Strona 1 z 1

Jak wymienic simering wałka rozrzadu

PostNapisane: 27 mar 2010, 09:44
przez diesel8230
Pytanie tak jak w tytule i dotyczy 323f bg 1,6 16v jak wymienic simering wałka rozrzadu bo cieknie mi z tego dość mocno... :(

Re: Jak wymienic simering wałka rozrzadu

PostNapisane: 27 mar 2010, 18:02
przez gogo
Odkręcasz obudowe rozrządu, ściągasz powoli pasek z górnego koła, podwiązujesz go gdzieś do czegoś żeby nie spadł z dolnego koła i się nic nie przestawiło, potem odkręcasz szajbe wałka rozrządu i ściągasz ją, następnie pokrywe klawiatury, stukasz w simering i go wyciągasz (jest dość twardy i nei zabardzo chce pójść ale musi), zakłądasz nowy i sio składasz do kupy :D

Wymiana rozrządu

PostNapisane: 30 sty 2013, 13:52
przez tytoos
Witam,

Auto Mazda 323 BG z 1991 roku, silnik 1.6 16V (b6).
Jest to nowy zakup i przymierzam się do wymiany rozrządu. Będę robić to samemu.
Przy okazji wymiany rozrządu chciałbym wymienić uszczelniacze, bo wydaje mi się, że puszczają. koszt niewielki, a bedzie spokój ;).
Mam dwa pytania:
1. uszczelniacz wału – czy muszę spuszczać olej? Chyba nie, raczej poziom oleju nie powinien podchodzić pod uszczelniacz, ale chcę się upewnić.
2. Uszczelniacz wałka rozrządu – Na schematach wymiany rozrządu mam podane momenty dokręcenia śrub, ale nigdzie nie znalazłem informacji odnośnie koła pasowego przy wałku rozrządu. Zakładam, że da się je odkręcić, bo przecież jakoś trzeba mieć możliwość wymiany uszczelniacza ;) Jakim momentem powinienem dokręcić to kółko?
I gdzieś wyczytałem, ze te kółka są przykręcone na klej – czy prawda??

pozdrawiam

Warto czasem poszukać podobnych tematów ;)
Proszę również uzupełnić profil !!

Re: Jak wymienic simering wałka rozrzadu

PostNapisane: 31 sty 2013, 00:30
przez adriano2747
Mam dwa takie pliki do mazdy może się przydadzą nie wiem bo nie zagłębiałem się :)

http://www4.zippyshare.com/v/98456178/file.html

http://www4.zippyshare.com/v/34608845/file.html

PostNapisane: 31 sty 2013, 11:28
przez tytoos
Dzieki Adriano, na pewno się przyda <spoko>
Ale nie znalazłem tam żadnych informacji odnośnie momentu dokręcenia kół zębatych od wałka rozrządu, ani czy jest przykręcony na jakiś klej...
Więc byłbym wdzięczny za poradę ;)
PS. Olej od razu również będę zmieniać, więc pytanie 1. już nieaktualne ;)

PostNapisane: 31 sty 2013, 14:46
przez tekkenfan
Żadnego kleju nie używasz, uszczelniacz i gniazdo przesmaruj lekko olejem co by ładnie wszedł, a kółko wałka dokręcasz z siłą 50-60Nm.

PostNapisane: 31 sty 2013, 15:37
przez tytoos
O to właśnei chodziło – dziei tekken <spoko> <piwo>