Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Postprzez krzycho1988 » 15 sty 2010, 10:29

wietam wszystkich! jestem posiadaczem mazdy 323 1.6 16v 93'. od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem jej na zimnym silniku musze dlugo krecic rozrusznikim czasami jednak to zawodzi. nie wiem co mam robic;/ bede bardzo wdzieczny za pomoc :)

Poprawiłem temat. Proszę zapoznać się z regulaminem ;) Rafał
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Postprzez BratCukierka » 15 sty 2010, 10:30

masz lpg?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Rafał » 15 sty 2010, 14:49

–> 323
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez krzycho1988 » 15 sty 2010, 16:35

nie mam lpg. wyczytalem ze to moze byc wina czujnika temp ktory odp za ssanie. pomocie;( pewien machanik powiedzial jeszcze ze moge miec problem ze sterownikiem odpowiadajacym za zaplon. wimienilem swiece, przewody i kopulke jednak problem nie znikna.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Postprzez BratCukierka » 15 sty 2010, 18:26

sprawdź kody błędów :) może coś pokaże :)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11514
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez krzycho1988 » 15 sty 2010, 18:39

tylko jest proble ze Ja sie na tym nie znam i nie rozumiem tych opisow;/ moze jest mozliwosc kupienia takiego kabla do diagnostyki i programu?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Postprzez BratCukierka » 15 sty 2010, 18:42

kupisz diodę za 1zł i sobie robisz taki przyrząd :) zobacz na następnych stronach w tym temacie jest fotka jak to jest zrobione :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez krzycho1988 » 15 sty 2010, 18:50

dzieki za pomoc jutro sie za to zabiore;) napisze jakie beda tego skutki.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Postprzez BratCukierka » 15 sty 2010, 18:54

lepiej sobie raz zrobić taki przyrząd z rezystorka i diody za 1zł i mieć to pod ręką na przyszłość :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez krzycho1988 » 16 sty 2010, 11:39

mam jeszcze pytamie jak zrobie tem przyzad to pozniej i tak bede musia podlaczyc ja pod komp?? zna kotos moze jakies serwisy gdzie mozna to zrobic w woj. Podlaskim? najlepiej zeby bylo to w Białymstoku.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Postprzez BratCukierka » 16 sty 2010, 22:41

dioda wymruga Ci to samo co komp :) podłączasz ją pod złącze diagnostic
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez krzycho1988 » 16 sty 2010, 23:49

ale co pozniej jak te bledy bedzie mozna usunac?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Postprzez MichalS80 » 17 sty 2010, 15:46

Ja mam podobny problem z 323 1.6 tylko,że wersja 8v. Czy po włączeniu zapłonu pompa paliwa nie powinna zacząć pracować na chwilę, czy pracuje dopiero przy kręceniu rozrusznikiem? Gdy po tygodniowym postoju uruchomiłem pompę przez kabelek zwierając ją (tak jak mówi instrukcja przy opróżnianiu zbiornika paliwem) i nabiła przez chwilę ciśnienia to auto zapaliło po jednym obrocie!
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez BratCukierka » 17 sty 2010, 15:58

krzycho1988 napisał(a):ale co pozniej jak te bledy bedzie mozna usunac?


odłączasz klemę i dla pewności naciskasz pedał hamulca na parę chwil, oczywiście jeśli usterki nie usuniesz to błąd powróci.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez rafkol3 » 17 sty 2010, 21:13

kolego poprowadz sobie masę grubym kablem z '–' od akumulatora pod jakas śrube na silniku powinno zadziałas
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez krzycho1988 » 18 sty 2010, 01:02

rafkol3 a mozsz troche jasniej bo Ja sie na tym slabo znam;/ bledy wtedy sie usuna?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Postprzez krzycho1988 » 18 sty 2010, 14:55

podlaczylem tesrer i dioda ciagle swiecie nawet jak zaplon jest wylaczony;(
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Postprzez MichalS80 » 23 sty 2010, 15:44

Mazda 323 1.6 8V bardzo trudno pali na zimno. Po kilku próbach jeśli akumulator nie padnie to w końcu odpali. Jaka może być tego przyczyna? Jak sprawdzić wydajność pompy paliwa?
PS Ostatnio podczas konserwacji podwozia oderwał się skorodowany tzw. zawór przeciwzwrotny odcinający, który znajduje się w okolicach lewego nadkola. Czy jego brak może być powodem tego typu problemów?

Moderator: jest wiele takich tematów. Polecam wyszukiwarkę. >< Łączę
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez ROMAN-R87 » 24 sty 2010, 15:51

moze ale nie musi, sprawdz elektryke, kable, swiece kopulke i palec,a przy takich mrozach to olej jest baaardzo gesty i dla rozrusznika to tez nie maly wysilek
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez krzycho1988 » 24 sty 2010, 17:58

wie ktos cos moze na ten temat?;/
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:12
Posty: 9
Skąd: Białystok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323