Strona 1 z 2

Ilość płynu chłodzącego.

PostNapisane: 12 sty 2005, 23:03
przez andruu
mam taki problemik ,jak w madzi 323 f 91 rok sprzwdzic ileosc płynu chłodzącego.
Płyn wlewa się bezpośrednio do chłodnicy, ale jest też zbiornik wyrównawczy , który jest podłączony jednym odgóryn węzykiem do chłodnicy.
czy w tym zbiorniczku tez powinien być płyn????jaki powinine być poziom??
jaki powinien być poziom w chłodnicy??????
Zaznaczę ż ew tym małym zbiorniczku u mnie jest sucho ,a auto rozgrzewa sie prawidłowo i wszytko jest oki.
Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawaim.

PostNapisane: 12 sty 2005, 23:48
przez Jaksa
andruu napisał(a):Zaznaczę ż ew tym małym zbiorniczku u mnie jest sucho

To dolej na stan.

PostNapisane: 12 sty 2005, 23:57
przez Achemenid
W chlodnicy i ukladzie chlodzenia na Full.
w tym zbiorniku masz podzialke ile musisz miec plynu .tj.mini max

sprawdzaj bo brak plynu moze doprowadzic np.do przegrzania silnika a w najlepszym ukladzie do uszkodzienia uszczelki pod glowica lub ukladu chlodzienia.

PostNapisane: 13 sty 2005, 00:08
przez andruu
dobrze ale w takim razie jak ten płyn ma spływac do chłodnicy skoro jest tylko jeden wężyk i do od góry prowadzacy z chłodnicy do tego zbiorniczka??????ja myslałęm ze ten zbiorniczek jest po to ze w razie zagotowania , zeby nie wywaliło przez uszczelke to własnie zeby płyn przeleciał do tego zbiorniczka.



Kto mi pomoze???? Jaksa możesz sie wypowiedziec na ten temat
z góry dzięki

PostNapisane: 13 sty 2005, 00:10
przez andruu
aha dodam ze u dołu tego zbiorniczka nie ma odpływu spowrotem do chłodnicy

PostNapisane: 13 sty 2005, 00:59
przez Achemenid
To jest czarna magia i z tym trzeba bardzio uwazac jak to dziala. hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 13 sty 2005, 01:05
przez zertaul
Wężyk powinien sięgać do samego dna zbiorniczka i jak silnik stygnie, to wówczas płyn jest przez ten wężyk zasysany.

PostNapisane: 13 sty 2005, 04:06
przez GofNet
Taki drink przez słomkę. A jak silnik się rozhula, to później <zygi> w ten zbiorniczek i wszystko wraca do stanu poprzedniego <lol> <lol> <lol>

PostNapisane: 13 sty 2005, 12:29
przez spec
W KORKU CHŁODNICY JEST TAJEMNICZY ZAWÓR D. COPERFIELDA , KTÓRY RAZ DAJE RAZ ZABIERA , WIESZ TAKI JANOSIK JAK SILNIK JEST ZMARZNIĘTY I BIEDNY TO MU DAJE JAK GORĄCY I BOGATY ZABIERA... hahaha hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 13 sty 2005, 21:35
przez andruu
dzięki za wszytskie opinie.płyn już dolałęm i rzeczywiscie ten wężyk sięga samoego dna zbiorniczka.

Dzięki wielkie.

PostNapisane: 13 sty 2005, 21:49
przez Jaksa
andruu napisał(a):Jaksa możesz sie wypowiedziec na ten temat


spec napisał(a):W KORKU CHŁODNICY JEST TAJEMNICZY ZAWÓR D. COPERFIELDA , KTÓRY RAZ DAJE RAZ ZABIERA ,

kontrolka płynu chłodzącego

PostNapisane: 14 sty 2005, 22:04
przez olewy
witam,
apropos układu chłodzenia. W mojej madzi 323 1,7D 90 r. ostatnio na chwilę zapaliła się kontrolka poziomu płynu chłodzącego. Pierwsze skojarzenie – uszczelka pod głowicą, ale na szczęście jest oki, bo olej jest czysty <jupi> niepokój zbudziła mokra plama wielkości łyżki stołowej tuż pod pompą wodną, ale na widok mechanika, przeciek zniknął. Co to może być? :(

PostNapisane: 14 sty 2005, 22:13
przez Jaksa
olewy napisał(a):Co to może być?
Własnie pompa wodna,za parę dni rzygnie jak z wiadra.

PostNapisane: 14 sty 2005, 22:16
przez olewy
Jaksa napisał(a):
olewy napisał(a):Co to może być?
Własnie pompa wodna,za parę dni rzygnie jak z wiadra.


Wczoraj wieczorem rozgrzałem silnik i wyczułem wilgoć na łączeniu głowicy z pompą wodną, a dzisiaj jak go rozgrzałem z mechanikiem, to wszędzie było sucho, a poziom płynu w chłodnicy jest oki
:(

PostNapisane: 15 sty 2005, 02:17
przez GofNet
Jak u stomatologa. Jak się przekracza próg gabinetu, to ząb przestaje boleć.

Cóż... Nikt nie lubi być wyrwany hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 15 sty 2005, 14:41
przez olewy
GofNet napisał(a):Jak u stomatologa. Jak się przekracza próg gabinetu, to ząb przestaje boleć.

Cóż... Nikt nie lubi być wyrwany hahaha hahaha hahaha



Na szczęście pompa wodna jest cała i szczelna <jupi> <jupi> <jupi> <jupi>
Do wymiany są węże łączące pompę wodną z pompą wtryskiwcza i pompę wtryskiwacza z termostatetm. Koszt na pewno dużo mniejszy
<jupi> <jupi> <jupi>

PostNapisane: 15 sty 2005, 19:33
przez Jaksa
olewy napisał(a):Na szczęście pompa wodna jest cała i szczelna
Objawy były jak z pompy... To bardzo dobrze , masz parę złotych w kieszeni.

PostNapisane: 15 sty 2005, 22:00
przez olewy
Jaksa napisał(a):
olewy napisał(a):Na szczęście pompa wodna jest cała i szczelna
Objawy były jak z pompy... To bardzo dobrze , masz parę złotych w kieszeni.


Musze tylko powymieniać węże od pompy wodnej do pompy wtryskowej oraz dla pewności od pompy wtryskowej do termostatu i będzie jak dawniej madzia chodziła bez żadnych wycieków <jupi> <jupi> <jupi>

PostNapisane: 17 sty 2005, 13:08
przez olewy
Jaksa napisał(a):
olewy napisał(a):Na szczęście pompa wodna jest cała i szczelna
Objawy były jak z pompy... To bardzo dobrze , masz parę złotych w kieszeni.


Przez weekend pojezdziłem moją madzią po miescie i okazało się, że mały wyciek płynu chłodzącego jest z okolic pompy wtrsykowej (najprawdopodobniej jeden z węzy jest uszkodzony) Podejrzany jest tez waz łaczący pompe wodną z chłodnicą, bo jest spuchnięty przy mocowaniu do pompy wodnej. Mam nadzieje, ze wymiana wezy wystarczy aby moja madzia nie przeciekała

PostNapisane: 17 sty 2005, 23:41
przez KUCZYS
A jesli chodzi o ilość plynu w układzie przy 1600ccm to w ksiązce obsługi jest 5 litrow i tak jest bo wymienialem i nawet ciutka zostala.