Strona 1 z 1

Mazda odrazu gasnie

PostNapisane: 11 maja 2009, 17:40
przez jaro23
Witam!
spróbuje napisać wszystko co do tej pory zaobserwowałem...
przestała działać dokładniej odpalę 1.6obrotow i gaśnie.
próba odpalenia z pełnym gazem do deski odpala na 6tys obrotów i gaśnie...
podczas rozciągania nie odpala, tylko z kluczyka ale gaśnie...
a najlepsze jest to ze przez ten czas jak sprawdzam czy możne minęła usterka jeden dzień był w porządku, ale objawy wróciły.
gdzie szukacz problemu?
Pomocy!

PostNapisane: 11 maja 2009, 22:46
przez nicek777
Nie napisales co masz zmienione w aucie i tak naprawde jezeli mialbym Ci napisac od czego to moze byc to lista siegnela by 10 pozycji lekko. No ale sproboje :D.
-immobilajser
-walniety przeplywomierz
-lewe powietrze
-rozregulowane niskie obroty
-zle ustawiony zaplon
-swiece na wykonczeniu ( osobscie doswiadczylem tego)
-skoro swiece to kable moze tez po czesci
-pompa paliwa? tutaj nie jestem pewien

Szczerze radze zrob najpierw test kompa przy wylaczonym silniku. Potem zresetuj bledy i zrob ponownie test. Dowiesz sie co bylo nie tak z autkiem i co dalej z nim jest nie tak. To Ci powinno juz dac jakies nieco blizsze informacje.

PostNapisane: 12 maja 2009, 07:44
przez marcin5644
nicek777 napisał(a):Nie napisales co masz zmienione w aucie i tak naprawde jezeli mialbym Ci napisac od czego to moze byc to lista siegnela by 10 pozycji lekko. No ale sproboje :D.
-immobilajser
...


Zlituj się w tych mazdach nie ma imo :D

PostNapisane: 12 maja 2009, 07:51
przez jaro23
"immobiliseru" nie posiada.
przeplywka sprawdzana z innego auta sprawna
nie ma lewego powietrza
obroty niskie? to czemu dziala od czasu do czasu?
zaplon nic nie ustawiane nic nie zmieniane
swiece maja 2-3 miesiace :(
kable tez nie sa stare :(
pompa paliwa podaje... tylko ze nie ma podawania wstępnego nie wiem czy to normalne =./ dziś sprawdzę czy nie ma powietrza w układzie paliwowym dokładniej założę przezroczysty przewód od filtra aż do końca i podłącze układ bez filtra. jak nie do do elektryka szukać w niej problemu.

PostNapisane: 12 maja 2009, 11:01
przez jaro23
ok, kumpel z serwisu fiata poradził mi żebym podłączył przezroczysty przewód od filtra do listwy wtryskowej i żebym zobaczył co się dzieje. podłączyłem i widziałem ze podczas kręcenia tylko lekko podała paliwo i powietrze było i tak z tymi mymi objawami gasła, tak z 4x później zdenerwowałem się i dałem więcej gazu przewód uzupełnił się paliwem i mazda działa :) tylko nie wiem na jak długo?
możne ktoś mi doradzić o co chodzi? walnięta pompa? bo pulsuje dziwnie przewód gdy go dotykam czuć take trzy pulsy i przerwa na wysokich tak samo nie jest regularny puls....??????

PostNapisane: 12 maja 2009, 13:32
przez jaro23
obroty faluja i dlawi sie jak daje mu w gaz + dziwny stukot ze zbiornika paliwa?? =/

PostNapisane: 12 maja 2009, 20:44
przez nicek777
Hmm sorki za ten immo :P nie wiedzialem ze w BG go nie ma. Widzisz teraz to bardziej sklaniam sie ku pompie skoro mowisz, ze stuki z okolic zbiornika paliwa. Pompa jest wlasnie gdzies w tej okolicy umiejscowiona co zreszta jest bardzo logiczne. Mozesz tez sprobowac przekrecic kluczyk na on i wylaczyc i tak kilka razy po czym sprobowac odpalic. Niektorzy pisza, ze to pomaga odpalic podczas gdy paliwo jest kiepsko podawane.

PostNapisane: 12 maja 2009, 22:25
przez jaro23
niestety paliwo nie jest podawane wstępnie było tak robione
paliwo podawane jest wówczas gdy kręcę rozrusznikiem, zaobserwowałem to gdy podłączyłem przewód przezroczysty. pompa działała wówczas gdy kręciłem rozrusznikiem i przestała jak przestałem i samochód odpalił i więcej nie podawała i stad było powietrze. albo jakiś sterownik złe steruje pompa albo pompa już na wyczerpaniu i zaskoczyła bo auto działa ale rozgrzane falują obroty i jak daje w gaz to dławi się.

PostNapisane: 13 maja 2009, 18:10
przez jaro23
a dziś niestety znowu mazda ma te same objawy :( pali i odrazu gasnie, pompa juz ma przyjsc na dniach :( mam nadzieje ze to to :(

PostNapisane: 15 maja 2009, 19:34
przez jaro23
Witam znowu!
wylkuczam wine pompy dzis podmienilem jest identycznie jak bylo.... filt rowniez dobry byl sprawdzany.... co to moze byc!

Pomocy!

PostNapisane: 15 maja 2009, 20:05
przez karolq
Spróbuj zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury silnika( taka zielona kostka na kolektorze) i odpalić. Jak to nie pomoże to zrób test błędów kompa. Opis jest na stronie www.mazdaspeed.pl w dziale obsługa:)

PostNapisane: 16 maja 2009, 09:42
przez jaro23
Wiitam! Cie karolq zrobiłem tak jak pisałeś odłączyłem kostkę i miałem na początku problem z odpaleniem trzeba było długo kręcić ale odpalił tylko ze bez zmian odpala i za chwile gasnie.

co do błędów zrobiłem filmik odczytu prosiłbym o odczyt błędów:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9d6K6HdGjrw&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9d6K6HdGjrw&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

po zresetowaniu komputera:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZRvpuZDImmo&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZRvpuZDImmo&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Proszę o pomoc

PostNapisane: 16 maja 2009, 09:50
przez BratCukierka
8,9,10,34

08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A

PostNapisane: 16 maja 2009, 09:54
przez BratCukierka
ps. masz 1,3 16V? bo jakby co to mam taki silnik wyjęty z mojego auta (w razie potrzebnych jakiś czujników, przepustnicy kompletnej, bo przepływomierza już nie mam :)

PostNapisane: 16 maja 2009, 09:57
przez jaro23
BratCukierka Dzieki!
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
mozesz mi napisac gdzie sie znajduja te czujniki i ten elektrozawor?

PS silnik mam 1.3 ale 8v

Obrazek
to moze ten elektrozawor?

PostNapisane: 16 maja 2009, 12:37
przez karolq
Czujnik temp. silnika to ten który odpinałeś z zieloną kostką. Po podpięciu błąd pewnie zniknie Natomiast przepływomierza w ogóle nie widzi komp. Czujnik temp. powietrza zasysanego znajduje się w przepływomierzu. Błędy 08 i 10 tyczą się właśnie całego przepływomierza.Elektrozawór regulacji wolnych obrotów znajduje się pod przepustnicą i wchodzi do niego kostka z 2 przewodami. To co masz na zdjęciu to czujnik położenia przepustnicy (TPS).zacznij od sprawdzenia połączenia z przepływomierzem może gdzieś coś nie łączy.Podłącz z powrotem ten czujnik temperatury i zrób reset kompa (odłącz masę od akumulatora i wciśnij pedał hamulca na 30sek.)

Ps. Wyjmij przepływomierz i zobacz czy klapka się gdzieś nie zaciera i czy w ogóle chodzi.

czy ten drugi filmik był robiony już po podpięciu tego czujnika i zresetowaniu błędów ?? Bo widzę że został tylko błąd 34 dotyczący zaworu regulacji wolnych obrotów.

PostNapisane: 16 maja 2009, 13:48
przez jaro23
grzebalem tym regulatorem wolnych obrotow dokrecajac ustawialem i sluchalem silnika na wolnych obrotach jak i z dotaniem gazu dokrecilem i zgasl mi po jakims czasie pozniej znowu odpalil i jezdzi. zadnych bledow znowu nie ma :(