Strona 1 z 1

Luzy zaworów

PostNapisane: 3 mar 2009, 17:25
przez mażdzica
Czy w moim aucie 323 BG 16 V trze4ba kasować luzy zaworów czy jest to załatwiane hydrauliczne?
Jak to wygląda w 323 BJ i w ogóle w silnikach mazdowych po 96 roku?

PostNapisane: 3 mar 2009, 18:07
przez marcin5644
Ja słyszałem że reguluje się zawory u mechaniora... ale jak z tymi luzami to nie wiem.

PostNapisane: 3 mar 2009, 18:56
przez topik
Witam! mażdzica w twojej 323 (BG) zawory regulowane są hydraulicznie a w 323 (BJ) trzeba regulować. Pozdrawiam

PostNapisane: 3 mar 2009, 20:59
przez mażdzica
topik napisał(a):Witam! mażdzica w twojej 323 (BG) zawory regulowane są hydraulicznie a w 323 (BJ) trzeba regulować. Pozdrawiam


A czy Ty lub ktoś mógłby coś szerzej na ten temat?
To wychodzi ,że w mojej staruszcze nie trzeba regulować a w nowszej generacjii BJ trzeba?
Myślałem ,że regulacja to temat dla posiadaczy starszych modeli ,kilkunastoletnich.

Chetnie dowiem sie troche szerzej na ww temat.

PostNapisane: 3 mar 2009, 23:14
przez topik
mażdzica napisał(a):A czy Ty lub ktoś mógłby coś szerzej na ten temat?
To wychodzi ,że w mojej staruszcze nie trzeba regulować a w nowszej generacjii BJ trzeba?


Ktoś kiedyś na forum napisał, że Mazda stwierdziła że jak się użyje do produkcji zaworów jakościowo dobrych materiałów to nie trzeba stosować regulacji hydraulicznej. Nie we wszystkich starszych modelach Mazdy była hydrauliczna redulacja zaworów.

PostNapisane: 4 mar 2009, 01:11
przez marcin5644
A czy wiesz jak w mojej wygląda ta sprawa ?

PostNapisane: 4 mar 2009, 01:23
przez BratCukierka
z tego co wiem to b3 16V nie ma hydrauliki :P trzeba regulować płytkami natomiast reszta chyba już ma hydraulikę :) nawet b3 8v ma hydraulikę a u nas zastosowali kasowanie luzu płytkami....

PostNapisane: 4 mar 2009, 10:20
przez marcin5644
Wielkie Dzięki Cukierkowy Bracie :)

PostNapisane: 4 mar 2009, 15:05
przez JanuszM
topik W mojej BJ-tce 1.6 16v zawory są regulowane płytkami.

PostNapisane: 4 mar 2009, 15:06
przez topik
Witam! Według moich informacji to 323 (BG) 1.3 8V (B3E) 67 KM ma luzy zaworowe regulowane hydraulicznie. 323 (BG) 1.3 16V (B3) 67 KM ma luzy zaworowe regulowane, (B3) 73 KM 1991-94 roku ma luzy zaworowe regulowane hydraulicznie, (B3) 73 KM 1989-91 roku ma luzy zaworowe regulowane. 323 (BG) 1.6 8V (B6E) i 1.6 16V (B6) mają luzy zaworowe regulowane hydraulicznie. Pozdrawiam

PostNapisane: 4 mar 2009, 15:09
przez topik
JanuszM napisał(a):topik W mojej BJ-tce 1.6 16v zawory są regulowane płytkami.


Witam! JanuszM zgadza się. Napisałem wyżej, że trzeba regulować. Pozdrawiam

PostNapisane: 6 mar 2009, 10:43
przez mażdzica
topik napisał(a):Witam! Według moich informacji to 323 (BG) 1.3 8V (B3E) 67 KM ma luzy zaworowe regulowane hydraulicznie. 323 (BG) 1.3 16V (B3) 67 KM ma luzy zaworowe regulowane, (B3) 73 KM 1991-94 roku ma luzy zaworowe regulowane hydraulicznie, (B3) 73 KM 1989-91 roku ma luzy zaworowe regulowane. 323 (BG) 1.6 8V (B6E) i 1.6 16V (B6) mają luzy zaworowe regulowane hydraulicznie. Pozdrawiam


A ok czyli moja ma niestety regulowane.
W pierwszym poście napisałeś inaczej.
Czy ktoś mógłby jeszcze napisać co ile to robić profilaktycznie?
Jeżdże na LPG ,rocznie ok 20-25 tys.km.

pzdr.

PostNapisane: 6 mar 2009, 11:50
przez topik
topik napisał(a):(B3) 73 KM 1991-94 roku ma luzy zaworowe regulowane hydraulicznie,


Witam! mażdzica to jest twoja mazda. Przeczytaj jeszcze raz. Pozdrawiam

PostNapisane: 6 mar 2009, 11:55
przez mażdzica
topik napisał(a):
topik napisał(a):(B3) 73 KM 1991-94 roku ma luzy zaworowe regulowane hydraulicznie,


Witam! mażdzica to jest twoja mazda. Przeczytaj jeszcze raz. Pozdrawiam


Czyli to zalezy od km?
Jeden 1.3 16 V ma hydraulike a drugi nie?

W "Naprawiam sam 323" mówią że wszystkie 1.3 16 V mają ręcznie kasowanie luzów?!

Skąd masz info?
Ze swojego doświadczenia, może jakiś link cos?

PostNapisane: 6 mar 2009, 12:38
przez BratCukierka
mażdzica napisał(a):W "Naprawiam sam 323" mówią że wszystkie 1.3 16 V mają ręcznie kasowanie luzów?!


Dokładnie :)

Nie było wersji 1,3 16V 67KM były tylko 73-75 zależnie od źródeł... wersja 67KM to wersja 8V jaką miał w BG kiedyś mój brat :) Przynajmniej z tego co mi wiadomo :)

Re: Luzy zaworów

PostNapisane: 26 lip 2010, 19:46
przez kleik87
witam
podpinam sie pod temat
potrzebowalbym jakie wartosci powinna miec kompresja oraz luzy zaworowe na poszczegolnych cylindrach?

mazda 323 bg 1.3 16v 91r.

pozdrawiam

Re: Luzy zaworów

PostNapisane: 26 lip 2010, 22:26
przez gogo