Strona 1 z 2

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 30 mar 2010, 17:54
przez Adasbb
1. Sprawdzić kody błędów (poszukaj na forum)
2. Wszystkie opisy wskazują na silniczek krokowy lub czujnik temperatury
3. Wachlowanie obrotów jeśli sporadyczne, to może być po stronie przepływomierza, ale z tego co piszesz to zwykle na wysokich obrotach zostaje, więc też mi pasuje silnik krokowy
4. Spalanie może być od Sondy lambda lub od czujnika temperatury umieszczonym w kolektorze dolotowym (patrząc od lewej między 1 a drugim dolotem, taka z zieloną wtyczką)
5. Zapach benzyny przy odpaleniu też wskazuje na czujnik temperatury, bo chyba (nie mam pewności) na zimnym silniku sonda lambda nie działa
6. Najtaniej – wymienić czujnik temperatury, wyczyścić silniczek krokowy.

Ps. Sprawdź poziom płynu chłodniczego, bo płyn przechodzi przez silniczek krokowy i przez czujnik temperatury w kolektorze dolotowym

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 31 mar 2010, 17:22
przez Adasbb
Najprawdopodobniej czujnik od wskazówki temperatury w zegarach (Jak to wtyczka jedno przewodowa) i temu też mogą Ci wariować wskazania temperatury :)

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 1 kwi 2010, 22:25
przez Adasbb
Chłopie, zadałeś pytanie, na które Ci odpowiedziałem o jakim czujniku mówisz, a teraz zadajesz pytanie gdzie jest ten czujnik? W Twoim aucie są 3 czujniki temperatury:

1 – przy kolektorze dolotowym, który współpracuje z silnikiem (z komputerem najprawdopodobniej)
2 – w bloku silnika przy kolektorze wylotowym – wskaźnik od zegarów na desce rozdzielczej
3 – w obudowie termostatu – do włączania i wyłączania wentylatora

I tyle, więcej czujników temperatury nie ma.

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 7 kwi 2010, 16:38
przez ROMAN-R87
czujni cisnienia oleju masz z tylu bloku silnika w okolicach filtra oleju
pozdrawiam

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 13 kwi 2010, 09:21
przez alukard
witam
mam podobny problem do kolegi tzn. pali tez w granicach 13l ale..
1.auto dlugi czas utrzymuje sie na wysokich obrotach ~1500obr/min (tak jak by za dlugo jezdzilo na ssaniu po przejechaniu ~10km wtedy spada do prawidlowych obrotow )
2.sonda lambda raczej ok (generuje napiecie od 0,2V do 0,9V )
3. Czujnik temp. ten z zieloną główką ... jak go sprawdzić czy jest dobry ??
4.zapachu benzyny nie czuć u mnie w samochodzie
5. jak sprawdzic kody bledow ?? (przeszukiwałem forum ale jakos nie potrafie tego znalesc )
6. wydech suchy

dzieki wielkie za odpowiedz <spoko>

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 13 kwi 2010, 17:53
przez Adasbb
To kolego słabo szukałeś z kodami błędów :) http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 13 kwi 2010, 18:02
przez alukard
tutaj jest moj dalszy problem
viewtopic.php?f=118&t=95663

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 13 kwi 2010, 19:59
przez alukard
daj jakies namiary na ten czujnik

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 15 kwi 2010, 17:57
przez alukard
Mavus napisał(a):http://allegro.pl/item994821568_czujnik_temperatury_cieczy_mazda_323_323f_1_6_16v.html
cosik takiego 2 styki ma... przy zdejmowaniu zielonej wtyczki najlepiej zdjąć drucik który idzie po obwodzie wtyczki i zabezpiecza przed zsunięciem... bo cięzki dostęp tam jest bez zdejmowania listwy wtryskowej.


ale przy wtryskach to chyba mierzy temp. powietrza zasysanego ten z zielona gora

czy ja zle mysle ..

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 20 paź 2010, 22:18
przez chudy178
witam panowie tez mam problem tylko znacznie wiekszy w mojej madzi jak ja kupilem obroty mi skakaly 2500 do 3000 i nigdy nie spadly nizej wymienilem silniczek krokowy oraz przeplywke powietrza i obroty stoja ale na 4000 . gdy zacisne wezyk co idzie od filtra do silniczka obroty spadaja na 700 800 pomozcie mi bo juz mnie glowa boli od myslenia co moze ja bolec . kable swiece dobre .

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 21 paź 2010, 15:36
przez ROMAN-R87
a sonda lambda nie zdechla przypadkiem?

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 21 paź 2010, 22:04
przez chudy178
jz niewiem sam czy jest dobra . a po odlaczeniu sondy powinna byc jakas reakcja czy nie

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 22 paź 2010, 17:02
przez ROMAN-R87
0,2-08v powinny byc wahania

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 24 paź 2010, 21:41
przez chudy178
no to chyba jest walnieta bo mam obroty 4 tys . i po odlaczeniu zadnej reakcji

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 5 gru 2010, 14:29
przez susher
Jako, że to mój pierwszy post witam wszystkich.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem mazdy 323 BG 1,3 w sedanie z 1993 r. (pierwsza mazda z jaką miałem w życiu do czynienia) i żeby nie tworzyć kolejnego wątku podłącze się pod temat spalania.
Otóż w ostatnim tygodniu zauważyłem że spaliła mi około 14l-15l/100km.
Temperatury jak wiemy były poniżej 0. Przejazdy jakie robiłem to dom-praca około 5km (dziennie 10km).
Autko trzyma obroty – nie zauważyłem falowania, temperatura normalna.
Nie wiem czy powinienem się martwić taką sytuacją.

Ostatnio dowiedziałem się o tym, że w aparacie zapłonowym mam uwalony jeden z czujników Halla i niby aparat chodzi w trybie awaryjnym – ma to wpływ na spalanie ??

Kolejna sprawa jaką zauważyłem to to, że jak dodam "gazu" to z rury wydobywają się znaczne kłęby dymu (biały) – Ci co za mną stoją bądź też jadą mają momentami niezłą zasłonę dymną. Zaznaczam, że jest to w momencie zwiększenia obrotów, jeśli obroty są na tym samym poziomie jest w miarę normalnie.
Czy to normalne ??

Z góry dziękuję za informacje.

PS. Tak przy okazji ma ktoś może zbędne lusterka zewnętrzne (lewe i prawe) łącznie z dźwigienkami do ustawiania ?? :)

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 5 gru 2010, 17:15
przez tekkenfan
Przy odcinkach 5 km w zimie jeździsz praktycznie cały czas na ssaniu tak więc uważam że ma prawo tyle palić.
Co do uszkodzenia czujnika Halla najlepiej sprawdź kody błędów (na forum znajdziesz instrukcje jak tego dokonać) i wtedy będziesz wiedział czy jest on faktycznie uszkodzony oraz czy ECU jest w trybie awaryjnym.
Biały dym może być parą wodną pod warunkiem że nie utrzymuje się zbyt długo w powietrzu ale dla pewności sprawdź poziom oleju i płynu chłodniczego.

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 5 gru 2010, 19:42
przez susher
Dzięki za szybką odpowiedź.
Co do dymu to szybko się rozprasza. Olej i płyn bez ubytku.
Dzisiaj przez przypadek odnalazłem rozebrany aparat zapłonowy i co ważne w tym przypadku jest sprawny zestaw z czujnikami (poprzedni potwierdził telefonicznie). Można samemu wymienić te czujniki czy będzie potrzebna jakaś regulacja aparatu zapłonu po wymianie??

Jeszcze jedno – teść mi polecił żebym zasłonił chłodnice jakąś tekturą, ponoć samochód szybciej się nagrzeje i przyspieszy wyłączenie ssania. Pomoże to ??

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 5 gru 2010, 20:03
przez tekkenfan
Sprawdzałeś kody błędów? może czujnik jest sprawny
Po wyciągnięciu aparatu zapłonowego będziesz musiał ustawić zapłon.

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 5 gru 2010, 22:15
przez susher
Jeden z czujników jest walnięty – sprawdzał to człowiek o diagnostyki silnika. Także błędy na pewno są. Muszę sobie zmontować zestaw do błędów.

Re: 323F BG wysokie obroty, spalanie 12l

PostNapisane: 6 gru 2010, 16:37
przez Ignaś
Pozwolę sobie się tu podpiąć.

Moje pytanie brzmi: Czy normalnym w Mazdzie jest ze na ssaniu silnik pracuje na obrotach w zakresie 2k-2700 obr/min przez około 10 minut po odpaleniu? Mój poprzedni samochód jak i auto ojca na ssaniu pracują na obrotach góra 1700, stąd moje, może trywialne pytanie.

Mazda 323f 1,6 wtrysk.