Strona 1 z 1

Jakie świece?

PostNapisane: 1 lip 2009, 18:43
przez the_mask
Witam.

Niedawno kupiłem mazde 323F BG 1.8 16V. I sprawdzając co tam jest pod maską, natrafiłem na świece ze szczeliną 0.6. W instrukcji (niemieckiej) jest 1.1 a w instrukcji polskiej znalezionej w internecie jest 0.8. I teraz pytanie. Jakie właściwie powinny być świece. Dodam że jest wstawiony gaz z sekwencją. Dzięki za odpowiedzi :)

PostNapisane: 1 lip 2009, 18:52
przez bikus
ale 1.8 16V DOHC czy SOHC masz? bo tu moze byc roznica... jest to wersja GT czy poprostu z 1.8 (103HP)?

PostNapisane: 1 lip 2009, 18:53
przez the_mask
bikus napisał(a):ale 1.8 16V DOHC czy SOHC masz? bo tu moze byc roznica... jest to wersja GT czy poprostu z 1.8 (103HP)?

Razcej zwykly silnik 1840 cm3 76 kW

PostNapisane: 2 lip 2009, 07:14
przez Markiz
Nieważne czy SOHC czy DOHC pasować będą NGK BKR6E-11.
Można jeszcze inne zastosować, ale te są tanie najbardziej popularne

PostNapisane: 2 lip 2009, 07:47
przez Lukano
Markiz napisał(a):NGK BKR6E-11.

Też takie kupiłem. A z innej beczki. Zawsze NGK brałem :] A jak już zadajemu głupie pytania –
może ktoś wie pod jakim modelem kryją się DENSO do GT ?

PostNapisane: 2 lip 2009, 07:56
przez Markiz
bodajże
K16PR-U11
Do GT możesz jeszcze zastosować BKR7E-11 i zamiennikiem tego będzie chyba Denso K20PR-U11

PostNapisane: 2 lip 2009, 11:23
przez the_mask
Właśnie takie u mnie siedzą "BKR6E" Tylko pytam o szczeline jaka powinna być w świecy? Bo jak mierze szczelinowmierzem to jest 0.6, a na jednaj byla 0.7. W instrukcji od auta którą znalazłem w internecie jest 0.8, natomiast w tej co była z autem (po niemiecku) jest 1.1. Więc jaka powinna być prawidłowa szczelina, żeby silnik chodził jak najlepiej?

PostNapisane: 2 lip 2009, 11:34
przez Lukano
Markiz pieknie dziękuję.
Zapisałem w notatniku, przy następnej zmianie przesiadam się na Denso :]

PostNapisane: 2 lip 2009, 13:50
przez Markiz
the_mask napisał(a):Właśnie takie u mnie siedzą "BKR6E" Tylko pytam o szczeline jaka powinna być w świecy? Bo jak mierze szczelinowmierzem to jest 0.6, a na jednaj byla 0.7. W instrukcji od auta którą znalazłem w internecie jest 0.8, natomiast w tej co była z autem (po niemiecku) jest 1.1. Więc jaka powinna być prawidłowa szczelina, żeby silnik chodził jak najlepiej?

W nominale jest 1,1 i tak niech lepiej pozostanie ;)
Lukano napisał(a):Markiz pieknie dziękuję.

A proszę Cię bardzo :]

PostNapisane: 2 lip 2009, 14:10
przez Kluska