Poprzedni właściciel,jak z oględzin wynika, likwidował wyciek płynu z głowicy chlodnicy domowym sposobem – rozgrzaną lutownicą. Wystąpił on na górnej powierzchni w niewielkiej odległości od korka wlewu płynu.Głowice chłodnic w samochodach japońskich są wykonane często z tworzywa sztucznego o oznaczeniach PA,PP itp, na które według oświadczeń zakładów specjalizujących się w klejeniu pęknięć w kraju nie ma odpowiedniego spoiwa. Nie wiem czy to prawda??
Doradzono mi i kupiłem klej (prod. USA) dwuskładnikowy uniwersalny do PCV. Początkowo dał pozytywny rezultat, ale na kilka dni ,znowu widzę na powierzchni w miejscu klejenia dwa punktu wycieku.Ostatecznie chyba będę musiał wymontować z samochodu chłodnicę i wymienić całą głowicę ( koszt 100,00 zł). :( :(
Wszystkie kleje oferowane w sklepach motoryzacyjnych nie mają zastosowania do tworzywa z polipropylenu, moim zdaniem japończycy zastosowali ten rodzaj tworzywa w swoich samochodach.??????
Wyciek płynu z głowicy chłodnicy 323F BG 1,6 16V/92
Strona 1 z 1
Chłodnica za 100 zł. ? To chybaadamolsz napisał(a):( koszt 100,00 zł).

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Prawdopodobnie Sz. Pan mnie nie zrozumiał. Chłodnica to nie 100 zł. Zaklad specjalistyczny naprawy chłodnic wymieni mi tylko głowicę tej chłodnicy. Wykona to zadanie przy użyciu specjalistycznego urządzenia (osobiście widziałem sposób demontażu i montażu). Wymianie ulega nowa uszczelka łącząca radiatory z głowicą i sama głowica.Całość tego "zabiegu" kosztuje 100 zł w sumie to niski koszt.
ADRES
Jan Zawadzki
NAPRAW-SPRZEDAŻ NOWYCH-WYMIANA RDZENI
87-100 Toruń
ul. Szosa Okrężna FORT A-9
tel 0 607 790 381
0 501 539 609
ADRES
Jan Zawadzki
NAPRAW-SPRZEDAŻ NOWYCH-WYMIANA RDZENI
87-100 Toruń
ul. Szosa Okrężna FORT A-9
tel 0 607 790 381
0 501 539 609
- Od: 29 gru 2004, 12:05
- Posty: 18
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.
Ten Amerykański klej to dobra opcja – wiem bo u mnie trzyma się już przesło miesiąc. Problem polega na tym, iz w celu poprawnego zaklejenia pęknięcia należy opróżnić chłodnicę z płynu do poziomu przynajmniej kilka centumetrów poniżej pęknięcia. Dokładnie wyszlifować papierkiem ściernym miejsce spojenia odtłuścić – najlepiej acetonem lub benz. lakową i w równych proporcjach rozmieszać klej. Miejsce klejenia to właściwie cała powierzchnia wokół pęknięcia – tak że w zasadzie wychodzi pole o wymiarach około 4x20 cm.
I oczywiście daj temu związać – i nie 30 min. jak piszą na opakowaniu tylko ze dwa dni w miarę ciepłym otoczeniu – najlepiej w jakimś garażu.
Ja nie narzekam i za 20 PLN mam naprawiną chłodnicę.
Pozdro
I oczywiście daj temu związać – i nie 30 min. jak piszą na opakowaniu tylko ze dwa dni w miarę ciepłym otoczeniu – najlepiej w jakimś garażu.
Ja nie narzekam i za 20 PLN mam naprawiną chłodnicę.
Pozdro
F-ka – diabelskie nasienie!
- Od: 2 sie 2004, 20:22
- Posty: 160
- Skąd: Grójec / W-wa
- Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6
Chyba tak....adamolsz napisał(a):Prawdopodobnie Sz. Pan mnie nie zrozumiał.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zgadzam się z przedmówcą w całej rozciągłości – w Warszawie za taki zabieg rzycza sobie 200 do tego modelu więc warto :–)
a kleić można – tylko trzeba wiedzieć jak – ot co.
a kleić można – tylko trzeba wiedzieć jak – ot co.
F-ka – diabelskie nasienie!
- Od: 2 sie 2004, 20:22
- Posty: 160
- Skąd: Grójec / W-wa
- Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6
a co ma ostrożna jazda do kleju Ravo?
że może temperatura za wysoka---- jest cooler
że może ciśnienie płynu ----- jest naczynko wyrównawcze
occsso chooodzi ?
oczywiście – twój patent to niezła alternatywa ale nie każdy ma tyle czasu na przeróbki... chetnie bym zobaczył jak to wygląda na jakiejś fotce ;–)
że może temperatura za wysoka---- jest cooler
że może ciśnienie płynu ----- jest naczynko wyrównawcze
occsso chooodzi ?
oczywiście – twój patent to niezła alternatywa ale nie każdy ma tyle czasu na przeróbki... chetnie bym zobaczył jak to wygląda na jakiejś fotce ;–)
F-ka – diabelskie nasienie!
- Od: 2 sie 2004, 20:22
- Posty: 160
- Skąd: Grójec / W-wa
- Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6
hehe fotki sa
pozniej posuzkam i dam linka a jesli chodzi o klej to chodzi o cisnienie chlodnica byla klejona 2 razy przez specjalistow, wystarczylo sie rozpedzic do 180-190 i nei wytrzymywala nie wiem czego to wina ale wedlog mnei cisnienia z ktorym zbiorniczek nei dawal sobie rady w kazdym razie ja mam juz metalowa a pamietam jak ja kleilem i tez Newbi i Xsix mowili ze nei ma szas jej zakleic a ja bylem pewien ze sie da i sie mylilem nie ma takiego kleju predzej czy pozniej ona znowu peknie bo to juz jest miejsce duzo slabsze i nigdy klej nie bedzie mial tej samej struktury co dany plastik bo jeden inaczej ma wlasciwosci temperatury rozciagalnosci i przez to bedzie pekalo
profesor Gdzie taką kupić.? Wszystkie firmy na moim terenie szukają chlodnicy do mojej mazdy i "ściągnąc" jak sie oferują w 24 godzinach nie mogą. Jak pasują otwory umocowań, wlot i wylot ,to jest za wysoka (model 323) EFKA ma przecież spłaszczoną pokrywę nadwozia silnika i różni się od komory silnika 323.
- Od: 29 gru 2004, 12:05
- Posty: 18
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości