Strona 1 z 3

Jaki ja mam silnik?; Termostat i uszczelka pod pokrywą zawor

PostNapisane: 15 sty 2005, 18:52
przez GofNet
Dziś mój kochany braciszek – doskonały mechanik – zmienił mi w mojej Madzi termostat oraz uszczelkę pod pokrywą zaworów. Nie wiem, jak termostat, ale uszczelka jest firmy Ajus, która nie należy do czołówki producentów najlepszych uszczelek, ale nie było akurat innych a nawet nie pomyślałem o oryginale, bo ponoć oryginały są drogie. Jednak słyszałem od Jaksy, że różnica jest wręcz kilku czy kilkunastu złotych. Gdybym wcześniej wiedział, to bym oryginał kupił.
Ale wróćmy do tematu. Bardzo ładnie i dokładnie oczyściłem powierzchnie stykowe obu elementów. Zwlaszcza na pokrywie znajdujące się tam rowiki na uszczelkę. Najgorzej było zdrapać stary silikon przy otworach na śruby, ale jakoś się dało. Brat składał uszczelkę bez silikonu. Dobrze dokręcił i powiedział, że lać nie może. Ja Mu wierzę. Jeszcze się wsprawie pojazdów nie pomylił.
Spuszczany też był płyn chłodzący, bo znieniany był termostat. Po zrobieniu wszystkiego auto odpaliliśmy i... i... i... okazało się, że w kabinie jest ciszej. Silnika mniej słychać, albo ciszej pracuje (choć to nie to samo, to na to samo wychodzi – dla uszu). Ciekawe, dlaczego. Przecież nie byly wykonywane czynności, które mogły na zmniejszenie hałasu w kabinie wpłynąć. Poza tym oczywiście auto szybciej się grzeje i jest cieplej.
Bran jeszcze dwie usterki usunął:
– dokręcił osłonę na silniku od stronę kolektora wylotowego (tuż za chłodnicą), gdyż bylo nieco luźna i trochę hałasowała.
– Odkręcił i ponownie wsunął i dokręcił zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy, gdyż był luźny (teraz jest OK).
– W kabinie z przodu, tuż nad stopami pasażera znajduje się rura doprowadzająca zimne powietrze do nagrzewnicy, która później je ogrzewa i wentylator przesyłą je dalej. Owa gumowa rura niestety z jednej strony była lekko zsunięta i przez to zimne powietrze ulatywało po drodze, co objawiało się słabszym strumieniem powietrza z nawiewów. Teraz jest juz dobrze.

Jak to dobrze mieć brata mechanika... Z wieloma drobnymi problemami w moim autku już sie uporał. Niektore były takie, że inny mechanik doradzalby wymianę czegoś, a on sprawdził dokładnie i zazwyczaj wychodziła drobnostka, na którą jednak objawy nie wskazywały.

Dziś też niestety spotkała mnie przykra niespodziewanka. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, iż mam tylko osiem zaworów, nad czym szczerze ubolewam.

Na końcu tego postu chciałbym złożyć podziękowania bratu, bez którego moja Madzia nie byłaby sobą...

Dzięki stary...

PostNapisane: 15 sty 2005, 21:55
przez XsiX
w odpowiedzi na temat posta najprawdopodobniej jest ciszej bo

GofNet napisał(a):dokręcił osłonę na silniku od stronę kolektora wylotowego (tuż za chłodnicą), gdyż bylo nieco luźna i trochę hałasowała.

:P

PostNapisane: 15 sty 2005, 23:33
przez Waluś
XsiX napisał(a):w odpowiedzi na temat posta najprawdopodobniej jest ciszej bo

GofNet napisał:
dokręcił osłonę na silniku od stronę kolektora wylotowego (tuż za chłodnicą), gdyż bylo nieco luźna i trochę hałasowała.

Popieram, wielce prawdopodobnie :P

PostNapisane: 16 sty 2005, 02:52
przez GofNet
Nie, nie, nie. Nie stało się ciszej przez to. Choć zniknął ten delikatny dźwięk brzęczenia podczas wchodzenia na obroty (ok. 2000-2500 obr.), to jednak sam silnik zaczął ciszej pracować.
Podpytałem jeszcze brata, co mogło na to wpłynąć, a on na to:
"A tak. To normalne. Zapomniałem Ci powiedzieć, że wzbogaciłem Ci mieszankę, przez co silnik pracuje kulturalniej, jest zwinniejszy, mocniejszy oraz... ciszej pracuje."
Ot i rozwiązanie zagadki.

PostNapisane: 16 sty 2005, 11:23
przez Jaksa
GofNet napisał(a): Zapomniałem Ci powiedzieć, że wzbogaciłem Ci mieszankę
To znaczy ze masz gaznik?

PostNapisane: 17 sty 2005, 00:59
przez Holly
no tak ... kto pyta Jaksy, ten wie ;)
uszczelka oryginalna cale 30 zl
moje autko ostatnio przeszlo podobne terapie (+ pompa wodna) i powiem, ze jest w nim jakby glosniej
hehehe .... ja musze Jarka podpytac co podkrecil przy gazniku, bo jezdzi duzo
zwawiej ;)

PostNapisane: 17 sty 2005, 01:03
przez GofNet
Chyba nie. Sam nie wiem. Z tego, co wiem, to mam wtrysk, ale...
Powiem tak. Mój silnik jest dysyć dziwny. Z zewnątrz wygląda, jak silnik 16v. Właściwie wygląda identycznie, jak szesnastozaworowy silnik 1.4l czy 1,9l SOHC.
Stojąc przed autem wygląda to tak. W silniku 8-mio zaworowym rura od przepływomierza przechodzi poprzecznie nad deklem zaworów i wchodzi do INJECTION a u mnie idzie ona ukośnie, między akumulatorem a kopułką rozdzielacza i wchodzi do INJECTION z prawej strony. Na deklu zaworów mam napis "mazda" bez jakichkolwiek dopisków. Przed chłodnicą mam wygiętą rurkę, będącą mikrochłodnicą układu wspomagania. Między chłodnicą a osłoną na część kolektora wydechowego (u góry) mam taki plastikowy element, któryprzebiega od na całej szerokości chłodnicy i mocowany jest na dwóch blachach do porzecznej beleczki blaszanej, do której przymocowany jest zamek klapy. Przepływomierz a zwłaszcza jego połączenie z filtrem powietrza jest mniejsze i bardziej zaokrąglone, zaś tuż za nim mam puszkę z bezpiecznikami (czarną). Po lewej stronie (tuż za lampą) jest zbiorniczek za płyn od spryskiwaczy. Jak patrzę na silkin ośmiozaworowy 1.6l w książce "Mazda – Reguluję i naprawiam" (Dieter Korp – Warszawa 1997r.) i szesnastozaworowy, to mój wygląda identycznie, jak ten 16-sto zaworowy. dosłowie identyczny. Nie ma elementów wyróżniających ten 16-sto zaworowy od mojego. Ani jednego. Dopiero po otworzeniu dekla od zaworów okazało się, iż jest to jednostka ośmiozaworowa !!!!!!

Nie wierzycie ?? Sami zobaczcie:
Obrazek

Dla porównania zdjęcie z w/w książki ośmiozaworowego silnika 1.6l:
Obrazek

Czy nie tak właśnie (pierwsze zdjęcie) wygląda silnik na wtrysku. I to na dodatek 16-sto zaworowy ?? A po zdjęciu pokrywy od zaworów okazało się, że g... prawda.

Jarku, patrząc na pierwsze zdjęcie, co możesz o tym silniku powiedzieć.

Proszę wszystkich o wypowiedzenie się na temat tego silnika (na podstawie zamieszczonej fotografi).

A tak OT od tematu, to dziś wracałem z hipermarketu z bagażnikiem full i dwoma pazażerami (trzy osoby razem) a za nami jechał kumpel Nissanem Sunny 1.6l 12V i nie mógł mnie dojść po starcie ze skrzyżowań, choć ja nie gniotłem Madzi na maksa o On wręcz przeciwnie.

PostNapisane: 17 sty 2005, 01:50
przez Globy
Mazdowskie 16-stki maja napis w dolnym prawym rogu pokrywy "16-VALVE".

PostNapisane: 17 sty 2005, 01:53
przez GofNet
U mnie niewątpliwie takowego nie ma...

PostNapisane: 17 sty 2005, 11:36
przez KUCZYS
HEJ.No to mnie zdziwiłes!!Ja mam dosłownie ksero twego silnika.Wszystko to samo.Dekiel napis MAZDA, kolektor napis INJECTION.Rura od przepływomierza ukośnie.W niemieckich papierach ewidentnie 16v,wszystkie znaki na niebie tak pokazują.Nie odkręcałem pokrywy jeszcze więc nie wiem co sie pod nia kryje.poczekajmy na opinie innych.

PostNapisane: 17 sty 2005, 12:39
przez Yooziu
GofNet napisał(a):Chyba nie. Sam nie wiem. Z tego, co wiem, to mam wtrysk, ale...


masz wtrysk,przeciez jest napisane injection,wiec nie ma watpliwosci,i jest to nawet wtrysk wielopunktowy. a zaworow masz 8 bo tak jak napisal Globy 16v sa oznaczone na pokrywie zaworow. na tej czarno-bialej fotce jest silnik 1.6 z poprzedniej generacji montowany w kascie BF,ty masz BG wiec wyglada inaczej.

PostNapisane: 17 sty 2005, 13:07
przez GofNet
Odnosze wrażenie, że silnik 8v i 16v to te same silniki tylko "góra" jest inna i gdyby ktoś się uparł, to bez większych problemó mógłby przerobić 8v na 16v. Czy jestem daleko od prawdy?

PostNapisane: 17 sty 2005, 13:50
przez spec
musiał byś zmienić głowicę na 16v ale nie wiem jak wtedy z otworami na sruby mocujące do bloku , ale dół mają ten sam , czyli tłoki , blok itp... mówię o silniku b6

PostNapisane: 17 sty 2005, 15:14
przez luca
A swoją drogą jak to jest z tymi 4 zaworami na cylinder na jednym wałku? 4 krzywki na wałku na jeden cylinder, czy jak?

PostNapisane: 17 sty 2005, 18:38
przez robson
Przepraszam,że się wtronce i troche namieszam ale mój znajomy ma identyczny silnik w swojej madzi i jest to jednostka 8 zaworowa ALE 1.8 :D WIĘC PROPONUJE SPRAWDZIĆ POJEMNOŚĆ!!1

PostNapisane: 17 sty 2005, 20:28
przez Jaksa
Holly napisał(a):ja musze Jarka podpytac co podkrecil przy gazniku, bo jezdzi duzo
zwawiej
Ja tylko wyregulowałem skład mieszanki ( jest taka sruba ktorą mozna wkręcać i wykręcać.... <lol> )
GofNet napisał(a):Jarku, patrząc na pierwsze zdjęcie, co możesz o tym silniku powiedzieć
Pewnie jakaś mazda.... <lol> Pierwsze zdjęcie to BG drugie zaś BF ( inny motor )

PostNapisane: 17 sty 2005, 23:32
przez KUCZYS
Czyli co,Japońcy składaja Mazde 323f,wszystkie dokumenty przechodzą jako 16v,dają napisy na tylnej klapie nad lampami 16valve a jest to 8v ??Dlaczego?NIe podwazam waszych opinii ale to troche dziwne.

PostNapisane: 18 sty 2005, 00:13
przez Jaksa
NIe podwazam waszych opinii ale to troche dziwne.
Były rozne motory o pojemnosci 1,6 ( 16 i 8 v ) Na takie pytanie napewno odpowie " noren"

PostNapisane: 18 sty 2005, 01:45
przez GofNet
robson napisał(a):PROPONUJE SPRAWDZIĆ POJEMNOŚĆ
Tylko jak ??

PostNapisane: 18 sty 2005, 12:03
przez KUCZYS
ok.Zgadza sie ze były.Tylko czemu montując silnik 8v dają znaczki 16valve?