Strona 1 z 1

Kod błedu 42

PostNapisane: 9 sie 2009, 10:57
przez piwo
Mam prośbę o zidentyfikowanie błedu 42.na liscie kodow bledow takowego nie znalazlem wiec prosba z tym do Was.

PostNapisane: 9 sie 2009, 11:01
przez BratCukierka
może będzie ten sam co w probe... 42 Turbocharger Boost Control Solenoid

EDIT: znalazłem taki kod jeśli chodzi o Mazdę: Wastegate Solenoid Valve

PostNapisane: 9 sie 2009, 11:06
przez piwo
aha dzieki:)
to juz wiem co podpiac

PostNapisane: 9 sie 2009, 20:44
przez Waluś
podpiąć ?? raczej odpiąć <lol>
u mnie od zawsze pokazywał ten kod i nic się nie działo, a jak zacząłem kręcić "suszarką" to wkońcu ominąłem ten zawór – wstawiłem MBC ale dalej pokazywało ten kod.
Jeśli masz suszarkę IHI to problem z tym błędem to po prostu ułamanie kabelka przy zaworku. Jest tam laminat i ni jak nie można tego naprawić :P
A jeśli nie montowałeś tego zaworka a właściwie czujnika i masz MBC to olej sprawę bo i tak wszyscy go potem odłączają :]

PostNapisane: 10 sie 2009, 12:14
przez piwo
no wlasnie nie tak prosto jest.mam mbc fakt.ale ebc przytyka cisnienie przy 3 tys zeby nie dawalo pelna para.dzieki temu nie wlacza sie boost cut.ten boost cut jest wyliczany za pomoca dwoch parametrow.wychylenia klapki w przeplywomierzu w stosunku do aktualnych obrotow silnika.jesli klapka jest wychylona za bardzo,czytaj za duze cisnienie w dolocie komputer przytyka cisnienie paliwa i pojawia sie szarpniecie.dzieki ebc te zjawisko mozna ograniczyc.bo ten boost cut wlasnie sie pojawia przy jakichs 3 4 tys na mbc.wynika to tez z tego ze wtedy pojawia sie pik na mbc.szczyt doladowania.wiec te ebc nie jest zlym pomyslem.dobrze by bylo polaczyc to tak zeby ebc dzialalo do 4 tys a powyzej mbc.