przekladka silnika z 1.6 8v na 1.6 16v (Mazda 323bg 1.6 8v)

Postprzez jaro23 » 13 lut 2010, 12:06

Witam!
szukając po forum nie znalazłem chodź trochę podobnego tematu... może nie umiem.
wydaje się ze to dwa prawie identyczne silniki równica w ilości zaworów..
wiec pytanie czy przy swoim aucie 1.6 8v mam taka możliwość wymiany silnika bez żadnych problemów? czy będę potrzebował coś więcej jak sam silnik? rozrusznik i alternator wraz z pompa wsp. oczywiście mogla zostać, skrzynia również?

jezeli nie tylko silnik, czy mógłby ktoś pomoc co takiego musiałbym potrzebować? większą ilość allegro zapchana jest 16v.

czy tez 1.6 8v można na 1.8 8v lub 1.8 16?

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez ROMAN-R87 » 13 lut 2010, 19:31

1,8 8V nie bylo, a poco ci zmieniac motor 8V na 16V , DLA 4 km WIECEJ?,laduj BP SOHC i juz bedzie lepszy efekt, potrzeba ci bedzie do tego komp, wiazka aparat zaplonowy i hamulce tarczowe na tyl
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez jaro23 » 13 lut 2010, 19:54

oto chodzi ze problemy mam z obecnym silnikiem...
a co z tym 1.8 16? bede potrzebowal cos wiecej?
a z 1.6lub 1.8 dohc? bo sa takowe chyba dwa jak sie orientuje? co do niego bede potrzebował?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez jaro23 » 13 lut 2010, 22:46

stalem sie posiadaczem
http://moto.allegro.pl/item921813923_ko ... zynia.html
czyli montuje do skrzyni 1.6? i mam prosta przemianke?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez gogo » 14 lut 2010, 10:23

Jak do skrzyni z 1.6? W 1.8 GT była chyba inna skrzynia
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez jaro23 » 14 lut 2010, 11:14

tylko nie piszcie ze nie będę mógł zostawić starej skrzyni ;( decyduje sie na ten krok ze wzdgledu na oszczędność apetytu na paliwo jak unikniecie szukania piast do tych półosi, bo obiło mi się o uszy ze te z GT nie podpasują?
Jacek176 z tego tematu pisal ze przypasuje ale trace na osiagach i wytrzymalosci skrzyni wiadomo mocniejszy silnik.

Lecz to ma mi tylko sluzyc do jazdy przy okazji troche mocy

przede wszystkim pozbyc sie problemow pod maska obecnego silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez ROMAN-R87 » 14 lut 2010, 11:23

w B3, B6 i BP SOHC byly skrzynie o oznaczeniu F5MR , a w BP DOHC byla skrzynia o oznaczeniu G5MR , poza tym polos prawa sklada sie z dwuch czesci, tyle co pamietam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez jaro23 » 14 lut 2010, 11:32

to czyli nie ma szans ze bede pasowac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez ROMAN-R87 » 14 lut 2010, 11:35

w BP DOHC jest chyba inne kolo zamachowe i co za tym idzie sprzeglo tez
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez jaro23 » 14 lut 2010, 11:37

ok,czyli mam rozumiec zeby nie zmieniac skrzyni?
co za tym idzie tak jak mam komplet ze skrzynia powinienem zamatować?
co za tym idzie, czy te polkoski co mam razem z silnikiem będą stwarzać jakiś problem po stronie zewnętrznej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez ROMAN-R87 » 14 lut 2010, 12:29

chodzi tu o przeniesienie mocy na kola, poloski z b3-b6 beda za slabe i istnieje ryzyko ze je poukrecasz
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez jaro23 » 14 lut 2010, 12:33

ROMAN-R87 napisał(a):chodzi tu o przeniesienie mocy na kola, poloski z b3-b6 beda za slabe i istnieje ryzyko ze je poukrecasz


ROMAN-R87
Mam poloski z GT razem w komplecie czy one beda pasowaly do moich piast? no i w druga strone czyli jednak poloski z 1.6 beda pasowac do skrzyni z GT?

Maga sie poukręcać wiem ale to nie na popisy i nie na szalenca jade porostu do jazdy, a z regoly jezdze dla przyjemnosci oczywiscie ekonomicznie, bo sama jazda juz sprawia przyjemnosc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez piwo » 14 lut 2010, 13:21

nie potrzebujesz skrzyni gt.zostawiasz starra.u jacka176 przy 151 koniach skrzynia daje rade.wiec daruj sobie jak masz cienki budzet.potrzebujesz komputer od silnika gt oraz wiazke elektryczna i pompe paliwa.pompa paliwa jest w baku.zeby wymienic podnosisz [jaka?] kanape i pare srubek i juz masz ja na wierzchu.ta z twojego silnika ma mniejsza wydajnosc.wymiana wiazki od silnika do ecu mazdy to 30 minut roboty.stara na nic ci sie zda.ecu mazdy jest pod plastikami obudowy radia.demontujesz te plastiki z prawej strony i juz masz go na widoku.pod nogami pasazera z przodu masz otwor przez ktory idzie wiazka do komory silnika.podlaczajac kostki nie sposob sie pomylic bo kazda pasuje tylko na swoje miejsce (kazda inna).odnosnie skrzyni to zostawiasz kolo zamachowe od swojego silnika starego,laczysz je z jakims moicniejszym, sprzeglem np wzmocnionym od sohc i laczysz ze swoja skrzynia biegow.oczywiscie teoretycznie skrzynia twoja jest slabsza niz g5mr.ale po za tym musialbys wymieniac zwrotnice polosie i heble.sam koszt skrzyni od gtka to ceny rzedu 500-1000zl.a skrzynie od 1,3 do 1, sohc to koszt rzedu 100-300zl.wiec nie wiem czy jest sens.kup sopbie z 3 na zapas i zmieniaj jak padna bo naprawiac tez sie nie oplaca przy takich cenach za uzywki.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jaro23 » 14 lut 2010, 20:36

Witam!
Mam Komplet do Swapu,czyli:
-Silnik caly osprzet bez + wiazka (alternatora i pompy wspomagania ale to w 1.6 jest)
Obrazek
-Skrzynia
Obrazek
-poloski z przegubami
Obrazek
-Komputer
Obrazek
-pompa paliwa
Obrazek
-przeplywomierz
Obrazek



czy poloski z przegubami od GT nadadza sie do moich piast? czy mma zmieniac skrzynie na 1.6??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez piwo » 14 lut 2010, 21:57

najwazniejsze masz a wiec ecu przeplywke i silnik.masz podpory silnika?tzn poduszki.dalej masz mocowanie przy silniku idaca do prawej poduszki trzymajacej?>
w wersji 1,6 jest inna ta lapa.na dwoch srubach a nie trzech.dalej jsli amsz skrzynie do gt i polosie to grzech ejst nie wstyawic tego.ale raczej ebdziesz musial wymienic zwrotnice i heble.psozukaj w dziale sprzedam.jest sporo gtkow na czesci.przy oakzji proponuje poszukac stabilizatorow od wes\rsji gt sa grubsze na przod i tyl oraz wlasnie zwrotnic i hebli:przod 257 twoje 235mm oraz tarcz na tyl u ciebie pewnie bebny .a i sprawdz wiazke idaca od silnika do ecu.maja wychodzic z wtyczek od silnika i konczyc sie wtyczka pasujaca do kompa mazdy.bo ze zdjec nie widac tego czy jest cala
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jaro23 » 15 lut 2010, 11:33

Witam!
jak widać na zdjęciu jest mocowanie z lewej jak i z prawej strony :) z prawej z poduszka a z lewej mocowanie do poduszki
dzis bede przekladal dam zdjecia co i jak biore aparat ze soba :)
szef udosteppnil swoj warsztat :) sam bedzie zajmowac sie spychem gasienicowym jak cos pomoze w elektronice ciemna masa jest ale w mechanice dobry
elektronike mam az do samego komputerka :) cala wiazka klemy nawet do aku ; p
poprzedni wlasciciel zapewnial ze chodzi okaze sie po podlaczeniu, bede wstawial fotki i opis, mam nadzieje ze sie uda i obejdzie sie bez pomocy ludzi z forum :) ; p

Pozdrawiam serdecznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Jacek176 » 15 lut 2010, 12:42

Musisz spróbować. Moje półosie od 1.8 SOHC pasowały bez problemu do zwrotnic od GT.
A nawet jak nie będą pasować to nie wkładaj skrzyni od 1.6 tylko dozbieraj kasy na zwrotnice i zaciski hamulcowe od GT. Bo ja cienko widzę auto z takim silnikiem i tymi malutkimi hamulcami od 1.6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jaro23 » 15 lut 2010, 14:14

Kasa jest jak coś skromnie ale jest :) nie zabierałbym się za to gdyby jej nie było...
Moja Druga tylko ze biała z lepszym silnikiem który wymieniam na jeszcze lepszy
Nie jest w najlepszym stanie wizualnym potrzebuje troszkę poprawek lakierniczych ale mam za to zdrowa bodę poprzednia była spawana od wewnątrz komory silnika nadkola dokładnie do przedloznic.
Obrazek PS: z jesieni fotka teraz to mamy śniegu ze w parkingi trzeba się wbijać a nasypy z dróg maja kolo 2m wysokości ;p

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez jaro23 » 15 lut 2010, 22:12

Silnik wybebeszony :)
Przegub pasuje do piasty(zwrotnicy)
Niestety szef jutro ma egzamin wiec praca zatrzymała sie na wyciagnieciu :) w strode jak nie bedzie mial poprawki zabieramy sie za najtrudniejsze :) czyli wmontowanie wszystkiego...
uf bedzie sie dzialo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez ROMAN-R87 » 16 lut 2010, 15:32

porob fotki , bedzie dla potomkow
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323