Strona 1 z 1

Rura kolektora

PostNapisane: 26 kwi 2009, 17:22
przez marchello
Witam
Kupiłem cału układ wydechowy MARIX ,i przy próbie montażu rury kolektora zostałem niemile zaskoczony mianowicie otwory mimo że o średnicy większej niż w starej nie pasują do rozstawu szpilek.Zamawiałem przez neta i gość powiedział że mi wymieni.
Mam pytanie wymieniać i ryzykować że przyjdzie taka sama czy rozwiercić otwory.
Czy moze przespawać kawałek starej rury do tej nowej( w starej poleciała plecionka)
W dodatku wydaje mi się ze to cokół mocujący w tej rurze jest z innego materiału i troszkę krzywy.Czy czasem po nagrzaniu nie narobi mi szkód w kolektorze?
Sugestie ze było kupić oryginalną nie bardzo mnie satysfakcjonują bo oryginał bosal kosztuje 270zł a tą mam za 120zł.

PostNapisane: 30 kwi 2009, 11:36
przez marchello
Przewierciłem otwory wiertłem o 0,5mm większym i podeszła,po zamontowaniu całego układu bez katalizatora, zastąpiłem go strumienicą, obroty spadły o jakieś 100 do 200 czy to normalne,czy to dobrze czy źle,samochód wpada w delikatne wibrację.Powinienem podkręcić mu obroty?

PostNapisane: 30 kwi 2009, 17:23
przez mad_man
moment, moment...
rure kolektora w sensie ta co wychodzi od kolektora do tego elastycznego lacznika ?
hmm jesli bosal kosztowal 270 to lepiej bylo kupic bosala :]
pociesz sie ze np do mojej efki nie ma juz zamiennikow bo mam jakies cos innego i tylko ory... ;/

PostNapisane: 30 kwi 2009, 18:47
przez marchello
Rura kolektorowa to ta od kolektora do katalizatora,z elastyczną łaczem.

PostNapisane: 30 kwi 2009, 19:25
przez Pioteq25
Do Z5 jedyny zamiennik do bosal za coś ok. 450zł <lol>

PostNapisane: 30 kwi 2009, 21:26
przez mad_man
no tak.. czyli jesli rura jest ok, to tylko wymienia sie sam lacznik.. :] migomat i jazda :D

PostNapisane: 30 kwi 2009, 21:43
przez marchello
Łącznik 50zł robocizna drugie tyle i wychodzi na to samo :] to stwierdziłem ze lepiej kupić nową.Przewidywałem że za tą kasę to nie będzie rewelacji ale aż taką tandetę mi wcisną to się nie spodziewałem.
Na drugi raz zastanowię się czy nie lepiej kupić używkę lepszej marki lub oryginał.

PostNapisane: 1 maja 2009, 10:39
przez mad_man
marchello nie przesadzaj... robocizna nie wychodzi az tyle... no chociaz zalezy gdzie...ale tak jak juz wczesniej wspomnialem.. dla mnie nie ma zamiennika ;/ tylko ory ...

PostNapisane: 10 maja 2009, 16:31
przez lukasz_ef
ja też sobie zamówiłem układ firmy Marix bo za całość poza kolektorem no i zamiast kata jest tłumik muszę zapłacić trochę ponad 400zł. Tylko marchello mógłbyś powiedzieć jak brzmią te tłumiki tzn czy nie są jakieś głośno bo wyczytałem że niektórzy narzekają ale może przesadzają ;)

PostNapisane: 11 maja 2009, 10:15
przez marchello
Ja jestem zadowolony nie słyszę żeby były głośniej.Na jałowych słychać praktycznie tylko prace silnika a nie odgłosy z wydechu. Być może dlatego że nie wspawałem rury w miejsce katalizatora tylko dałem "zamiennik" za 50zł .Jak popatrzyłem do środka co tam jest to zauważyłem że jest to jakaś przemyślana konstrukcja a nie byle co.Wydech wygląda na solidny tylko że wieszaki były źle rozstawione dodatkowo po złożeniu całości okazało się że środek i koniec są pod różnymi kątami do siebie i musiałem młotem prostować.Moze to dlatego ze kupiłem na allegro i były jakieś wybrakowane.

PostNapisane: 11 maja 2009, 10:27
przez lukasz_ef
no ja właśnie tez zamówiłem na allegro, wszystko u jednego sprzedawcy, liczyłem że będzie ok, jak będzie kiepsko to do siebie pasowało to najwyżej dam zarobić tłumikarzom i zaprowadzę auto żeby mi założyli

PostNapisane: 11 maja 2009, 15:36
przez marchello
Ja ze starszym poprawiałem młotem przez deche i troche przypłaszczyło mi rure na zagięciu :( ale mam nadzieje ze nie wpłynie to negatywnie na jego prace.

PostNapisane: 12 maja 2009, 14:52
przez marchello
I jak wydech sie sprawuje,bo ja sprawdzałem szczelnośc zatykając wydech no i okazało sie ze przepuszcza na zwijaniach.

PostNapisane: 12 maja 2009, 19:45
przez bocian
Też tak sprawdzałem i też gdzieś mi przepuszcza(może gdzieś na uszczelce),ale tak czy siak nie chodzi głośniej .

PostNapisane: 12 maja 2009, 21:35
przez marchello
Mi na końcowym puszcza na zwijaniu widać bo woda wycieka,i na kołnierzu między katem i środkiem,poprawiłem to dziś zobaczymy czy będzie lepiej,bo mi spaliny delikatnie do środka leciały.