Strona 1 z 3

Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 14:45
przez peaceofcooler
Witam, mam mazde 323f bg 1.8 16v dohc (GT?) 90 r, przeszukałem forum i znalazłem linka do kodów błędu: http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd ale w żaden sposób ten link nie działa i nie moge znaleść drugiego , sprawnego linka. <glupek2> Jeżeli nawet ktoś mi go poda, to czy bedzie w nim zawarte jak sprawdzić te błędy? Znalazłem przez "wasze" szukaj w prawym górnym rogu wiele stron poświęconych po części tym błędom ale w żadnym nie ma pewnej informacji jakie piny działaja jako test, a jakie kasują błędy. Z tego co wiem to kasowanie błędu staje się wtedy, kiedy zdejmiemy klemy i sprubujemy rozładowac reszte napięcia z obwodu wciskając hamulec ale tez nie były to pewne treści.
Jestem taki dociekliwy ponieważ moja mazda raptownie zaczeła dużo palić, moze obraziła się na ceny paliwa ? Spalanie wzrosło z 10 – 14 na mieście. Załozone mam opony 16" 205/55 lecz nie po samej wymianie to zauważyłem. Jestem studentem i jezdze po okreslonych trasach miejskich i takując za 20 zł moge znacznie poczuć róznice. Wczesniej jezdziłem za 20 zł – 45 km, a teraz po 30 km silnik odpada. Jest to dla mnie szok.
Wymienie wszystkie rzeczy jakie mam wymienione i do jakich mam podejrzenia, prosze o rade:

wymieniony jest cały wydech od kolektora do końca bez katalizatora tylko z przelotówką, w kolektorze nowa sonda lambda NTK, świece Iskry wymienione 3-4 tyś km temu, oleje, płyny, paski wszystkie, sprzęgło, amortyzatory, filtr powietrza, uszczelka pod pokrywą, czujnik załączenia wentylatora chłodnicy.

podejrzewam, z tych bardziej radykalnych: albo przeciek na kablach, albo dziura w baku, albo ucieka paliwo przy wtryskach – tylko nie zaobserwowałem zeby cokolwiek kapało mi spod pojazdu. Moze przepływomierz powietrza ale samochód przyśpiesza dobrze i nie gaśnie, tylko jak dłuzej postoi i ma mało paliwa w baku to dłuzej musi zamieszać pompa zeby uruchomić silnik. W zime czy w lato jak bak zalany pali bez najmniejszych problemów. Jedynym ale moze być taka sprawa ze wskazówka podczas pracy jałowej lata 500 – 800 obr/min, nawet jesli na dolocie reguluje tą płaską śróbką to i tak skacze. Próbowałem resetować komputer po wymianie sondy ale dalej pali 4 litry wiecej. Wykluczam opony bo ludzie mówili ze o 4 litry nie powinno wzrosnąc przy wstawieniu większych, poza tym na tych wiekszych kołach już jeździłem miesiąc i nie zauważyłem wzrostu tak dużego spalania. Domniemam fakt, ze przy wymianie rozrządu z znajomym mechanikem rozkręcaliśmy aparat zapłonowy i powiedział zebym palucha wymienił, wymieniłem lecz ten nie chciał podawać iskry i nie cała mieszanka zostawała przepalona, było mozna słyszeć odgłos duszenia i dławienia się silnik jakby co jakis czas 1 czy 2 gary dostawały iskrę. Sądziłem ze przez to uszkodziłem sonde wiec ją wymieniłem ale spralanie nie spadło. Moze nalezy w inny sposób skasowac pamięc błędów komputera ? A może sonda potrzebuje wiecej czasu aby zaczeła działc lepiej ? albo aparat zapłonowy do wymiany, tyle ze samochód normalnie wkreca sie na obroty i nie gaśnie ani nie szarpie. Czytałem coś o silnikach krokowych lub czujnikach temperatury cieczy w silniku, bądź czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu. Ale szczeże nie wiem co moze być przyczyną takiego wzrostu spalania. Prosze o pomoc!

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 15:41
przez EUNOS
W tym wątku jest dokładna instrukcja jak zrobić test:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=620&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+silnika
i B+nie oznacza plusa aku tylko złącze w kostce diagnostycznej(piszę bo niektórzy maja problemy z interpretacją :P )jak sprawdzisz błędy to będzie można powiedzieć coś więcej.

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 17:16
przez piwo
jezu ale masz rozmiar opon.nie uwazasz ze auto na tak wielkich oponach wyglada jak tarktor?

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 17:23
przez YaRQ
ee moje auto wygląda jak traktor?:|

jeszcze raz, że jaki ma rozmiar ma kolega?? ;)

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 17:34
przez piwo
205x55x16 czyli 5,5 cm wyzsze niz standar.masakra po prostu

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 18:17
przez peaceofcooler
Nie nie Panowie, moja mazda w standardzie ma 14" 185x70 i jak mierzyłem to róznica jest 2,5 cm. Wiec niema tragedii ale faktycznie wyglada jak traktor tyle ze sie przyzwyczaiłem URL=http://img413.imageshack.us/i/dsc00322mae.jpg/]Obrazek[/URL]

zaś spróbuje sprawdzić te błędy i dam znać co może wskazać, dziekuje za linka !!

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 20:33
przez piwo
cyt"Załozone mam opony 16" 205/55" to sie zdecyduj

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 20:55
przez krzaku90
mial 14" 185x70 a miesiac temu zmienil na 16" 205/55. Ja tam to rozumiem:D

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 21:09
przez piwo
a rozumiem.i ze stoi 2,5 cm wyzej to tez sie zgadza przy 5,5 cm wiekszej srednicy.smiesznie wyglada auto jak traktor.hehehehe.ciekawe czy ocieraja ladnie [jakie?] kola o nadkola.

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 25 maja 2010, 21:17
przez EUNOS
Fakt, że kółka troszkę przesadzone, ale raczej o 4 litry więcej z tego powodu nie powinien palić. Co do opon jeszcze to 45 ładnie by wyglądały, ale komfort jazdy... Może w Olsztynie lepsze drogi bo ja u nas to na profilu 55 czuje się jakbym jechał taczką <killer>

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 26 maja 2010, 18:59
przez peaceofcooler
Koledzy, średnica 2,5 cm jest a nie że 2,5 cm stoi wyżej. Nie rozumiem, niewyraźnie pisze czy ktos ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Ale nieważne, nie obciera o nadkola bo nadkola zagięte, moc podobna, z tego co czuje.

Dziś mierzyłem multimetrem sondę lambda i sytuacja wyglada nastepujaca:
gdy silnik jest nagrzany napięcie na sondzie wynosi ok 1V, w miare podnoszenia momentu obrotowego wartość napięcia spada do 0.1 V, czyli im więcej przedostaje sie przez sonde spalin tym mniejsze namięcie podaje. Jest tak ok ? sonda jest nowa ze sklepu zrobione na niej 30Km.

Co sądzicie o silniku krokowym ? jest szansa ze to przez niego ? w którym miejscu się znajduje i czy wyczyszczenie ( bo tak słyszałem ze sie robi – myje się elementy silnika krokowego) pomoże w zmiejszeniu spalania ?

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 30 maja 2010, 21:37
przez peaceofcooler
Pomóżcie mi ludzie, doczytałem się w literaturze fachowej ze im więcej tlenu w mieszance tym mniejsze napięcie na sondzie i mieszanka bardziej uboga. Im więcej dodaje gazu tym napięcie spada spada z 1v do 0.1 v więc z bogatej do ubogiej! Czemu sonda pokazuje na odwrót ? wina świec? aparatu zapłonowego ? wtrysków ? Powiedzcie jakie są obiawy nieprawidłowego działania tych elementów a powiem które moge wykluczyć.

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 31 maja 2010, 20:31
przez peaceofcooler
Widzę, ze zainteresowanie wątkiem wybiega poza granice przyzwoitości :) Swiece wyjąłem, przeczyściłem pilniczkem do paznokci ale i tak silnik nie zaczą chodzić lepiej, dalej chodzi tak jak chodził czyli równo i cicho. Świece były w połowie przykopcone a w połowie idealne z linka: http://www.126fan.pl/www/swiece.htm . Doczytałem sie w instrukcjach serwisowych, że mieszanka może być nieprawidłowa przez bawienie się regulacją biegu jałowego tam przy kolektorze dolotowym przy silniku krokowym bodajrze. Wiem ze powinno się to regulować przy analizatorze spalin tak aby nie zmienić mieszanki... moze tym sobie popsułem? piszcie coś, co uważacie.

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 31 maja 2010, 21:59
przez piwo
sonda waskopasmowa dziala w zakresie 1v do 0v. w sumie ejst to przelacznik 0-1 ktory przelacza sie przy afrze 14,7. 1v ma dla bardzo ubogiej meiszanki czyli afr powyzej 14,7, a 0v dla bardzo bogatej czyli aferze ponizej 14,7. sprawdziles te bledy silnika czy nie?a kolka 205x55x16 maja o 5,5 cm wieksza srednice od serii.musisz miec bardzo zuzyty bieznik skoro sa tylko 2,5 cm wyzsze.
prosto sie to liczy.standard 175x70x13 ; 13''=13x2,54cm=33cm ; 175-100 ;x=12,25cm gdzie x wysokosc opony.wysokosc kola to prosta sprawa dwie wysokosci opony plus srednica felgi
...............................................................................x-70
czyli 33+12,25x2=57,5cm
w twoim przypadku to jest :
205x55x16 czyli 16''x2,54=40,64cm ; 205-100; x=11,275
..............................................x-55
czyli srednica =40,64+2x11,275=63cm
roznica 5,5 cm co koczny dowod :)

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 31 maja 2010, 23:51
przez marcinek84
kolego te oponki to ci przekłamują licznik o 3% + szerokie oponki = większe spalanie
tutaj możesz sobie sprawdzić: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp?action=submit

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 1 cze 2010, 09:42
przez piwo
marcinek84 nie wiem jakie ty opony wklepales ale z tego programu ewidentnie wychodzi 8,97%

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 1 cze 2010, 09:57
przez peaceofcooler
Koledzy, ale serio ja jeździłem na tych oponach w trasy i wiem ile na nich palił. To nie przez opony tylko przez zabawe aparatem zapłonowym bo gadałem juz ze znajomymi mechanikami i powiedzieli ze mógł " ale nie na 100%" musiał się przesunąc czas zapłonu. Jeszcze sprawdze czujnik temp cieczy i jak bedzie ok to oddam do regulacji, orientujecie się ile kosztuje taka regulacja ?

Do "Piwo": fajnie wyliczyłeś tą średnice, zapewne skorzystam z tego następnym razem kupując felgi do innego auta, lecz mierzyłem miarką i wyszło mi niecałe 2,5 cm róznicy a głębokość bierznika wynosi: 5mm, no ale dajmy spokój z tymi kołami.

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 1 cze 2010, 10:03
przez piwo
ok.nie ma problemu.ja tylko wiesz tak dla scislosci.regulacje aparatu wiesz jak sie robi i ile to trwa?ogolnie bierzesz markera bialego.malujesz znacznik na kole pasowym gdzie jest wciecie.dalej uzywasz lampy stroboskopowej.owijasz kabelek wokol przewodu wysokiego napiecia dzieki.lampa zaczyna ci dawac swiatelko na kole pasowym.tam sa kreski patrzysz na ktorej kresce te swaitelko wypada.cale przestawienie zaplonu to odkrecenie dwoch srub na aparacie zaplonowym i przestawienei aparatu do przodu lub do tylu.cala operacja to mzoe 10 minut roboty.ile cie za to skasuja?czy ja wiem pewnie z 20zl.ogolnie w wersji 128 konenj gt zaplon powinien byc 10 stopni przez gornym polozeniem tloka.wersja bez kata nie wiem.ale podejrzewam ze tyle samo.jeszcze ejdno.skoro sie bawiles aparatem zaplonowym zrob ejdna rzecz.odepnij keleme plusowa akumulatora.moze silnik ejzdzi w trybie awaryjnym bo ma blad jakis z kompa.szkoda ze nei cchesz tego sprawdzic.ale kleme mozesz zawsze odpiac na ta minute to sie kody powinny wyzerowac.

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 1 cze 2010, 10:19
przez peaceofcooler
Ja sprawdze błędy napewno tylko teraz pisze prace licencjacką i nie moge sie zabrać, a powiedz, czy diode jaką się tam wpina ma być 12v z 1kohm opornikem czy moze być słabsza, bo musiał bym kupic diode a niestety samochód trafił na moment ze jestem bez kasy. Sprubuję od kogoś pożyczyć lampę stroboskopową i zrobić samemu, lubie sam robic poza tym nowe umiejętności o ile czegoś nie rozwale :) Czytałem że dla tego modelu silnika jest 10 stopni +/– 1 st. Moja wersja jest bez katalizatora bo sam go wywaliłem stary był przepalony i latał mi w puszce – porażka. A co do trybu awaryjnego to nie wiem czy ten model Mazdy go ma? Mechanik mówił ze raczej niema, ale nie był pewien. Odpinałem klemy i zerowałem jak tak mówili, moze jutro bede miał okazje jechac w trase to zobacze czy coś to dało. Na aparacie zapłonowym tam na metalowej części wchodzącej do głowicy (tam gdzie dokonuje się regulacji zapłonu) jest przez kogoś zrobiona rysa najprawdopodobniej mająca pokazac ułożenie zapłonu. Obie jej części na głowicy i na aparacie sie pokrywają wiec nie doszło napewno do przesunięcia zapłonu, chyba ze wczesniej sie nie zazębiały a po akcji z paluchem na trasie wróciło na starą pozycję. (niewydaje mi się). Czytałem jeszcze o regulacji CO w przepływomierzu ale kurde nikt tam nie mieszał.

Re: Jak odczytać kody błędu ECU oraz przyczyna dużego spalania

PostNapisane: 1 cze 2010, 10:38
przez piwo
ja podpinam zwykla diode 12v bez zadnego opornika.plus kawalek kabeleczka jako zworka.nic trudnego.2 minuty roboty zeby odczytac beldy.odnosnie regulacji w przeplywmomierzu.zeby sie pobawic sprezyna w przeplywce to trzeba ta kalpke plastikowa zalana wywalic.tam w srodku ejst taka zegarowa sprezyna zwinieta w spierale.mozna naciagnac bardziej przez co bedzie komp dawal mniej palwia lub poluzowac przez co klapka bedzie sie bardzije uginac od tych samych podcisnien co spowoduje dolanie paliwa.ale raczje nie sadze ze ktos by to robil.najczesciej duze spalanie to wina: uszkodzonego przpelywomierza, uszkodzonego czujnika temperatury lub sondy lambda.ale mzoe byc tez wiele innych powodow mniej oczywistych.postaraj sie podpiac ta diode i zworke i zobaczyc co tam ci wypika