przypadkiem przestawiony rozrząd o jeden ząbek

Rozrząd odpada, nie jest przestawiony.

Napisane:
25 lip 2005, 08:31
przez tomekrvf
Jacek_L 323 napisał(a):Jak ją kupiłem to wtryski ustawione były na ciśnienie 140, a jak wiadomo powinno być 110. Poza tym strasznie lały. Zużycie paliwa ok. 8-9 litrów. Norma 6 litrów. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy ale to nie pomogło
Ktos Ci grzebal w pompie. Wtryski byly ustawione na wyzsze cisnienie zeby podawaly mniej paliwa. Jezeli poczatek wtrysku jest dobrze ustawiony i masz nowy filtr powietrza to nalezaloby sprawdzic na stole probierczym pompe
A i jeszcze jedno zmierz kompresje silnika i zobacz czy nie masz dwoch podkladek pod wtryskiwaczami

Napisane:
25 lip 2005, 22:14
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):Ktos Ci grzebal w pompie
Za duzo paliwa? Praktycznie wszystkie PN-y kopcą i zasyfiają filtr powietrza ( juz od swoich pierwszych dni

) Jak pamiętam ze starych czasow remontowało sie te motory juz po 100 tysiącach km....Japonczycy dali ciała z tym 1,7D.

Napisane:
25 lip 2005, 23:18
przez Jacek_L 323
Jaksa napisał(a):Za duzo paliwa? Praktycznie wszystkie PN-y kopcą i zasyfiają filtr powietrza ( juz od swoich pierwszych dni ) Jak pamiętam ze starych czasow remontowało sie te motory juz po 100 tysiącach km....Japonczycy dali ciała z tym 1,7D.
Wiem że kopcą ale chyba nie aż tak. Mam dla porównania drugą mazdę i niemogę o niej złego słowa powiedzieć. Z tym że ma ona 200tkm, a ta co kopci 350tkm. Czyżby poprostu powoli się kończyła?
Jaksa napisał(a):Jak pamiętam ze starych czasow remontowało sie te motory juz po 100 tysiącach km
A co najczęściej się psuło?

Napisane:
25 lip 2005, 23:22
przez Jacek_L 323
tomekrvf napisał(a):nalezaloby sprawdzic na stole probierczym pompe
A i jeszcze jedno zmierz kompresje silnika
Pompe bym sprawdził tylko niemam gdzie. w okolicy nie ma kogoś kto mógłby się tym zająć.

Napisane:
25 lip 2005, 23:34
przez Jaksa
Jacek_L 323 napisał(a):A co najczęściej się psuło?
Cylindry + tłoki
Jacek_L 323 napisał(a):Pompe bym sprawdził tylko niemam gdzie
Wez przestan , nie masz pomiarza w okolicy ? Warszawa jest blisko....

Napisane:
25 lip 2005, 23:49
przez Jacek_L 323
Jaksa napisał(a):Wez przestan , nie masz pomiarza w okolicy ? Warszawa jest blisko....
Pompiarze są ale do pomp traktorowych. Nie chcieli się podejmować. Warszawa może i blisko, ale się tak zastanawiam czy jest sęs remontować ten samochód? Wtryski kosztowały mnie 360 dotego dojdzie jeszcze pare duperelów, sprzęgło się ślizga... niewiem czy nie lepiej sprzedać i kupić coś innego.

Napisane:
26 lip 2005, 18:10
przez Jaksa
Jacek_L 323 napisał(a):niewiem czy nie lepiej sprzedać i kupić coś innego.
A ile chcesz ?Napisz na PW.

Napisane:
26 lip 2005, 21:36
przez Jacek_L 323
W tym tygodniu sprawdze pompe bo znalazłem gościa co by chciał to zrobić.
Jak będe coś wiedział to napisze.
Narazie dzięki wszystim za rady.
Pozdrawiam
Jacek

Napisane:
27 lip 2005, 09:50
przez tomekrvf
A mozesz sie pochwalic kto to? I zapytaj czy ma dane regulacyjne do tej pompy a najlepiej zeby Ci je pokazal. Bo bez danych regulacyjnych to mozna sobie na pompe popatrzec. Juz widzialem pompy wyregulowane przez magikow...

Napisane:
28 lip 2005, 23:47
przez Jacek_L 323
tomekrvf napisał(a):A mozesz sie pochwalic kto to?
Pracuje w jakimś serwisie w Siedlcach, a po godzinach w domu zajmuje się pompami, wtryskami itp.
tomekrvf napisał(a):I zapytaj czy ma dane regulacyjne do tej pompy a najlepiej zeby Ci je pokazal. Bo bez danych regulacyjnych to mozna sobie na pompe popatrzec.
Dane pompy to ja mam osobiście w domu.
tomekrvf napisał(a):Juz widzialem pompy wyregulowane przez magikow...
Ja też widziałem, a nawet chyba posiadam taką jedną pompę.

Napisane:
28 lip 2005, 23:56
przez Jacek_L 323
Jaszcze jedno pytanie, a mianowicie przy pewnych obrotach niewiem jakich bo obrotomierza w samochodzie niemam ale tak mniej wiecej jak jade 40 km\h na 2. Z rury wydechowej leci taki siwo niebieski dym. Może nie leci, a tak bucha co raz i samochód wtedy rzuca. A jak jade już 43km\h to mija to i wtedy leci już czarny tak jak pisałem wyżej. Co to może być. Było tak przed jak i po wymianie wtrysków.
Pozdrawiam
Jacek

Napisane:
29 lip 2005, 08:37
przez tomekrvf
A ma tan czlowiek stól probierczy?

Napisane:
29 lip 2005, 09:30
przez termis
Można poprosić o przesłanie danych do ustawiania takiej pompy.

Napisane:
29 lip 2005, 09:42
przez Tygrys20
Ja też bardzo proszę o dane do ustawienia takiej pompy.

Napisane:
29 lip 2005, 11:23
przez Jacek_L 323
tomekrvf napisał(a):A ma tan czlowiek stól probierczy?
Stół ma i trochę tych pomp mu ludzie dajo do regulacji i sprawdzania. Mając dane pompy to nic chyba niepowinien zepsuć, a przynajmiej mam taką nadzieje.

Napisane:
29 lip 2005, 11:24
przez tomekrvf
To w takim razie dziwi mnie to ze ludzie z Siedlec przyjezdzali do mnie z pompami

Napisane:
29 lip 2005, 11:40
przez Jacek_L 323
tomekrvf napisał(a):To w takim razie dziwi mnie to ze ludzie z Siedlec przyjezdzali do mnie z pompami
Bo niechciał sie podejmować tego. Mi też odmówił na początku twierdząc że tu nic nietrzeba regulować i jak chodzi to jeździć. Ale po namowie zgodził się tylko niewiem co z tego wyjdzie.