Strona 1 z 1

Przegwintowania gniazda swiec / uszczelka pod glowica. Pomoc

PostNapisane: 17 mar 2009, 15:26
przez Ania_TM
Witam,
pozwole sobie zalozyc nowy temat, a jak pan mod bedzie chcial to gdzies go doczepi.

Sprawa wyglada tak:
– wyskakuje mi swieca na 1 cylindrze.
– na 2 sytuacja byla podobna,ale zostala opanowana metoda domowa.. :) i jest ok ( krotko- gwintownik i jazda.. trzeba se jakos radzic)

dzwonilam do mechanika mowiac co mi sie dzieje.
Jeden mechanik ( Wedmanowa , Łodz) mi powiedzial,ze nie bedzie gwintowal samego gniazda swiec, bo musi zrywac glowice do tego. I bedzie chcial wymieniac uszczelke.
powiedzial ze za: gwintowanie 4 gniazd, plus wymiana uszczelki pod glowica- wstepnie tysiac zlotych.
rozsadna to cena wg was? jak ktos robil cos takiego to jak to wyglada? i ile placiliscie?

drugi mechanik ( Tomaszowska, Łódź) – stw.ze tez uszczelke pod glowica trzeba robic, ale sama robocizna u niego za gwintowanie wyniesie 400zł plus koszt regeneracji glowicy.. nie umial mi pow.ile beda chcieli za to w Lodzi w jakies firmie na Kilinskiego. Mowil cos, ze beda musieli tuleje zakladac, zeby bylo porzadnie wszystko zrobione.

teraz sie mecze faktem,ze poprzedni wlasciciel mazdy byl burakiem.. i tak auto zaniedbał...
Licze na wasza pomoc.
Po 1- co wg was nalezy zrobic w takiej sytuacji? :>
po 2 – ile kosztuje srednio regeneracja glowicy ? zeby sie nie dac w bambuko zrobic.
po 3- ile kosztuje wymiana uszczelki pod glowica?

Dziekuje, pozdrawiam.
:)

PostNapisane: 17 mar 2009, 17:54
przez fotos
u mojego mechanika uszczelka +regeneacja głowicy(szczelność zaworów, gumki, etc.etc.) + robocizna =1000zł za gwintowanie to nie wiem ile ale żeby dobrze zrobić to trzeba tak jak piszesz włożyć tuleję i w tuleji gwintować. więc żeby Cie nie zrobili w <jelen>

najlepiej to jedź do mechanika i niech to robi...

PS: Ty gwintowałaś gniazdo głowicy sama? a co z opiłkami?

PostNapisane: 17 mar 2009, 19:08
przez yama
nie prosciej bedzie kupic uzywana glowice w razie czega zastapic zuzyte czesci z uszkodzonej


gwintowanie robi sie tylko na sciagnietej glowicy , poprzez tulejowanie kazdy inny sposob jest do bani
jak cisnienie wywala swiece tzn ze ktos niezle przekrecil swiece

uszczelke orginal 65PLN kup tak czy tak

koszty wszystko zalezy od tego co jeszcze padlo lub ma luzy ogolnie co sie zuzylo

PostNapisane: 17 mar 2009, 20:17
przez waldii
yama napisał(a):nie prosciej bedzie kupic uzywana glowice w razie czega zastapic zuzyte czesci z uszkodzonej

:D ;) chyba najlepsze wyjscie

kiedys mialem taki sam problem ale w motorze.Oddalem do warsztatu tokarsko-slusarskiego,zalali stary otwor aluminium i zrobili nowy.Nie pamietam niestety jaki to byl koszt.A co do wymiany uszczelki pod glowica 1000zl to przesada na maxa.Tyle to za caly remont sie placi

PostNapisane: 17 mar 2009, 21:02
przez Ania_TM
Jutro mnie zaciagna do warsztatu, to dam wam znac, co powiedzial pan mechanik.

Mam nadzieje,ze skonczy sie na gwintowaniu plus wymiana uszczelki, bez robienia glowicy...
bo mi sie wlosy jeza na glowie <szok>

cena tysiac zlotych – obejmuje wymiane uszczelki plus gwintowanie 4 gniazd..
na zywo sie pogada, to bedzie wiadomo na czym czlowiek stoi.

Dzieki, pozdrawiam.

PostNapisane: 17 mar 2009, 22:00
przez waldii
Widzewianka_TM napisał(a):cena tysiac zlotych – obejmuje wymiane uszczelki plus gwintowanie 4 gniazd..

masakra jednak.A co oni chca tam przegwintowac ????Pewnie na wieksza swiece :| Paranoja

PostNapisane: 17 mar 2009, 22:27
przez Ania_TM
No ja u siebie na jednym cylindrze, mialam robiona "regeneracje gwintu metoda domowa" i jest wszystko ok.
opisze jutro, czego sie dowiedzialam,a jak cos , to mi poradzicie co dalej :)

PostNapisane: 17 mar 2009, 22:57
przez zwir_ek
yama uszczelka pod glowice orginalna kosztuje 65 zł? Ja teraz kupywałem to zapłaciłem prawie 75 zł ale to po zniżce 30%.

PostNapisane: 18 mar 2009, 02:03
przez Markiz
Komplet naprawczy Jonnesway do gwintów ( koszt 60 zł ) 15 minut i po sprawie. Dodatkowo potrzebujesz tylko klej do gwintów( najlepiej Loctite ). A wszystko wyglada tak : w komplecie naprawczym jest rozwiertak/gwintownik którym powiększasz i jednocześnie gwintujesz otwór pod świecę. W kompecie znajduje się kilka gniazd jednocześnie z gwintem zewnętrznym i wewnetrznym. Dobierasz odpowiednie gniazdo, nakręcasz na świecę, nakładasz klej do gwintów i wkręcasz świecę i jednocześnie nowe gniazdo w głowicę. Gdy klej złapie cieszysz się nowym gniazdem :P świecy . Czas naprawy w silniku B6 max 15 minut.

PostNapisane: 18 mar 2009, 09:04
przez yama
u nas w autocentrum kupowalem jakis miesiac temu dla kolegi
1000 PLN to u nas kompletna regeneracja glowicy kosztuje max razem z robocizna

Markiz gdzie takei cudo mozna kupic jaka wytrzymalosc tego

PostNapisane: 18 mar 2009, 10:44
przez Leniu
Koleżanko Widzewianka_TM z profilu wyczytałem, że jesteś z Łodzi. Kilka lat temu też miałem taki problem w swojej maździe. Wówczas znalazłem warsztat w Łodzi który bez zdejmowania głowicy dokonał naprawy poprzez rozwiercenie i wkręcenie sprężynki (trzyma do dzisiaj). Co najlepsze to podczas naprawy nie można było wykręcić świecy (górna część świecy na którą zakłada się klucz wyszła a część z gwintem pozostała w głowicy, nie obeszło się bez wiercenia, ale bez zdejmowania głowicy). Warsztat ten przeprowadza kapitalne remonty silników itp. Podaję adres: P.P.H.U KOBEN Łódź ul.Przestrzenna 69 wjazd od ul.Atutowej tel.(0-42)680-16-21

PostNapisane: 18 mar 2009, 10:56
przez Ania_TM
Auto w warsztacie,
Markiz – tak wlasnie mialam robione na 2 cylindrze i dziala i smiga ładnie :)

Gosc pow.ze postara sie podobny patent zrobic, ale ma dzwonic do mnie ok 14-15.
Jezdzi sam zielona BA, i zna sie na rzeczy :P
Poza tym mam nadzieje,ze mnie nie skasuje z kasa za bardzo :D

Powiedzial tez,ze mozliwe,ze glowica nie bedzie do zdjecia.....
dam wam znac,co i jak :)

Leniu – z ta sprezynka tez dobry patent :)
jak facet uslyszal,ze samodzielnie bylo cos takiego robione, to stw.ze lepiej to zrobic porzadnie u mechanika niz cos popsuc. Wydaje mi sie,ze to co napisal Markiz – naprawde nie wymaga wielkich zdolnosci :D

dzieki panowie za opinie:)

PostNapisane: 18 mar 2009, 15:13
przez Markiz
yama napisał(a):Markiz gdzie takei cudo mozna kupic jaka wytrzymalosc tego

np. http://moto.allegro.pl/item580087965_sw ... esway.html
Jak zrobisz to z głową to nie ma tym problemu.
Nawet nie wiecie ile zakładów korzysta z tego kompletu a ludzie płacą grubą kasę za naprawę <killer>

Widzewianka_TM napisał(a):Wydaje mi sie,ze to co napisal Markiz – naprawde nie wymaga wielkich zdolnosci

Dobrze Ci się wydaje :P

PostNapisane: 18 mar 2009, 15:25
przez Majki88
Markiz
Zły link dałeś tak miało być :P

http://moto.allegro.pl/item580087965_sw ... esway.html

PostNapisane: 18 mar 2009, 15:53
przez Markiz
Majki88 <spoko>

PostNapisane: 19 mar 2009, 10:46
przez Ania_TM
No, jestem.
wczoraj mi dysk padł na zlosc w kompie.. <lol>

Co sie okazalo: gwint na 1 cylindrze calkiem zerwany, takze bedzie zakladal tulejke.
Na 2, robionym wlasnorecznie- małe poprawki byly, reszta bez problemu przegwintowana..
Dojdzie do tego wymiana uszczelki pod glowica. Plus planowanie.

Koszt 400- 500zł. Auto na sobote.

Smieszne, bo facet sam jezdzi zielona BA, stał kiedys ze mna na swiatlach, ja szukalam mu ulotki klubu,a on wizytowki. wczoraj sie smialismy z tego.. <lol>
Takze swiat jest mały :)

te zestaw sa dobre- sama wlansie z niego skorzystalam na 2 garze :P

PostNapisane: 19 mar 2009, 21:06
przez waldii
Widzewianka_TM napisał(a):Koszt 400- 500zł

no to rozumiem ;)