Strona 1 z 2

Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 20:56
przez gawelneon17
Na wstępie napisze, że sorry jeżeli podobny temat już był przyznam się bez bicia, że nawet nie sprawdziłem, ale chciałbym jak najszybciej znać przyczynę.

A więc nie dawno zrobiłem w mojej 323BG swap z 1.6 na 1.8DOHC. Wszystko poskładałem do kupy. Z silnika 1.8DOHC jest komputer, przepływka, wiązka od silnika do kompa, pompa paliwa w baku reszta została z 1.6 mianowicie skrzynia wraz z kołem zamachowym, sprzęgłem dociskiem, rozrusznikiem, chłodnica itd. Dzisiaj próbowałem odpalić moją Madzię, ale niestety tak jakby chciała, ale nie może. Przy kręceniu strasznie pyka coś w przepływomierzu. A i kolejne pytanie co mam zrobić bo zostały mi 2 nie podpięte do niczego wężyki. Dokładnie to jeden idący z kolektora ssącego do przepływomierza ma trójnik mniej więcej po środku. Jeden podłączyłem do przepływomierza, a drugi został nie podłączony bo nie wiem gdzie go podłączyć. Drugi wężyk idący z kolektora (jest obok tego co idzie do przepływki) kończy się w połowie akumulatora i nie mam pojęcia gdzie on ma iść. Wiem, że ten wężyk zasysa przy kręceniu. Pomóżcie mi panowie (bądź panie jak siedzą w temacie) uruchomić tą moją małą biedniutką Madzię bo jej potrzebuje.

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 21:24
przez ROMAN-R87
zobacz czy ten wezyk nie idzie do aparatu zaplonowego,bo w DOHC byly aparaty sterowane podcisnieniem
pozdrawiam

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 21:44
przez gawelneon17
Sprawdzałem w aparacie zapłonowym nie ma miejsca gdzie mógłby takowy wężyk iść.

To zdjęcie tych wężyków:
Obrazek
1. To ten wężyk który idzie z tego dziwnego trójnika od kolektora do przepływki
2. To ten trójnik
3. To ten drugi wężyk który jest obok tego pierwszego, ale jest krótszy i też nie wiem gdzie ma iść

A to zdjęcie jednej wtyczki która nie jest podpięta bo nie ma na nią miejsca od czego ona jest i gdzie powinna wejść jest koło aparatu zapłonowego.
Obrazek

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 21:50
przez piwo
wtyczka 6 pinowa od wtryskiwaczy
masz wiazke od sohc czy dohc.a odnosnie wezykow. to ejden odma musi byc a drugi do krokowca czy tam gdzies w ta okolice

,bo w DOHC byly aparaty sterowane podcisnieniem
?
slucham?
w silniku z ecu ma bcy zaplon sterowany podcisnieniem?
kurcze,pierwsze slysze.rozumieme ze w autach z gaznikiem.

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 21:58
przez gawelneon17
mam wiązkę od DOHC. Czyli gdzieś ma być ta kostka?? AAA i powiedz mi gdzie wpiąć te dwa wężyki i czy przez to nie chce mi odpalić??

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 22:03
przez piwo
wtryskiwacze masz podpiete?no ta kostke do wtryskiwaczy.nie dziwie sie ze nie odpala jak paliwa nie dostaje
a te weze ciezko wyczuc.musze poszukac innych silnikow zeby porownac.
wkl strona 60ta.
jeden waz idzie do tego kwadratowego urzadzonka czyli pojemnosci rezonansowej a drugi idzie do zaworu regulacji przyspieszonego biegu jalowego czyli to cos przy przepustnicxy.

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 22:06
przez gawelneon17
Ale to chyba nie jest od wtryskiwaczy przynajmniej tak mi sie wydaje bo swiece jak wykrecam to sa mokre, a jak by nie byly podpiete to gdzie druga czesc tej wtyczki bedzie znaczy sie w ktorym miejscu??

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 22:10
przez piwo
kurde masz listwe wtryskowa przeciez przy niej jest wiazka od wtryskow konczy sie kostka.i czy ona jest podpieta?

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 22:12
przez piwo
podaj kolory zyl.zaraz zobacze w dokumentacji elekttrycznej.ale dokladene jak zolty z czarnym paskiem to tak mow.i dokladna kolejnosc czyli powiedzmy od lewje do prawy na gorze czyli tam gdzie pstryczek i znow od lewej do prawej na dole czyli tam gdzie nie ma zatrzasku

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 22:34
przez jaro23
Kolego :) zastanawia mnie czy masz elektrozawory do wolnych obrotow :) stad te problemy z odpalaniem.
czyli lewe powietrze

wyglada to tak trzy zawory
Obrazek

Pozdrawiam!

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 22:40
przez gawelneon17
A w ktorym miejscu to powinno się znajdowac??

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:00
przez jaro23
pod aparatem zapłonowym zamocowane na skrzyni biegów :) kostka i przewody się zgadzają tylko elektrozaworów brak

Obrazek
Obrazek

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:10
przez jaro23
a najlepsze jest to ze wiedzialem bez zdjec ze to to tylko neta nie mialem jak odpisac ; p to zdjecia przygotowalem i czekalem az bedzie :)
zgadza sie napewno na 100% :)

nie dostales tego z motorem?

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:12
przez gawelneon17
kurde a ile taki badziew kosztuje bo z tego co widze to faktycznie nie mam tego. A we wszystkich DOHC to bylo ja mam ta 128KM chyba bez kata i bez lambdy

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:16
przez Pabllo
hmm jeden mechanik zawsze doradzał, że przeczyszczenie tych elektrozaworów poprawia pracę silnika i jest konieczne po większym przebiegu oraz gdy auto ma więcej lat na masce <czarodziej>

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:19
przez tekkenfan
gawelneon17 napisał(a):A we wszystkich DOHC to bylo ja mam ta 128KM chyba bez kata i bez lambdy

137 KM była bez katalizatora i lambdy i w tej właśnie wersji były te elektrozawory. W wersji 128 konnej czegoś takiego nie było.

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:22
przez jaro23
bez lambdy i kata 137km :) w skrócie 140 koni ;)
ile kosztuje nie wiem :)

pytaj na forum na pewno maja :) dziś oglądałem w ogłoszeniach ze maja silniki i części do DOHC

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:35
przez gawelneon17
a jak najlepiej sprawdzic czy to wersja 128 czy 137KM?? Po oznaczeniu na przepływce??

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:43
przez tekkenfan
zobacz czy w kolektorze wydechowym jest sonda, albo na bloku silnika z przodu po lewej stronie (stojąc przodem do samochodu) powinno być oznaczenie, jeżeli to 128 to powinieneś mieć BP05, ale tak jak wcześniej napisałem najłatwiej po sondzie

Re: Problem po swapie z 1.6 na 1.8DOHC!!!

PostNapisane: 22 mar 2010, 23:46
przez gawelneon17
Brak sondy, a na przepływce literka V, a więc mam silnik 137KM :D:D:D hehe. Więc do odpalenia brakuje mi tylko tych elektrozaworów. A jeżeli mam skrzynie od 1.6 to jak je zamontuje?? hehe mam 137KM, ale na razie nie jeżdżące heh :D

AAAA i w sumie mam pytanko nie da się tych elektrozaworów jakoś pominąć??