Strona 1 z 1

Elastyczna złączka między kolektorem wydechowym a katalizato

PostNapisane: 17 sty 2005, 03:46
przez GofNet
Kilka dni temu wymieniałem elastyczną złączkę między kolektorem wydechowym a katalizatorem, gdyż auto nieco głośniej pracowało ale przede wszystkim dostawały mi się spaliny do kabiny pojazdu na obiegu zewnętrznym i włączonym nadmuchu. Są to dwie rurki przyspawane do czegoś podobnego do okrągłego filtra powietrza, wykonanego z metalowej siatki. Nosi to też grugą nazwę: tłumik drgań.
Jak sama nazwa wskazuje – ów element pełni funkcję tłumika drgań, co ponoć znacząco wpływa na żywotność elementów układu wydechowego.

Jest to pierwszy element od lewej strony na poniższych rysunkach:
Obrazek
       

Obrazek
                     

Wymiana trwałą poniżej pół godziny i kosztowała mnie łącznie 190zł. Miejsca łączeń tłumika drgań z innymi elementami układu wydechowego zostały posmarowane jakimś preparatem, na firmy Bosal, na którym pisało (...) Cement i założono nowe uszczelki.

Koszta składowe:
– tłumik dragań (złączka elastyczna): 150zł
– uszczelka między tłumikiem drgań a kolektorem wydechowym: 12zł
– uszczelka między tłumikiem drgań a bodaj katalizatorem: 8zł
– robocizna: 20zł
RAZEM: 190zł

Cała operacja została wykonana w hurtowni układów wydechowych przy ulicy Krakowskie Przedmieście (po lewej stronie) w Piotrkowie Trybunalskim. Fachowa i miła obsługa. Profesjonalne podejście do klienta. Bardzo, bardzo niskie ceny. Gorąco polecam.

Po całej operacji już nie dostają mi się spaliny do wnętrza pojazdu na obiegu zewnętrznym i jest znacznie ciszej :) :) :)

PostNapisane: 17 sty 2005, 09:31
przez krzysiek p
Witam!!
Ja także byłem zmuszony do wymiany tzw "tumika drgań" w zeszłym tygodniu. Tylko, że cała operacja kosztowała mnie dużo mniej bo aż 100zł. Wymiany dokonywałem we Wrocławiu.

PostNapisane: 17 sty 2005, 09:44
przez LUP
Też mnie to czeka w 1.3 .Ale pytałem o ten element na giełdzie – cena oscylowała w okolicach 60 zł. Jakiej firmy masz ten tłumik – oryginalny?
Słyszałem opinie że jest to część wymienialna z innymi markami i rodzajami należy tylko znać średnicę wewnętrzną i po kłopocie – podobno !? <jupi>

PostNapisane: 17 sty 2005, 12:44
przez GofNet
Sama złączka elastyczna (ta siateczka) kosztowałaby mnie 90zł, ale gość powiedział, że jedna z rur towarzyszących (pewnie ta od tłumika drgań do katalizatora) też jest już w cienkim stanie. Więc powiedział, że jeśli chcę, to może mi wymienić całość. Nie jest to co prawda konieczne, ale wtedy znów niebawem go odwiedzę. Więc dałem sobie sianka i kupiłem tłumik dragań + rura do kolektora wydechowego (wygięta, na trzy sruby) + rura do katalizatora (na dwie śruby). Oglądałem ten tandem tuż przed zamontowaniem. Wyglądał przyzwoicie. Rury były stosunkowo grube. Zdaje się, że grubsze od tych, które były wcześniej zamontowane.

Co do firmy, to nie wiem. W pewnym sklepie za markowy (BOSAL powiedzieli mi 280zł <-- sam tłumik drgań (złączka elastyczna), ale sobie darowałem.

PostNapisane: 19 sty 2005, 11:18
przez meantzel
też to robiłem pół roku temu – ale tylko ten elastyczny łącznik – zapłaciłem chyba 80 czy 100 zł i jest ok .
Polecam w Łodzi Auto-Mark nna ul.Kolumny
Jak sie dowiadywałem o całóść razem z tą rurą do kolektorów to jakies chore pieniądze chcieli – ale w innym zakładzie .

PostNapisane: 15 gru 2007, 13:28
przez Marcino
Podłączam się do wykopanego tematu.
Więc potrzebuję rozmiary tej złączki do wydechu MX3 V6. Katalog Bosala nie pokazuje zwymiarowanej :(

Obrazek

PostNapisane: 15 gru 2007, 18:17
przez Inte
a ja tego u siebie nie mam i się właśnie zastanawiam jak to wpływa na głośność układu wydechowego.
wie ktoś jaka jest różnica między układem, w którym jest ten element a takim, w którym go nie ma?
może bym sobie cos takiego zamontował

Tłumik drgań

PostNapisane: 21 gru 2007, 17:53
przez pedros
Cześć wszystkim wczoraj rozwaliłem tłumik drgań i musze się rozejrzeć za nowym czy ktoś może mi powiedzieć jaką długość ma ten tłumik ? bo byłem w sklepie i gość mówi że są różne ceny zależy od długości..

pedros dołączyłem Twój temat do już istniejącego. KyRy

PostNapisane: 25 gru 2007, 14:28
przez tekknoraver
Też podłączam się do prośby :) pewnie w mx z silnikiem 1.6 będzie taka sama :)

PostNapisane: 25 gru 2007, 18:37
przez GofNet
     W "almanach'u" ów sprzedawca powinien sprawdzić te dane. Tam jest to dokładnie wyszczególnione. Jak ja byłem na wymianie w/w tłumika drgań, to ów jegomość posiadał katalog bodaj firmy Bosal, w którym bardzo dokładnie sobie sprawdził, jaki model i jego wymiary do mojej Mazdy będzie pasował.

Specyfikacja z numerami katalogowymi dla Mazda MX-3 EC / 1.598ccm / 16v / 88KM / 05.1991-10.1993:

Obrazek

Specyfikacja z numerami katalogowymi dla Mazda 323 BG / 1.324ccm / 16v / 75KM / 03.1991-05.1994:

Obrazek

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 7 sty 2008, 22:47
przez cob_ra
ajjjj Panowie ja juz nie wiem jak to jest szukam szukam i nie moge ogranąć wg katalogów jest u mnie dziwnie chyba, od tej rury wychodzącej z kolektora jest wkręcona sonda, a chyba na rysunku brak.
Obrazek
na pierwszym zdjęciu niby mój model itd. a nie ma numeru katalogowego cześci zaznaczonej na czerwono. A niby powinno pasować 3 rys chyba...sam niewiem

Prosze o pomoc

PostNapisane: 8 sty 2008, 18:49
przez GofNet
     Jak wybierzesz link Select po prawej stronie, to zobaczysz szczegóły. Nie mniej jednak na zamieszczonym rysunku jest przecież podany numer katalogowy B378-40-500. Nie ma tylko numeru katalogowego Bosal'a. Może dlatego, że u Nich jest to element niedostępny...

Obrazek

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 8 sty 2008, 21:15
przez cob_ra
GofNet no dobrze może złe szukam lub w sklepach nie potrafia szukać tej części ale wszędzie gdzie pytałem to nie ma i nie ma możliwości sprowadzić :( , a pytanko czy ten element będzie taki sam jak przy silniku 1.5 ? bo mam możliwość zamówienia i ewentualnego zwrotu jak by nie pasował. Czy to juz całkiem inna bajka?

PostNapisane: 30 sty 2008, 18:25
przez tekknoraver
Ja bym na Twoim miejscu brał i sprawdził i napisał tu czy pasi :)

PostNapisane: 30 sty 2008, 19:54
przez dziubek
Ja tez bylem zmuszony poprawić ta złączkę miedzy kolektorem a katalizatorem choć u mnie nie była elastyczna miała pęknięcia i pierw użyłem taśmy do naprawy tłumików pomogło na jakieś 2 tygodnie ( wiec nie polecam) teraz mam ładnie zaspawaną i Madzia jest cichutka jak przy zakupie – koszt. 30zl bo niestety nie posiadam sprzętu i doświadczenia w tej kwestii.

Pozdrawiam

dziubek

PostNapisane: 29 cze 2009, 11:48
przez PLaster
pytanie, czy wstawienie w to miejsce zwykłej rury mocno naruszy auto?
ostano mi się rozleciał po roku eksploatacji :|
poradzicie cos?