Strona 1 z 1

Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 28 maja 2010, 23:19
przez FrankieWolf
WItam, jakis czas temu wymienilem sprzegło, na tamtym juz zuzytym sprzegle obroty mi swirowaly, spadaly i podnosily sie... teraz po wymianie sprzegla spadaja na 500obr/min tak sie trzymaja i madziulka sie trzesie, od czasu do czasu magda trzyma wlasciwie obroty czyli w granicach 800 – 1000 obr/min ale wystarczy ze tylko wylacze silnik i wlacze i znow jest to samo... ma ktos pomysl co to moze byc... planuje zajrzec do silniczka krokowego... moze to byc wina np komputera albo zawalonej przepustnicy?! dzieki i pozdro

Re: Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 1 cze 2010, 19:28
przez kleik87
moze lapie ci gdzies lewe powietrze?
sproboj podniesc sobie wolne obroty, taka srubka jest obok tej komory "injection"

Re: Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 1 cze 2010, 21:00
przez markmas
kleik napisał(a):moze lapie ci gdzies lewe powietrze?
sproboj podniesc sobie wolne obroty, taka srubka jest obok tej komory "injection"


TAK – niech pokręci śrubkami jakie wpadną mu pod śrubokręt :) Za chwilę będą posty – namieszałem z ustawieniami, pali jak głupi i nie ma mocy – help :P

FrankieWolf
Czynności jakie możesz wykonać celem polepszenia pracy:
0. Zacznij od sprawdzenia błędów komputera
1. Sprawdź przepustnicę i cały (czy szczelny) dolot włącznie z filtrem.
2. Chłodnicę – poziom płynu, zapowietrzenie, "masełko"
3. Następnie sprawdź świece, przewody, kopułkę, sondę lambda
4. Poziom i jakość oleju – nie na język tylko naocznie :)
5. Zresetuj komputer i obserwuj zachowanie madzi :)

Nie kręć żadnymi śrubkami bo to przyniesie wiecej strat jak korzyści (to nie silnik na gaźniku). Jeśli już będziesz musiał przestawić obroty to tylko w trybie serwisowym – jak? użyj szukajki :P

Pozdrawiam

Re: Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 25 maja 2011, 00:56
przez MichalS80
Jak wyreguluje wolne obroty ta śrubą na przepustnicy to po jakimś czasie i tak wracają na ustawienie: 0k.800-850 i 700-750 gdy pracuje wentylator chłodnicy. Czy nie są to za niskie obroty dla silnika 1.6 8V? Czy normalne jest lekkie drżenie drążka biegów na luzie?

Re: Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 25 maja 2011, 07:47
przez lukaszbroda
bo to musisz regulowac w trybie serwisowym,bylo o tym juz napisane bo inaczej komp i tak powroci do starych ustawien

Re: Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 25 maja 2011, 10:20
przez kołodziej
Ja mogę Ci opowiedzieć mój przypadek. Mianowicie moja 323f falowała obrotami na gazie bardzo na benzynce mniej. Usterkę znalazłem w dolocie powietrza, była tam (gdzieś w połowie) taka gumka, gumowa opaseczka, którą mi zrzuciło jak kiedyś gaz strzelił. Nawet nie musiałem jej wymieniać, poprawiłem, wskoczyła na swoje miejsce i jest git. A jak była nie na swojej pozycji to jak zassał więcej tego 'lewego' powietrza to po prostu gasnął.

Re: Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 7 wrz 2011, 21:30
przez lewy323s
Mam problem z nieregularnymi obrotami silnika 1.6 8v na wtrysku. Wymieniana była przepustnica, 3(!) silniczki krokowe, podmieniany aparat zapłonowy, nowe kable, świece i kopułka, podmieniana sonda lamba, obie sondy sprawdzane miernikiem- wskazania prawidłowe. Kody błędów: po podłączeniu testera od razu i w kółko miga jeden długi sygnał i pięć krótkich...?
Problem jest taki:
Odpalanie zimnego silnika: wkręca się na 2-2,1 tys. obr i po chwili schodzi na 1700- wg mnie ma za duże obroty, regulacja nic nie daje, bo na ciepłym będą za małe.
Podczas rozgrzewania: schodzą do 800 gdy wskazówka trochę się podniesie, 1000 obr przy 90 stopniach, gdy włączy się wentylator chłodnicy spadają na 600-700 , podobnie gdy włączę wentylator kabiny, ogrzewanie szyby. Gdy wyłączę światła wskakują na 1200
Podczas rozruchu ciepłego silnika: wchodzą na 1500, powoli spadają, a gdy włącze swiatła spadają nagle na 600 aż sie silnik trzęsie. Po przegazówce w miare sie normują. ogólnie cyrk, proszę o poradę. Z tego co wiem powinien zawsze na rozgrzanym trzymac ok. 850, sprawdzałem oporność tych silniczków krokowych- sprawne, dlatego wykluczam ich awarie.

Dziwne obroty 323F BG 1.8 16V DOHC

PostNapisane: 22 lis 2011, 20:27
przez DJL_EŁK
Witam posiadam Mazde 323F 1.8 16V DOHC i wydaje mi się że coś jest nie tak z silnikiem, ponieważ gdy silnik jest zimny mazda chodzi na 2000 obr./min. (wiadomo ssanie się włącza), a gdy się zagrzeje spada na 900 obr./min. (czasami nawet zgaśnie) gdy depne na chwile to obroty zatrzymują się na 1500 obr./min. a później falują raz 2000 raz 900 raz 1500 obr./min. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za odp. i Pozdro :)

Re: Dziwne obroty 323F BG 1.8 16V DOHC

PostNapisane: 22 lis 2011, 20:35
przez Speed
W dziale warsztatowy bardziej Ci pomogą

Polecam najpierw przeczytasz FAQ działu gdzie na pewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie oraz zastosuj się do regulaminu.
viewtopic.php?f=118&t=106451&view=unread#unread <czytaj>

Re: Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 27 lis 2011, 15:50
przez pawcio1017
DJL_EŁK napisał(a):Witam posiadam Mazde 323F 1.8 16V DOHC i wydaje mi się że coś jest nie tak z silnikiem, ponieważ gdy silnik jest zimny mazda chodzi na 2000 obr./min. (wiadomo ssanie się włącza), a gdy się zagrzeje spada na 900 obr./min. (czasami nawet zgaśnie) gdy depne na chwile to obroty zatrzymują się na 1500 obr./min. a później falują raz 2000 raz 900 raz 1500 obr./min. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za odp. i Pozdro :)


DJL-EŁK przypomnij mi przed spotem, żebym zabrał diode, zworke i spis kodów to Ci na spocie zdiagnozujemy madzie, zobaczymy co tam ECU powie, może czujnik jakiś masz uwalony poprostu <oczko>

Re: Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

PostNapisane: 27 lis 2011, 21:52
przez DJL_EŁK
Ok dzięki :)

PostNapisane: 27 lis 2014, 18:05
przez lasic100
Witam,

Chciałem lekko podnieść obroty biegu jałowego, gdy silnik jest ciepły, ponieważ teraz są w ranicy 500-600 i troszkę telepie, a chciałbym osiągnąć jakieś 750 (bo wtedy jest spoko).
Czy w tym celu na rozgrzanym silniku mam przejść w tryb serwisowy i następnie kręcić śrubą na przepustnicy aż do uzyskania odpowiednich obrotów? Czy może jest jakiś inny/lepszy sposób ?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 28 lis 2014, 11:26
przez sebek-71
Musisz to zrobić w trybie serwisowym, ale najpierw zresetuj kompa zdejmując minus z aku i naciskając hamulec przez ok.30sekund. Żeby komputer potem nie ustawił z powrotem tych niskich obrotów :)
Ja bym dał tak ok 850 obr?min...

PostNapisane: 28 lis 2014, 19:24
przez lasic100
Dzięki za info. Zabieram się do tego jak tylko wyzdrowieję :) Obroty postaram się ustawić jakoś na 800 (+-50) tak, żeby nie telepało po prostu (chyba, że dla reguły powinno być więcej po prostu?)
Tak w ramach pewności; obroty na ciepłym reguluje się śrubą zaznaczoną na obrazku?

Obrazek

PostNapisane: 29 lis 2014, 11:45
przez sebek-71
Dokładnie tą śrubką na dobrze rozgrzanym silniku.Ustaw najlepiej tak 850 bo potem jak światła włączysz, ogrzewanie, nawiew to minimalnie spadną...

PostNapisane: 29 lis 2014, 13:06
przez patryk240
Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620

PostNapisane: 29 lis 2014, 19:21
przez sebek-71
patryk240 napisał(a):Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620

Spójrz dokładnie co wczoraj napisałem kolego :D

PostNapisane: 29 lis 2014, 22:08
przez patryk240
sebek-71 napisał(a):
patryk240 napisał(a):Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620

Spójrz dokładnie co wczoraj napisałem kolego :D

Mój błąd nie do czytałem :)