Strona 1 z 1

[323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 lut 2010, 18:00
przez artur_lbn
Witam. Jest to pierwszy posta na waszym forum. Mam mały/duży problem z moją niedawno nabytą mazdą 323f BG 1.6 16V 88KM. Mianowicie poszedłem rano do auta, odpaliłem, pochodziło ok 2 minuty na benzynie i zgasło. Po ponownym odpaleniu auto nie trzyma wolnych obrotów na benzynie ,ani na gazie. Po zagrzaniu auta, objaw nie mija. Dodam, że jak trzymam go na obrotach to nie równo chodzi. Instalacja gazowa 2-giej generacji. Kody nie wyskoczyły – wszystko robiłem wg. zamieszczonej instrukcji i nic. Olej w silniku jest, płyn chłodniczy również. Dodam, że wieczorem poprzedniego dnia wszystko hulało ok. Dzień przed mechanik wypróżnił mi katalizator bo się posypał. Z góry wielkie dzięx za podpowiedzi.

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 lut 2010, 18:11
przez emilMZ
A świece zapłonowe masz dobre?moja madzia jak miała zepsuty regulator wolnych obrotów to na zimno źle chodziła a po rozgrzaniu juz dobrze,więc to tez musisz sprawdzić.A słyszałem tez kilka razy od znajomych że madzie źle chodza bez katalizatora,ale nie żeby aż tat tragicznie było jak u CIebie.Moja z urwana rurą kolektorowa miała muła lekkiego ale obroty trzymała.

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 lut 2010, 18:19
przez artur_lbn
emilMZ napisał(a):A słyszałem tez kilka razy od znajomych że madzie źle chodza bez katalizatora,ale nie żeby aż tat tragicznie było jak u CIebie.Moja z urwana rurą kolektorowa miała muła lekkiego ale obroty trzymała.
a moja po wypróżnieniu katalizatora odmuliła się trochę, żwawsza się zrobiła i wszystko przez 3 godziny(które spędziłem za kółkiem po tej operacji) było ok, aż do rana.

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 lut 2010, 19:05
przez olej7777
Sprawdz czy nie masz dziury w dolocie ;) mialem takie objawy i wyszla dziura w dolocie tuz za przeplywomierzem w takim plastiku kwadratowym do ktorego podpieta jest rura od silnika. Moze tez byc przeplywomierz (mam do sprzedania jak cos)

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 lut 2010, 19:13
przez emilMZ
no kolega wyżej ma racje musisz sprawdzić też silnik pod kątem zasysania lewego powietrza,potem sprawdz krokowca i świece tez niezaszkodzi.Widze kolega z lublina może nasze madzie mijaja sie na ulicach ;)

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 lut 2010, 19:22
przez artur_lbn
a krokowiec gdzie siedzi koledzy??? Proszę o zaznaczenie na zdjęciu silnika

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 10 lut 2010, 03:04
przez emilMZ
zapewne wiesz gdzie jest obudowa przepustnicy ;) to krokowiec jest przykręcony od spodu niej idzie do niego dwa przewody cieczy chłodzącej,jeden przewód powietrzny i dwustykowa wtyczka.Jeśli masz go zepsutego to mam jeden wolny na zbyciu ;) ale radziłbym zczytac kody błedów jeszcze zanim zaczniesz kupować częśći ;)

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 10 lut 2010, 07:38
przez artur_lbn
Próbowałem zczytać kody błędów ale nic nie mrugało tzn. dioda nie mrugała a robiłem wszystko eg instrucji zamieszczonej na forum

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 10 lut 2010, 17:56
przez Goethe1832
Witam wszystkich.

Chętnie podepnę się pod temat ponieważ mam identyczny problem jak kolega artur_lbn.

Moja Mazdeczka: rok 1993, BG 1.6 16V +LPG. Na benzynie, na wolnych obrotach, silnik strasznie wariuje, obroty skaczą od 800-1500 a następnie potrafią spaść nawet do 200 tak jakby silnik sie dławił. Po nagrzaniu, przełączałem na gaz i wsio było ok. Ale tylko chwilę... :( Podobne objawy pojawiły się w czasie jazdy na gazie, brak płynności w czasie jazdy, szarpnięcia przy podawaniu gazu, skoki obrotomierza na wolnych obrotach...

Prawdopodobną przyczyną jest silniczek krokowy, który nie trzyma obrotów tak jak należy.

I tu moje dwa pytania:
1. Czy może być inna realna przyczyna takiego zachowania auta?
2. Jak wygląda kompatybilność silniczków krokowych z innych wersji 323 – BJ, BA,... Czy można użyć jako zamiennika?

Za wszelką pomoc będę dozgonnie wdzięczny. Chcę aby komfort z jazdy moją Madzią powrócił jak najszybciej :)

PS. Ponieważ to mój pierwszy post na Forum, wypada się przedstawić: Cześć wszystkim. Jestem Michał :)

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 10 lut 2010, 19:22
przez emilMZ
silniczek krokowy musi być od BG np juz od silnika 1.8 16V DOHC bez katalizatora niebedzie pasował bo tam są trzy elektrozawory .No przyczyn może być jeszcze wiele choćby walniety przepływomierz,a nawet takie coś niepozorne jak czujnik temperatury silnika,aparat zapłonowy...a może poprostu masz zabrudzoną przepustnice.

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 11 lut 2010, 19:56
przez artur_lbn
Więc u mnie sprawa się wyjaśniła, była nieszczelność w rurze dolotowej a na dodatek ssał lewe powietrze anty-wybuchem, przewody, kopułka, świece, palec od razu zmienione i jak ręką odjął, na gazie trzyma teraz 500obrotów co mnie cieszy bardzo

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 12 lut 2010, 04:22
przez emilMZ
moja mi wariowała swego czasu bo ssała lewe powietrze odmą tą co idzie do kolektora dolotowego,był luźny ten przewód ;) zamiast sprawdzić właśnie silnik pod kątem zasysania lewego powietrza to bez namysłu zmieniłem wtedy przepływke i silnik krokowy,a wystarczyła opaska za 50 groszy.No 500 obr/min to nie za mało?Dla 1.6 prędkość biegu jałowego to od 800 do 900

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 mar 2010, 16:52
przez bobi8652
Witam mam pytanie poszedł mi przeplywomierz w mazdzie 323f bg 1.8 16 V i czy mógł bym założyć od mazdy z silnikiem 1.6 miczym sie nie rózni z wyglądu nie wiem jak w środku POZDRAWIAM

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 mar 2010, 18:31
przez emilMZ
przepływki pasują i można je podmieniać ze sobą maja nawet te same parametry elektroniczne-tylko najlepiej kupic o takim samym oznaczeniu przepływomierz jak się miało-najpopularniejsze były o oznaczeniu B6S7

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 mar 2010, 18:42
przez bobi8652
no dzieki bardzo za odp PZDR

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 9 mar 2010, 18:56
przez bobi8652
A od 1.6 ośmio zaworowego nie wiesz czy też bedzie padowała przepływka ???????????

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 10 mar 2010, 16:17
przez emilMZ
zależy od którego ośmiozaworowca ;) bo były dwa typy silników B6 ośmiozaworowych jeden starszy z wlotem kolektora dolotowego i przepustnicą zwróconą ku przodowi (znany z BJ i początkowych BG) od tego nie pasuje przepływka i drugi ośmiozaworowiec znany juz nam z BG ;) z wlotem dolotu od boku od tego pasuje napewno,ale od tamtego watpie bo wizualnie ta przeplywka inna jest ale trzeba patrzec symbole ;) jak cos ja mam na sprzedarz przepływomierz od 1.6 16v

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 11 mar 2010, 19:35
przez dzikuss
Podepnę sie do tematu i zapytam jak zdiagnozować krokowiec? Poza pstrykaniem podczas odłączania wtyczki czy są jakieśą prawidłowości w pracy silnika po odłączeniu lub włączeniu wtyczki? Krokowiec zmniejsza i zwiększa przepływ powietrza na podstawie sygnałów z ECU?

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 11 mar 2010, 20:02
przez emilMZ
po odpięciu krokowca obroty powinny wzrosnąć do okolo 1150 obr/min jeśli nie wzrosna albo nie słychać pstyryknięć należy go wymienić.Wydaje mi sie że był kod błedu na elektrozawór wolnych obrotów,bede musiał zerknać.Silnik krokowy dostaje sygnały od sterownika-jego otwarcie zależy od: czujnika temp silnika i zasysanego powietrza,obciążenia alternatora,włączenia klimy i wspomagania układu kierowniczego,włączenia dmuchawy na stopień wyższy niż 2

Re: [323F BG 1.6 16V 88KM] nie trzyma wolnych obrotów

PostNapisane: 11 mar 2010, 22:14
przez piwo
a mocz trzyma? <lol>