Strona 1 z 2

323F 89-94` jakie silniki oraz moce?

PostNapisane: 24 sty 2005, 00:32
przez laptop
Witam.
Powiedzcie mi czy jest Mazda 323F 1.6i 16V 94`, buda BG ze 107 KM motorem???? Według mojej wiedzy Mazda produkowała w latach 89-94 F-ki z silnikami:
– silnik typu B3- 1,3 (54kW) 73 KM z mechaniczną przekładnią pięciobiegową lub automatem 3 biegowym; silnik w dwóch odmianach, gaźnik i wielopunktowy wtrysk
– silnik typu B6- 1.6 w dwóch odmianach, gaźnik o mocy (63kW) 86KM oraz wielopunktowy wtrysk o mocy (65kW) 88KM, skrzynia mechaniczna 5 biegowa lub automat: trzybiegowy albo czterobiegowy sterowany elektronicznie
– silnik typu BP- 1.8 w dwóch odmianach: wielopunktowy wtrysk benzyny z katalizatorem o mocy (94kW) 128 KM, oraz wielopunktowy wtrysk benzyny bez katalizatorao mocy (101kW) 137KM; skrzynka mechaniczna 5 biegowa
– silnik wysokoprężny o poj. 1.7 (41kW) 56KM

Czy moja wiedza jest zbyt mała czy poprostu ktoś kto mi to wciska jest poj****y ????
Mam tu na myśli seryjny motor bez "udziwnień"...

PostNapisane: 24 sty 2005, 02:47
przez GofNet
W latach 1989 – 1994 Mazda do modelu auta 323 produkowała następujące silniki benzynowe:
* 1.4l
– Ilość zaworów: 8
– Typ silnika: B3 SOHC
– Pojemność skokowa: 1323ccm
– Max moc: 49KW (66,6KM) przy pr. 5200 obr.
– Max moment obrotowy 99Nm przy pr. 3500 obr.
– Wtrysk
* 1.4l
– Ilość zaworów: 16
– Typ silnika: B3 SOHC
– Pojemność skokowa: 1323ccm
– Max moc: 54KW (73,4KM) przy pr. 5500 obr.
– Max moment obrotowy 105Nm przy pr. 3700 obr.
– Wtrysk
* 1.6l
– Ilość zaworów: 8
– Typ silnika: B6 SOHC
– Pojemność skokowa: 1597ccm
– Max moc: 62KW (84,3KM) przy pr. 5200 obr.
– Max moment obrotowy 125Nm przy pr. 2500 obr.
– Wtrysk
* 1.6l
– Ilość zaworów: 16
– Typ silnika: B6 SOHC
– Pojemność skokowa: 1597ccm
– Max moc: 65KW (88,4KM) przy pr. 5300 obr.
– Max moment obrotowy 132Nm przy pr. 4000 obr.
– Wtrysk
* 1.9l
– Ilość zaworów: 16
– Typ silnika: BP SPHC
– Pojemność skokowa: 1839ccm
– Max moc: 76KW (103,3KM) przy pr. 5300 obr.
– Max moment obrotowy 148Nm przy pr. 4000 obr.
– Wtrysk
* 1.9l
– Ilość zaworów: 16
– Typ silnika: BP DOHC
– Pojemność skokowa: 1839ccm
– Max moc: 94KW (127,8KM) przy pr. 6500 obr.
– Max moment obrotowy 157Nm przy pr. 4500 obr.
– Wtrysk

Dane zaczerpnięto z książki "MAZDA 323 Reguluję i naprawiam" – Dieter Korp; WEMA – Warszawa 1997r.

PostNapisane: 24 sty 2005, 07:06
przez P0L4K
GofNet on sie pyta o efki a nie 323
w efkach BG byly 1.6(wtrysk i gaznik)
1.8 SOHC i 1.8 DOHC
Niektore zrodla zamiast 1.8 podaja 1.9

PostNapisane: 24 sty 2005, 15:48
przez Markiz
nie ma znaczenia czy jest to zwykla buda cz efka. Moce są takie same. A według niektórych źródeł 107 km ma silnik 1,9 (1,8) SOHC, właśnie taki jak mam ja :)

PostNapisane: 24 sty 2005, 15:49
przez P0L4K
Markiz napisał(a):nie ma znaczenia czy jest to zwykla buda cz efka. Moce są takie same

no tak ale w efkach nie bylo 1.4

PostNapisane: 24 sty 2005, 16:26
przez zertaul
i był też silnik 1.6 na gaźniku

PostNapisane: 24 sty 2005, 17:38
przez laptop
hmmm o silnikach 1.4 to nie wiedziałem nawet... W mojej książce nie ma wzmianki o takiej pojemności. Może kolega zaokrąglił?? Bo według danych mam 1.3 (1324cm) czyli silnik B3.
Wnioskując z tego co mówicie nie ma BG ze 107 KM motorem????

PostNapisane: 24 sty 2005, 18:01
przez P0L4K
laptop napisał(a):Wnioskując z tego co mówicie nie ma BG ze 107 KM motorem??


Markiz napisał(a):A według niektórych źródeł 107 km ma silnik 1,9 (1,8) SOHC, właśnie taki jak mam ja


laptop napisał(a):Może kolega zaokrąglił

pewnie tak


zertaul napisał(a):i był też silnik 1.6 na gaźniku


P0L4K napisał(a):w efkach BG byly 1.6(wtrysk i gaznik)

<czytaj> <czytaj> <czytaj>

PostNapisane: 24 sty 2005, 19:20
przez GofNet
P0L4K napisał(a):GofNet on sie pyta o efki a nie 323
Książka, z której cytowałem w/w dane jest do modeli:
– 323BG
– 323F
– 323F Coupe
Zarówno trzy jak i cztero/pięcio drzwiowe wersje w manualu i automacie oczywiście z silnikami benzynowymi.
laptop napisał(a):Może kolega zaokrąglił Bo według danych mam 1.3 (1324cm) czyli silnik B3
Nie. Nie zaokrąglałem. Proszę zerknąć na opis tych silników. Historia jest taka sama w przypadku silników o pojemności 1839ccm, które winny być zaokrąglone (wedle zasad czysto matematycznych) do 1.8l a nie 1.9l. Tak jednak uczynił producent tych silników (Mazda) i tak jest również podane w tej książce, a jest ona naprawdę biblią wiedzy w tej dziedzinie (modele 323). O tym możecie się często przekonać (niekiedy zamieszczam cytaty z w/w książki).
Reasumując: 1.3l i 1.4l to te same silniki tak, jak 1.8l i 1.9l.

Poza tym książka tyczy się modeli 323 z lat 1989 – 1994.

PostNapisane: 24 sty 2005, 19:46
przez P0L4K
GofNet napisał(a):– 323F Coupe

takiego cuda to nie widzialem

PostNapisane: 24 sty 2005, 19:51
przez GofNet
Przeczytałem też np. że luz zaworów należy usuwać tylko w silnikach 1.4L. W pozostałych silnikach czynność ta jest zbędna dzięki hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego.

PostNapisane: 24 sty 2005, 21:08
przez Manieko i Kasor1
Czytałem kiedyś że w 954 roku jak była końcówka serii mazda wypuściła kilkaset modeli 323F z klimą i z silnikiem 1.6 ale podrasowanym 130 konnym ale to było bardzo mało autek na samą końcówke

PostNapisane: 24 sty 2005, 22:07
przez P0L4K
wcale nie bylo ich tak malo

PostNapisane: 25 sty 2005, 13:29
przez Manieko i Kasor1
oczywiście 94

PostNapisane: 25 sty 2005, 13:34
przez P0L4K
no to ja nie wiem,bo nieraz widzialem takie na niemieckich stronach

PostNapisane: 25 sty 2005, 14:08
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 25 sty 2005, 14:20
przez Manieko i Kasor1
i co kupisz?

PostNapisane: 25 sty 2005, 15:52
przez P0L4K
z tego co dobrze kojarze(ale nie jestem pewien w 100%) to one byly robione na rynek japonski.
Ale o tym ze mialy taki silnik to pierwsze slysze

PostNapisane: 25 sty 2005, 17:35
przez laptop
Markiz napisał(a):według niektórych źródeł 107 km ma silnik 1,9 (1,8) SOHC

Czyli 107 KM może mieć silnik 1.8 lub 1.9 (zależy od źródła) ale nie konkretny 1.6i 16 V ?? Taki właśnie mnie interesuje. Znajoma posiada taką właśnie Mazde i kłóci się że ma 107 KM:/ Nie chce mi sie wierzyc dlatego poruszyłem to na forum.

PostNapisane: 25 sty 2005, 17:39
przez P0L4K
jesli nie ma nic robionego w silniku to ty masz racje.Zaloz sie z nia o flaszke ;)