Strona 1 z 2

Remont silnika – bierze olej !!

PostNapisane: 11 sty 2005, 10:21
przez krzysiek p
Witam!
Czeka mnie chyba remont silnika, ponieważ bierze mi olej (ok 0.4L na 1000km). Ciśnienie sprężenia ma 12 bar w każdym cylindrze.

Pytanie jest następujące:
Ile może kosztować mnie taki remont (pierścienie, uszczelniacze, planowanie głowicy itp.) i gdzie warto go zrobić ??

Mam trzy możliwośći:
1. Wrocław ul. Buraczana – koszt ok 2200zł-2500zł
2. Chojnacki Warszawa wraz z przerobieniem na GT – koszt ok 3600zł
3. Wrocław ul. Legnicka (mały warsztat) – koszt ok 1300zł

Czy taki przeprowadzony remont może się czymś różnić od siebie.
Tzn czy koleś z małego warsztatu może zrobić coś gorzej niż koleśie z Buraczanej ??

PostNapisane: 11 sty 2005, 11:49
przez spec
temat rzeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeka , tanio nie da sie zrobić by było dobrze , pierścienie tylko oryginał , ja założyłem tanie i lambada na maxa hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha lekcja kosztowała mnie 2000 pln więc oszczędzam ci zdrowia i nerwów , a co do kosztów to wal do Jaksy , mnie osobiście wydaje się że 3600 za gt to klient chce wyrwać kaske , zrobi i tak na ori , a teraz odnośnie małego warsztatu : jeżeli gość robi dobrze to czemu nie , tylko niech twoja madzia nie będzie krółikiem doświadczalnym , a róznica w cenie to zus , urząd s. pensje pracowników , koszty związane z działalnością itp. to jest jak z handlem w necie , gość co firme ma w kuchni ma niższe ceny od gościa co ma normalny sklep , w momencie zakupu jesteś zarobiony ale gdy coś się dzieje... sam sobie odpowiedz

p.s. tanie pierścienie znaczy tańsze od oryginalnych , bo były jedne z droższych z zamienników :P :P :P :P :P :P a nazywały sie rik

PostNapisane: 11 sty 2005, 11:56
przez krzysiek p
Koleś w małym warsztacie daje roczną gwarancję. Tak naprawdę to remont ma mnie u niego kosztować 750zł (w tym planowanie głowicy) + moje części (stąd taka orientacyjna wycena całości).

Ile mogą mnie kosztować wszystkie potrzebne części ??

PostNapisane: 11 sty 2005, 12:33
przez spec
zalezy co musisz kupić , pierścienie mazdy to ok 800 myśle że z 1300-1400 w sumie , jak na mały warsztat to chce dużo , bo planowanie głowicy kosztuje 30-50 zł zależy od warsztatu czyli za remont weżmie 700 , heheh czyli tyle co ci więksi i bardziej renomowani :D :D :D :D :D :D :D
p.s. 1400 to tak na oko bo jeżeli pójdą same pierścienie uszczelniacze i uszczelki to zamkniesz się w ok 1100 , chyba że kupisz nie oryginalne pierścienie to wtedy 300 pierścienie , uszczelka głowicy 70 , uszczelniacze 30-100 , uszczelka miski olejowej 40
moze pokrywy zaworów jescze i tyle, no i oczywiście nowy olej i filtr twoja kasa-twoja decyzja

PostNapisane: 11 sty 2005, 15:23
przez Xionc
Moj brat robił taki remont w seicento 1.1. To znaczy wersje GT, bez wymiany pierścieni. Cienias teraz chodzi nie do poznania (wrazenie jakby wczesniej od nowosci byl popsuty a teraz go naprawili). No i przy okazji masz ze 20% przyrost mocy. Jest tylko jedno ale, cos mi sie wydaje ze bardziej wysilone silnik wiecej oleju wypijają. Zapytaj sie o to Chojnackiego.

PostNapisane: 11 sty 2005, 17:05
przez krzysiek p
spec napisał(a):chyba że kupisz nie oryginalne pierścienie to wtedy 300 pierścienie , uszczelka głowicy 70 , uszczelniacze 30-100 , uszczelka miski olejowej 40

a co myślicie o częściach nie oryginalnych w moim przypadku, bo na oryginały z serwisu to mnie na pewno nie stać ?
Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat ?
Jakie firmy polecacie ?

Jakie pierścienie

PostNapisane: 11 sty 2005, 18:58
przez md86
Mnie również czeka wymiana pierścieni.
Niestety ceny które podał kolega Spec mnie przerażają.
Z chęcią zasiegnąłbym wiedzy dlaczego te tańsze pierscienie nie zdają egzaminu.
Dotychczas uważałem, iż podróby to krótsza żywotność; być może nie tylko!

Pozdrawiam
Marek

PostNapisane: 11 sty 2005, 18:59
przez peteros1
Przerabiałem taki temacik z Primerą – też we Wrocku. Może nie miałem szczęścia, ale nie polecam remontu. Lepiej zrób swap całego sinika z pewnego źródła – cenowo wyjdzie podobnie, no może nieco drożej.

PostNapisane: 11 sty 2005, 20:07
przez Jaksa
krzysiek p napisał(a):Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat ?
Jakie firmy polecacie ?


spec napisał(a):tanio nie da sie zrobić by było dobrze , pierścienie tylko oryginał , ja założyłem tanie i lambada na maxa lekcja kosztowała mnie 2000 pln więc oszczędzam ci zdrowia i nerwów ,
Brawo Specu <spoko>

PostNapisane: 11 sty 2005, 20:14
przez navroth
Spec napisał(a):tanio nie da sie zrobić by było dobrze , pierścienie tylko oryginał


Tanio to tylko Władca Pierścieni może tego dokonać <lol>

PostNapisane: 11 sty 2005, 21:14
przez ravo
wlasnie krzysiek ja tez polecam swap silnika, moze ci sie uda znalesc cos taniego ibardzo dobrego w neimczech :)

p.s co z ogrzewaniem udalo mi sie naprawic ??

PostNapisane: 11 sty 2005, 22:24
przez krzysiek p
ravo napisał(a):p.s co z ogrzewaniem udalo mi sie naprawic


Nigdy nie było lepiej <jupi>

Pytanie do Jaksy:
Ile u was kosztowałby mnie taki remont?
Jakiej firmy części mam szukać?
I czy jest możliwość podania przybliżonych cen?

Z góry serdecznie dziękuję !!

PostNapisane: 12 sty 2005, 03:28
przez GofNet
krzysiek p – Jeśli silnik pracuje Ci równo i stabilnie. Dynamika na niezmienionym poziomie, to Nie jest tak tragicznie. W książce serwisowej jest napisane, iż silnik jest do remontu, gdy ciśnienie wynosi 9,0 – 9,5 i poniżej. Jest dobrze, gdy ciśnienie wynosi 12,8 – 13,5 <-- zależnie od typu silnika. Moży tylko pierścienie olejowe popuściły. Dlatego bierze olej i tak kopci. Oczywiście jeśli kopci po oleju (dym kol. niebieskiego).
A tak z drugiej strony, to zastanawiam się, kiedy Ci się to stało. Może po niedawnej wymianie oleju na bardziej płynny (np. z minerała na półsyntetyk albo z półsyntetyka na syntetyk) ??

Jeszcze raz pierścienie

PostNapisane: 12 sty 2005, 08:25
przez md86
Panowie
Wracając jeszcze raz do pierścieni, proszę o poradę
Dlaczego tylko oryginały.
Czy na tych podróbach naprawdę się nie da pojeździć?

PostNapisane: 12 sty 2005, 08:46
przez Xionc
md86 napisał(a):Czy na tych podróbach naprawdę się nie da pojeździć?


z tego co ja wywnioskowałem z wypowieci speca to sie da, ale bardzo krótko :]

PostNapisane: 12 sty 2005, 09:26
przez krzysiek p
Tak więc napewno czeka mnie remont tylko nie wiem na co zwrócić uwagę kupując części. Jedni mówią, że tylko oryginał inni znowu twoerdzą, że na podróbach też da się jeździć.
Bardzo proszę o radę i przybliżony kosztorys cen !!

PostNapisane: 12 sty 2005, 12:26
przez Koleś
A ja sie tak z ciekawosci zapytam w jaki sposób ci ten mechanik przerobi wersje GT na GT bo niepołapałem sie
Jak masz silnik 1.8 BP DOHC 128KM to to jest wersja GT
jak on potrafi to juz niech ci silnik przerobi na taki jak jest w GTR-ce
czyli połowa czesci z sinika GTRa jak np. sodowe zawory.
a co do czesci to popieram wszystkich tylko oryginały bo na podróbach sie daleko niezajedzie.

PostNapisane: 12 sty 2005, 13:20
przez GofNet
Alternatywne elementy do silnika odradzam, gdyż jak np. Ci pierścień pęknie i porysuje tuleje, to wydatek będziesz miał większy, niz tylko wymiana pierścieni i co najgorsze – za to samo zapłacisz dwa razy.

PostNapisane: 12 sty 2005, 15:19
przez krzynio
Koleś napisał(a):A ja sie tak z ciekawosci zapytam w jaki sposób ci ten mechanik przerobi wersje GT na GT bo niepołapałem sie
Jak masz silnik 1.8 BP DOHC 128KM to to jest wersja GT .


To nie jest wersjia GT , ponieważ wersjia GT ma 137KM i jest bez katalizatora :D 128KM ma seria z katem...i to nie jest GT.

PostNapisane: 12 sty 2005, 15:25
przez krzynio
A jeśli chodzi o temat to mam możliwość kupienia 2 takich silników 1.8 DOHC 16V za bdb cenę. jak chcesz to taniej cie wyniesie cały silnik i jeszcze ci zostaną na wymiane czesci, kto teraz remontuje takie silniki ???? A i jeden z tych silników jest 137KM GT jak jeździł to objeżdzał 2.0 V6 (niestety :( ) <lol>