wolne obroty- regulacja

Postprzez mechanik » 15 mar 2005, 14:34

Mam pytanie.Czy samemu można zmienić wolne obroty.Jeśli tak to gdzie i czym.Mam madzię 1.8 16v sohc 90r.Pozdrawiam. Proszę o dokładny opis
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2004, 18:14
Posty: 24
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 1.8 16v 1990

Postprzez ((((SMOKE)))) » 15 mar 2005, 14:36

To ja też się podlączam pod pytanie.
Tyle, że silnik 1.8 16V DOHC 95r.
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez ((((SMOKE)))) » 18 mar 2005, 10:27

no więc jak się reguluje obroty?
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez Malico » 21 mar 2005, 01:43

jak mialem problem z wolnymi obrotami, to podjechalem do ASO. Tam przy pomocy komputerka je ustawiali... Stwierdzili, ze bez kompa ani rusz...
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez Koleś » 21 mar 2005, 11:58

Srubełka od regulacji wolnych pbrotów znajduje sie przy przepustnicy
Ta czynnosc mozna samemu zrobic za pomoca srubowkręta:–)
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez LUP » 21 mar 2005, 12:10

Ta czynnosc mozna samemu zrobic za pomoca srubowkręta:–)


Ekspertem nie jestem ,ale od mojego mechanika z ASO ( I dobrego znajomego prywatnie) wiem że tak się nie powinno robić.Przestrzegal mnie przed tym, bo tak właśnie kombinowałem , że sam sobie wyreguluje(bez kompa). U mnie ustawiał obroty z podpiętym komputerem(testerem)!!

Pozdro <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez Malico » 21 mar 2005, 22:37

W Bydgoszczy w ASO dokladnie tak samo mowia :)
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez grabu122 » 1 gru 2008, 12:44

.......mam podobny problem, na porządnie rozgrzanym silniku obroty utrzymują sie na poziomie ok. 400, zauważyłem jeszcze, że przy tak niskich obrotach coś zaczyna nieprzyjemnie rzęzić z okolic rozrządu, ale wystarczy dosłownie leciutko dotknąć pedał gazu (obroty ok. 700-800) i to rzężenie ustaje (ktoś mi powiedział, że ten typ tak ma i mam się nie przejmować i jezdzic,)ale pomyślałem sobie, że może by podnieść te obroty i pozbyć sie tego nieprzyjemnego dzwięku. Już chciałem leciutko podkręcić linke gazu przy przepustnicy, albo przekręcić tą śrubke, ale znajomy obradza (mówi to samo co Wy, czyli fachowiec z odpowiednim komputerem) No to objechałem pare okolicznych warsztatów w miasteczku i każdy rozłożył ręce (nie mam odpowiedniego interfejsu do mazdy) i troche sie załamałem..... szczerze średnio uśmiecha mi sie jechać ponad 100km do warsztatu wyspecjalizowanego z taką pierdołą. Mi te niskie obroty nie przeszkadzają, auto nie przygasa i chodzi równo, jakby nie to rzężenie.... czy rzeczywiście ten typ tak ma??? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez feecle » 1 gru 2008, 15:53

Obroty można regulować, ale powinno się to robić w trybie serwisowym i najlepiej pod obciążeniem układu elektrycznego (światła, klima). Nie?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez bzzyczek » 1 gru 2008, 15:56

Oczywiście wolne obroty można samemu sobie wyregulować bez niepotrzebnych wydatków na serwis.
Należy przed tym wprowadzić auto w tryb serwisowy zwierając styki TEN i GND w złączu diagnostycznym, dopiero wtedy zabieramy się za regulację śrubą na przepustnicy.

Obroty na wolnych powinny wynosic ok. 700-800 obr. u mnie jest wtedy wskazówka na pierwszej kresce pod 1tyś. obr. na obrotomierzu.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez bzzyczek » 1 gru 2008, 15:59

Pod obciążeniem układu elektrycznego chyba raczej nie koniecznie, bo za podniesienie obrotów pod obciązeniem odpowiedzialny jest inny układ chyba IAC czy jakoś tak.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez szakur » 7 gru 2008, 13:30

bez podłączenia do komputera i przejścia w tryb serwisowy nie ma co kręcić bo nic nie da
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 11:43
Posty: 34
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 323 F BA 1,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323