323 BG 1.6 16V – rozrząd (pasek,+kolizyjny?)

Własnie sprowadziłem z Niemiec mazdę 323 bg z silnikiem 1.6 16v. W zwiazku z tym mam nastepujące pytania:
1. jak czesto nalezy wymieniac pasek rozrządu? Moja mazda ma przebieg 114tyś km (raczej w 99.99% oryginalny), pod maska znalazłem naklejke że wymiana paska była przy 97 tyś km, a nastepna ma być przy 190tys km. Zastanawiam sie czy wymienić teraz pasek. Czy w mazdach wymiany są co 100tys
?
2. Czy rozrząd w silniku 1.6 16v jest kolizyjny?
Powyższe pytania sa dla mnie bardzo istotne,poniewaz dwa miesiace temu zerwał się pasek rozrządu w moim polonezie (narobiło trochę strat) i teraz jestem przewrażliwiony na punkcie pasków. Jeszcze kilka dni temu zdecydowwałem że jednym z kryteriów wyboru auta ma byc bezkolizyjny rozrząd, ale znajomy przywiózł mazdę i jak ją pooglądałem i się przejechałem, to postanowiłem ją kupic. Nagle teraz znowu przypomniałem sobie o zrywajacych się paskach i demolki silników z nimi zwiazancyh.
Jak to jest w mazdach ? – czy mam się czego bać?
1. jak czesto nalezy wymieniac pasek rozrządu? Moja mazda ma przebieg 114tyś km (raczej w 99.99% oryginalny), pod maska znalazłem naklejke że wymiana paska była przy 97 tyś km, a nastepna ma być przy 190tys km. Zastanawiam sie czy wymienić teraz pasek. Czy w mazdach wymiany są co 100tys
2. Czy rozrząd w silniku 1.6 16v jest kolizyjny?
Powyższe pytania sa dla mnie bardzo istotne,poniewaz dwa miesiace temu zerwał się pasek rozrządu w moim polonezie (narobiło trochę strat) i teraz jestem przewrażliwiony na punkcie pasków. Jeszcze kilka dni temu zdecydowwałem że jednym z kryteriów wyboru auta ma byc bezkolizyjny rozrząd, ale znajomy przywiózł mazdę i jak ją pooglądałem i się przejechałem, to postanowiłem ją kupic. Nagle teraz znowu przypomniałem sobie o zrywajacych się paskach i demolki silników z nimi zwiazancyh.
Jak to jest w mazdach ? – czy mam się czego bać?