Silnik sie dusi na benzynie, słabo odpala, falują obroty, ga

Witam, jestem posiadaczem mazdy mx3 1.6 silnik v6.
Najprawdopodobniej to sie stalo po wystrzale gazu. Pisze najprawdopodobniej bo po jakiejs godzinie. Mam uszczelkę ktora dla bezpieczenstwa zostaje odrzucana w trakcie wybuchu. Takie zabezpieczenie. Ale mimo to moglo cos przez to nawalic. Mianowicie sprawa jest taka
Samochód mam na benzynie + gaz. Na gazie chodzi bardzo ładnie. Natomiast przed przelaczeniem na gaz, musze odpalic go na benzynie, charczy i silnik sie dusi. Traci obroty ale jak dodam gazu to sie przelancza na gaz i smiga. Na benzynie natomiast da sie jezdzic ale to niebezpieczne, zapala slabo ale zapala, dodajac gazu mozna jechac tyle ze czesto gasnie. Gasnie wtedy kiedy nie dodaje sie pedału gazu. Tak jakby trzeba było wciskac caly czas pedał gazu zeby nie zgasl, a wiadomo przed krzyzowkami trzeba puscic i wtedy gasnie.
Na biegu jałowym traci obrotym, zreszta nie tylko na nim. Trzeba je podtrzymywac pedalem gazu bo zgasnie. Chyba silnik czyms zalewa bo te swiece czarne jak smoła.
Odpalilem raz silnik na gazie i smigal.
Mało tego, z rury smoli niesamowicie, jak syrenka. (tylko jak jest na benzynie) A swiece zasmala. Kupilem nowe swiece i przewody,swiece po 15 minutowej jezdzie znowu zasmolone.
Silnik traci obroty na bezynie, ksztusi sie.
podłaczyłem diodke ale tylko na ABSie odczytałem błedy:
napewno 51 i 53.
Na silniku diodka nic nie pokazała moze cos zle zrobilismy.
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
ABS przed ta usterka juz swiecil wiec bledy z absu mi raczej nic nie pomoga, ale tez fajnie by bylo jakby ktos wyjasnil je:)
mozeliwe ze jest to przepustnica, cos klapka sie zacinala i niechciala sie chowac. Czy ma ktos jakies manuale do sprawdzenia przepustnicy?
jest to przepustnica klapkowa. Chodzi mi o to zeby sprawdzic jaka rezystancje powinny miec piny w wtyczce, tej prowadzacej do czarnego pudeleczka, wielkosci paczki szlug.
szukalem i szukalem ale tylko do innych modeli znalazlem. Chodzi mi o to np 2 i 3 pin jaki powinien miec opór. Dziekuje
Najprawdopodobniej to sie stalo po wystrzale gazu. Pisze najprawdopodobniej bo po jakiejs godzinie. Mam uszczelkę ktora dla bezpieczenstwa zostaje odrzucana w trakcie wybuchu. Takie zabezpieczenie. Ale mimo to moglo cos przez to nawalic. Mianowicie sprawa jest taka
Samochód mam na benzynie + gaz. Na gazie chodzi bardzo ładnie. Natomiast przed przelaczeniem na gaz, musze odpalic go na benzynie, charczy i silnik sie dusi. Traci obroty ale jak dodam gazu to sie przelancza na gaz i smiga. Na benzynie natomiast da sie jezdzic ale to niebezpieczne, zapala slabo ale zapala, dodajac gazu mozna jechac tyle ze czesto gasnie. Gasnie wtedy kiedy nie dodaje sie pedału gazu. Tak jakby trzeba było wciskac caly czas pedał gazu zeby nie zgasl, a wiadomo przed krzyzowkami trzeba puscic i wtedy gasnie.
Na biegu jałowym traci obrotym, zreszta nie tylko na nim. Trzeba je podtrzymywac pedalem gazu bo zgasnie. Chyba silnik czyms zalewa bo te swiece czarne jak smoła.
Odpalilem raz silnik na gazie i smigal.
Mało tego, z rury smoli niesamowicie, jak syrenka. (tylko jak jest na benzynie) A swiece zasmala. Kupilem nowe swiece i przewody,swiece po 15 minutowej jezdzie znowu zasmolone.
Silnik traci obroty na bezynie, ksztusi sie.
podłaczyłem diodke ale tylko na ABSie odczytałem błedy:
napewno 51 i 53.
Na silniku diodka nic nie pokazała moze cos zle zrobilismy.
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
ABS przed ta usterka juz swiecil wiec bledy z absu mi raczej nic nie pomoga, ale tez fajnie by bylo jakby ktos wyjasnil je:)
mozeliwe ze jest to przepustnica, cos klapka sie zacinala i niechciala sie chowac. Czy ma ktos jakies manuale do sprawdzenia przepustnicy?
jest to przepustnica klapkowa. Chodzi mi o to zeby sprawdzic jaka rezystancje powinny miec piny w wtyczce, tej prowadzacej do czarnego pudeleczka, wielkosci paczki szlug.
szukalem i szukalem ale tylko do innych modeli znalazlem. Chodzi mi o to np 2 i 3 pin jaki powinien miec opór. Dziekuje