Strona 1 z 2

Pobieranie oleju

PostNapisane: 18 lut 2005, 00:11
przez Jano
Co powoduje pobieranie oleju,jakie sa dodatkowe objawy, i co moze to spowodowac. Pytam się tak teoretycznie nigdy za dużo wiedzy.

PostNapisane: 19 lut 2005, 20:41
przez mechanik
Moim zdaniem to sprawa nieszczelnych pierścieni tłokowych jeśli oczywiście nie zauważyłeś żadnych wycieków oleju.A objawy . Słaby motor czarny dym z rury wydechowej,świece zapłonowe zaolejone, gorsze palenie autka .co może spowodować moim zdaniem nie wiele jeśli będziesz pilnował stanu oleju na bagnecie gdyż w przeciwnym razie skutki będą o wiele gorsze :D

PostNapisane: 19 lut 2005, 22:42
przez Pepey
niekoniecznie! ja mam wszystko szczelne (przynajmniej z zewnatrz suchutki silnik) zadnego czarnego dymienia z rury(nawet na zimnym albo jak butuje) a i tak bierze mi troche oleju... to juz wlasciowsc 16cynglowych silniczkow i wkrecania na wysokie obroty

PostNapisane: 19 lut 2005, 23:24
przez Jano
Nie to żeby mi pobierał dużo oleju, 1 litra na 10kkm, tak założyłem temat żeby zaczerpnąc troche wiedzy , wiedzy nigdy nie za dużo.

PostNapisane: 19 lut 2005, 23:36
przez Pepey
u mnie tez schodzi ok litr na 10kkm :)po prostu nasze Madzie gustuja tez czasem w nieco mocniejszych (gestszych) trunkach ;)

PostNapisane: 20 lut 2005, 00:51
przez Jano
ja zastanawiam sie na zmiane oleju na lepszy używam mobil Super S 10W-40 jest to pół syntetyk pół mineraj jak dobrze pamiętam i moze by sie przeżucić na sam syntetyk , ale czy nie będzie wtedy wiecej oleju pobieral ? Czy przez LPG samochód wiecej oleju pobiera?

PostNapisane: 20 lut 2005, 00:57
przez Pepey
mysle ze przejscie z polsyntetyka na syntetyk nic nie da... ja jezdze na castrolu magnatec 10w-40 drogi ale dobry wg mnie, zreszta od poczatku to bylo lane wiec nie chcialem eksperymentowac... co do lpg, gaz jest bardziej suchym paliwem i na pewno ma jakis wplyw na olej ale mysle ze az tak drastycznych zmian nie ma...przynajmniej ja nie zaobserowowalem a na gazie juz troceh jezdze

PostNapisane: 20 lut 2005, 01:40
przez Alexs
Jano napisał(a):ja zastanawiam sie na zmiane oleju na lepszy używam mobil Super S 10W-40 jest to pół syntetyk pół mineraj jak dobrze pamiętam i moze by sie przeżucić na sam syntetyk , ale czy nie będzie wtedy wiecej oleju pobieral


nie ma sensu, pól syntetyk to i tak piesczota a przejście z pół na syntetyka na syntetyk nie będzie dobre :|

PostNapisane: 20 lut 2005, 01:51
przez Jano
A ty Alexs co zalewasz?

PostNapisane: 20 lut 2005, 14:15
przez Alexs
Jano napisał(a):A ty Alexs co zalewasz?


shella 10w 40... i prawdopodobnie przejdę na minetrał

PostNapisane: 20 lut 2005, 14:38
przez Jano
Czemu chcesz przejść na minerał?

PostNapisane: 20 lut 2005, 15:00
przez Pepey
podejrzewam ze ma zamiar "'uszczelnic" silnik a zaraz nie wydawac majatku na olej (jesli go duzo je)

PostNapisane: 20 lut 2005, 15:13
przez Alexs
Nie, dopiero co uszczelniany miałam silniczek i nie cieknie nigdzie trochę przepala bo kopci, ale to znikome ilości. Podobno na mineralnym będzie ciszej chodziła :)

PostNapisane: 20 lut 2005, 17:44
przez Pepey
ee tylko dlatego zeby ciszej chodzila nie zmienialbym na mineral, syntetyc i semisyntetyc zawsze lepszy :)

PostNapisane: 20 lut 2005, 18:05
przez Jano
moze lepiej jest zastosowac jakieś płyny wyciszające a olej zostawic jaki jest

PostNapisane: 20 lut 2005, 18:23
przez Pepey
albo po prostu zobaczyc czy jest pod maska mata tlumiaca ;)

PostNapisane: 20 lut 2005, 21:03
przez Jaksa
Alexs napisał(a):Podobno na mineralnym będzie ciszej chodziła

;)

PostNapisane: 20 lut 2005, 21:12
przez Alexs
no to zostawię ten pół syntetyk nieszczęsny do wymiany oleju, potem pomyslę :)

PostNapisane: 20 lut 2005, 21:35
przez Jaksa
potem pomyslę
Oj pomyśl pomyśl :) :)

PostNapisane: 20 lut 2005, 21:40
przez Alexs
Jaksa napisał(a):Oj pomyśl pomyśl usmiech usmiech



znaczy coś sugerujesz? :) i tak już nie polepszę bo mi półsyntetyk zalali to już można tylko w dół zmienić ;)