Strona 1 z 1

Kopci, dużo pali 1.7 PN

PostNapisane: 11 maja 2011, 17:56
przez pawelmazdabg
Witam

Moja leciwa aczkolwiek wdzięczna Mazda 1.7D PN, kopci (trwa to już od momentu zakupu, ale nie zwracałem wcześniej na to szczególnej uwagi) i dużo pali (ok. 7 – 7,5 litrów po mieście przy normalnym stylu jazdy, piątka od 70 km/nie jeżdżąc nie więcej niż 100 km/h) Silnik ten słynie bardzo dobrej ekonomi niestety w moim przypadku tak nie jest, a kopcenie sygnalizuje, iż w spalinach znajduję się duża ilość nie spalonego paliwa. Dodatkowo nadmienię że zimą dopóki silnik się nie rozgrzeje strasznie trzęsie, po rozgrzaniu do temp. roboczej jest znaczna poprawa, nie mniej jednak i tak wibrację są za mocne.
W związku powyższym obstawiam, iż wtryski leją (bądź też zły kat wtrysku lub jeszcze spalanie stukot owe) i tu pojawia się moje pytanie, czy mogę zmniejszyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej?! Jeśli tak, to proszę o wskazówki w jaki sposób tego dokonać) Oczywiście wiem, że najlepiej byłoby oddać auto do "pompiarza" ale obawiam że naprawa i kalibracja może równa z wartością auta.

Proszę o porady

Re: Kopci, dużo pali 1.7 PN

PostNapisane: 12 maja 2011, 00:30
przez Mat25
pawelmazdabg napisał(a):Witam
Moja leciwa aczkolwiek wdzięczna Mazda 1.7D PN, kopci (trwa to już od momentu zakupu, ale nie zwracałem wcześniej na to szczególnej uwagi)
bardzo duży błąd!

pawelmazdabg napisał(a):(ok. 7 – 7,5 litrów po mieście przy normalnym stylu jazdy, piątka od 70 km/nie jeżdżąc nie więcej niż 100 km/h) Silnik ten słynie bardzo dobrej ekonomi
nie oczekuj że spali Ci jazdą eko... 4litry.

pawelmazdabg napisał(a): a kopcenie sygnalizuje, iż w spalinach znajduję się duża ilość nie spalonego paliwa.
nic nie sygnalizuje, nie opisałeś kiedy, jak i na jaki kolor kopci.....

pawelmazdabg napisał(a):W związku powyższym obstawiam, iż wtryski leją (bądź też zły kat wtrysku lub jeszcze spalanie stukot owe) i ...
zbyt dużo obstawiasz a gdybać można i końca nie widać.

pawelmazdabg napisał(a):...czy mogę zmniejszyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej?! Jeśli tak, to proszę o wskazówki w jaki sposób tego dokonać)
Kolego to nie jakieś ustawiania na słuch czy metoda prób i błędów. MOja rada to mechanik który miał do czynnienia z dieslem.

pawelmazdabg napisał(a):..ale obawiam że naprawa i kalibracja może równa z wartością auta.
też miałem problemy ale nie oddałem do pierwszego lepszego mechanika, tylko szukałem :P
jeździłem i pytałem, mówili pompa, pierścienie, silnik i wszystko było złe, a za 100zl mechanik zrobił wszystko co go bolało czyli rozrząd o pare ząbków, Regulacja pompy wtryskowej (dawka paliwa) i zmiana kątu wtrysku paliwa.