Strona 1 z 1

Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 19 lut 2010, 10:22
przez gawelneon17
Witam mam pytanie dotyczące rozruchu.
Moja Madzia (323BG 1,6 8v '90) strasznie ciężko pali dokładnie to trzeba ją pokręcić z jakieś 5-10s zanim zaskoczy i nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny, czy jest ogólnie zimno czy ciepło itd.
Wymieniłem już:
– świece,
– przewody,
– pompę paliwa,
– rozdzielacz,
– uszczelkę pod głowicą (bo kiedyś jakiś tam mechanior mi powiedział, że może to z tego powodu, że jest przedmuchana)
– uszczelkę pod pod pokrywą klawiatury,
– filtry,
– olej,
– wlewam już nawet benzynkę wysoko oktanową (SHELL V-POWER RACING)

no i więcej nie pamiętam chyba jeszcze coś tam było.

Proszę pomocy już 3 akumulator przez takie kręcenie zajechałem

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 19 lut 2010, 11:47
przez ROMAN-R87
czujni temperatury silnika daje taie objawy, jest onumieszczony w obudowie termostatu (ten wiekszy)
pozdrawiam

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 19 lut 2010, 15:42
przez damian
a jaka jest przyczyna tego, że trzeba dłużej kręcić jak silnik jest zagrzany? za zimnym pali na dotyk

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 19 lut 2010, 17:50
przez gawelneon17
nie właśnie pali tak samo na zimnym jak i na ciepłym czyli zawsze trzeba kręcić tak z 5-10s.

a ten czujnik temperatury też był wymieniany na nowy o ile się nie mylę

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 19 lut 2010, 21:20
przez ROMAN-R87
ja by jeszcze sprawdzil modul w aparacie zaplonowym , mozliwe ze zaczyna mowic papa

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 19 lut 2010, 21:43
przez madejek86
a palec rozdzielacza wymieniałeś?

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 19 lut 2010, 23:36
przez gawelneon17
ROMAN-R87 A pokaże mi to jak podepnę pod kompa??
madejek86 Cała kopułka była wymieniona przez poprzedniego właściciela

A jest to możliwe, że przy wymianie paska rozrządu źle go ustawili i się znaki nie zgadzają??
Bo zauważyłem dzisiaj, że prawdopodobnie jest przestawiony chyba o 1 ząbek, ale pewności nie mam. I czy przez ten fakt może stosunkowo dużo palić bo mi ten silnik pali 10-12l. na 100km

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 20 lut 2010, 11:38
przez ROMAN-R87
na bledach nie zawsze pokaze , ale moze wyazac blad czujnika halla
pozdrawiam

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 20 lut 2010, 11:48
przez madejek86
Weź rozkręć aparat wyjmij ten czujnik i cienkim papierem weź delikatnie przetrzyj te blaszki ,podobnie zrób z kopułka i palcem .To,że ktoś wymieniał kopułkę to nie znaczy,że odrazu wymienił i palec,zresztą skoro niby robił to poprzedni właściciel to bym do tego podszedł z dystansem :P ,10min roboty a na pewno nie zaszkodzi.Pozdr

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 20 lut 2010, 14:27
przez gawelneon17
madejek86 Autko kręci za strzał jak jest ciepły, a jak zimny to tak z sekundkę trzeba zakręcić.
Zrobiłem tak jak pisałeś znaczy się poczyściłem, przetarłem papierem itd.

Ale nadal się pytam czy może być możliwe to, że pali jak smok przez źle poskładany rozrząd

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 6 sie 2010, 06:59
przez Lukano
A co radzicie u mnie? Od zawsze paliła od reki. od kilku dni po nocy trzeba przytrzymać tak z 5 sekund, żeby zapaliła. jak pochodzi dosłownie z pół minuty, to znowu pali na dotyk. jak postoi cały dzień jest OK.
Tylko rano na zimnym nie chce palić.

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 6 sie 2010, 11:03
przez win386
U mnie ten w/w problem występuje gdy jest mało zupy w baku-wystarczy, że rezerwa się zacznie stale palić, to na zimnym po nocy trzeba dłużej pokręcić. Później efekt już nie występuje. Jak jest więcej paliwa to problemu nie ma wcale. Nie zauważyłem związku z pochyleniem podłoża na jakim stoi samochód.

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 6 sie 2010, 13:54
przez jaro23
win386 napisał(a):U mnie ten w/w problem występuje gdy jest mało zupy w baku-wystarczy, że rezerwa się zacznie stale palić, to na zimnym po nocy trzeba dłużej pokręcić. Później efekt już nie występuje. Jak jest więcej paliwa to problemu nie ma wcale. Nie zauważyłem związku z pochyleniem podłoża na jakim stoi samochód.


dokładnie tak jest i u mnie 2 mazdy różnice tylko w silnikach przejechane na rezerwie jakieś polowe zupy i już na następny dzień ciężko palić :) ale to tylko do czasu podniesienia się ciśnienia w układzie paliwowym :)

Pozdrawiam!

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 21 wrz 2010, 10:10
przez Lukano
A u mnie jest coraz gorzej. No i nie wiem za co się wziąć.
wcześniej słabo paliła na zimnym. Teraz już na ciepłym trzeba trochę kręcić lub lekko wcisnąć gaz.
A co najdziwniejsze objawy nie są stałe. Raz zapali pięknie z kopyta, a raz trzeba kręcić i kręcić.
Czy zacięte ssanie może też wpływać na palenie na ciepłym??

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 21 wrz 2010, 12:36
przez mysse
gawelneon17 napisał(a):ROMAN-R87 A pokaże mi to jak podepnę pod kompa??
madejek86 Cała kopułka była wymieniona przez poprzedniego właściciela

A jest to możliwe, że przy wymianie paska rozrządu źle go ustawili i się znaki nie zgadzają??
Bo zauważyłem dzisiaj, że prawdopodobnie jest przestawiony chyba o 1 ząbek, ale pewności nie mam. I czy przez ten fakt może stosunkowo dużo palić bo mi ten silnik pali 10-12l. na 100km


u mnie tak bylo. ciezko odpalala bo rozrzad przeskoczyl o 1 zabek. po wymianie i ustawieniu na dobry bylo ok

Re: Trzeba długo kręcić!!!

PostNapisane: 22 wrz 2010, 16:13
przez Lukano
U mnie nie może być rozrząd.
Na zimnym zawsze pali słabo. Ale za to teraz na ciepłym raz zapali od ręki, raz trzeba kręcić.