Wyciek płynu z głowicy chłodnicy 323F BG 1,6 16V/92

Postprzez adamolsz » 3 sty 2005, 09:54

Poprzedni właściciel,jak z oględzin wynika, likwidował wyciek płynu z głowicy chlodnicy domowym sposobem – rozgrzaną lutownicą. Wystąpił on na górnej powierzchni w niewielkiej odległości od korka wlewu płynu.Głowice chłodnic w samochodach japońskich są wykonane często z tworzywa sztucznego o oznaczeniach PA,PP itp, na które według oświadczeń zakładów specjalizujących się w klejeniu pęknięć w kraju nie ma odpowiedniego spoiwa. Nie wiem czy to prawda??
Doradzono mi i kupiłem klej (prod. USA) dwuskładnikowy uniwersalny do PCV. Początkowo dał pozytywny rezultat, ale na kilka dni ,znowu widzę na powierzchni w miejscu klejenia dwa punktu wycieku.Ostatecznie chyba będę musiał wymontować z samochodu chłodnicę i wymienić całą głowicę ( koszt 100,00 zł). :( :(
Wszystkie kleje oferowane w sklepach motoryzacyjnych nie mają zastosowania do tworzywa z polipropylenu, moim zdaniem japończycy zastosowali ten rodzaj tworzywa w swoich samochodach.??????
Początkujący
 
Od: 29 gru 2004, 12:05
Posty: 18
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.

Postprzez Jaksa » 3 sty 2005, 10:40

adamolsz napisał(a):( koszt 100,00 zł).
Chłodnica za 100 zł. ? To chyba <prezent>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adamolsz » 3 sty 2005, 12:22

Prawdopodobnie Sz. Pan mnie nie zrozumiał. Chłodnica to nie 100 zł. Zaklad specjalistyczny naprawy chłodnic wymieni mi tylko głowicę tej chłodnicy. Wykona to zadanie przy użyciu specjalistycznego urządzenia (osobiście widziałem sposób demontażu i montażu). Wymianie ulega nowa uszczelka łącząca radiatory z głowicą i sama głowica.Całość tego "zabiegu" kosztuje 100 zł w sumie to niski koszt.
ADRES
Jan Zawadzki
NAPRAW-SPRZEDAŻ NOWYCH-WYMIANA RDZENI
87-100 Toruń
ul. Szosa Okrężna FORT A-9
tel 0 607 790 381
0 501 539 609
Początkujący
 
Od: 29 gru 2004, 12:05
Posty: 18
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.

Postprzez alinoe » 3 sty 2005, 16:17

Ten Amerykański klej to dobra opcja – wiem bo u mnie trzyma się już przesło miesiąc. Problem polega na tym, iz w celu poprawnego zaklejenia pęknięcia należy opróżnić chłodnicę z płynu do poziomu przynajmniej kilka centumetrów poniżej pęknięcia. Dokładnie wyszlifować papierkiem ściernym miejsce spojenia odtłuścić – najlepiej acetonem lub benz. lakową i w równych proporcjach rozmieszać klej. Miejsce klejenia to właściwie cała powierzchnia wokół pęknięcia – tak że w zasadzie wychodzi pole o wymiarach około 4x20 cm.
I oczywiście daj temu związać – i nie 30 min. jak piszą na opakowaniu tylko ze dwa dni w miarę ciepłym otoczeniu – najlepiej w jakimś garażu.
Ja nie narzekam i za 20 PLN mam naprawiną chłodnicę.
Pozdro
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez Jaksa » 3 sty 2005, 18:54

adamolsz napisał(a):Prawdopodobnie Sz. Pan mnie nie zrozumiał.
Chyba tak.... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zertaul » 4 sty 2005, 06:30

Ja uważam, że za 100zł nie ma sensu kombinować. Jażdy kolejny klej/klejenie, to strata czasu i pieniędzy. 100zł to na prawdę niewielki koszt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2004, 23:41
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Auto: 323F '91 1.6 16V

Postprzez alinoe » 4 sty 2005, 11:13

Zgadzam się z przedmówcą w całej rozciągłości – w Warszawie za taki zabieg rzycza sobie 200 do tego modelu więc warto :–)
a kleić można – tylko trzeba wiedzieć jak – ot co.
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez profesor » 4 sty 2005, 11:55

ja mialem identyczny problem. podbno w tym modelu wszystkie chlodnice pekaja w tym miejscu. Koszt ok 550 zl za nowa chlodnice ;/. No ale coz ojciec placil hehehehehehhe
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2004, 10:17
Posty: 134
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 1991r

Postprzez ravo » 4 sty 2005, 12:30

ja wiem jedno nei da sie skleic tego chyba ze sie pozniej jezdzi bardzo sotroznei na malych obrotach :P hehe ja zalozylem od fiata za darmo i metalowa :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez alinoe » 4 sty 2005, 12:36

a co ma ostrożna jazda do kleju Ravo?
że może temperatura za wysoka---- jest cooler
że może ciśnienie płynu ----- jest naczynko wyrównawcze
occsso chooodzi ?
oczywiście – twój patent to niezła alternatywa ale nie każdy ma tyle czasu na przeróbki... chetnie bym zobaczył jak to wygląda na jakiejś fotce ;–)
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez ravo » 4 sty 2005, 12:52

hehe fotki sa :P pozniej posuzkam i dam linka a jesli chodzi o klej to chodzi o cisnienie chlodnica byla klejona 2 razy przez specjalistow, wystarczylo sie rozpedzic do 180-190 i nei wytrzymywala nie wiem czego to wina ale wedlog mnei cisnienia z ktorym zbiorniczek nei dawal sobie rady w kazdym razie ja mam juz metalowa a pamietam jak ja kleilem i tez Newbi i Xsix mowili ze nei ma szas jej zakleic a ja bylem pewien ze sie da i sie mylilem nie ma takiego kleju predzej czy pozniej ona znowu peknie bo to juz jest miejsce duzo slabsze i nigdy klej nie bedzie mial tej samej struktury co dany plastik bo jeden inaczej ma wlasciwosci temperatury rozciagalnosci i przez to bedzie pekalo
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez adamolsz » 12 sty 2005, 08:52

profesor Gdzie taką kupić.? Wszystkie firmy na moim terenie szukają chlodnicy do mojej mazdy i "ściągnąc" jak sie oferują w 24 godzinach nie mogą. Jak pasują otwory umocowań, wlot i wylot ,to jest za wysoka (model 323) EFKA ma przecież spłaszczoną pokrywę nadwozia silnika i różni się od komory silnika 323.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2004, 12:05
Posty: 18
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.

Postprzez ravo » 12 sty 2005, 08:57

adamolosz w autogieldzie dolnoslaskiej jest pare tych chlodnic bynajmniej bylo jak ja chcialem kupic taka
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323