Jeśli czytałeś te tematy, to powinieneś dopasować do swojego przypadku np. uszkodzony termostat, zapowietrzony układ chłodzenia, lub zabrudzoną nagrzewnicę (wymiennik ciepła). W w/w tematach o tym było ale jak piszesz, że nic z nich do twojego przypadku nie pasuje, to jak mamy Ci pomóc

Jeśli po odpaleniu silnika musisz przejechać dosyć długi dystans (5km), aby laciało gorące powietrze, to jest to uszkodzony termostat.

Jeśli powietrze nigdy nie osiąga stanu zadowalającego (niemal gorące), to jest to albo zapowietrzony układ chłodzenia (nagrzewnica), albo zabrudzona (zakamieniona, zasyfiona) nagrzewnica (wymiennik ciepła).

Jeśli po nagrzeniu silnika (dystans powyżej 5km) powietrze wciąż leci chłodne (letnie), to przełącz na "obieg wewnętrzny". Jeśli nie biędzie znaczącej poprawy, to pozostaje albo zapowietrzona nagrzewnica, albo zakamieniona, zasyfiona, załadowana szlamem i innym badziewiem.
Rozwiązanie znajdziesz w w/w tematach. Co do odpowietrzenia nagrzewnicy, to wystarczy dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia a ona też się odpowietrzy.
Zaś jeśli chodzi o czyszczenie nagrzewnicy, to trzeba ją wypłukać. Np. Spuścić płyn chłodzący, odłączyć te dwie rurki doprowadzające/odprowadzające gorącą/schłodzoną ciecz. Następnie wlać przedłużyć te rurki, aby były powyżej maski i wlać do nich roztwór wody z jakimś dobrym odkamieniaczem. Pozostawić na noc i następnego dnia przepłukać cały wymiennik ciepła (nagrzewnicę). Zmontować całość, napuścić płyn chłodniczy, sprawdzić, czy nie cieknie i odpowietrzyć układ. I po krzyku. Musi pomóc.
Niebezpieczeństwo: Płukanie układu chłodzenia i/lub nagrzewnicy może doprowadzić do jego (całego układu lub wymiennika ciepła) rozszczelnienia. Może stać się tak wtedy, gdy pojawi się jakaś dziura w układzie, lecz osad kamienny ją akurat przytkał i płyn nie wyciekał. Po oczyszczeniu układu niekture ukryte uszkodzenia mogą dać znać o sobie. Jeśli jednak masz pewność, że układ jest szczelny i nie ma dziury, to oczyszczenie jego spowoduje lepsze odporwadzanie ciepła z silnika, a co za tym idzie i zabezpieczy przed jego przegrzaniem oraz spowoduje szybsze nagrzewanie się wymiennika ciepła więc i powietrza. Jeśli jednak nie przepłuczesz całego układu, lecz samą nagrzewnicę, to choć nie polepszysz odprowadzania ciepła z silnika, to jednak znacząco zwiększysz wydajność nagrzewnicy.
Następnym raziem lepiej szukaj na
FORUM, bo o tym już było. Linki, które Ci podałem do tematów rozprawiają o większości rzeczy, o których przed chwilą napisałem.
Powodzenia.
EDIT: A tak na marginesie – jak do Ciebie się zwracać: stosując określenia do płci męskiej, czy żeńskiej, gdyż z twojego NICK'a nie można się w 100% domyśleć, zaś avatar sugeruje, iż jesteś płci żeńskiej. Jeśli tak, to sorry za posty, które napisane są z ukierunkowaniem na męską płeć.