Ustawienie znaków na rozrządzie

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 09:02

Witam wszystkich forumowiczów :) :) . szukałem tematu ale nie znalazłem . potrzebuje jakiejs fotki ustawienia znaków na kołach pasowych w mojej madzi. pogubiłem sie juz :| . z gory dziekuje za pomoc :(
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez tekknoraver » 25 lut 2009, 09:06

a konkretnie z czym się pogubiłeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 09:08

konkretnie potrzebuje jakiegos zdjecia gdzie szukac znakow ustawienia calego rozrzadu i do czego sie odnosic
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez JanuszM » 25 lut 2009, 09:28

micdar Jaki masz kod silnika – B6?
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 09:29

B6
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez JanuszM » 25 lut 2009, 09:39

Czyli obydwa wałki rozrządy są napędzane jednym kołem od paska (bo mi tu nie pasuje obrazek do 16V)?
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 09:55

jest to silnik OHC
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 09:56

jest jeden wałek rozrządu
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez JanuszM » 25 lut 2009, 10:06

micdar No to powinno sie zgadzać.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 10:09

a czy uszkodzona uszczelka pod glowicą mogla byc przyczyną tego ze "wcinał" mi olej i plyn chlodniczy ?
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 10:17

JanuszM czy moglbys podac mi jeszcze sile z jaka powinna byc dokrecona glowica i kolejnosc kabli na kopulce .
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez JanuszM » 25 lut 2009, 10:17

micdar napisał(a):uszkodzona uszczelka pod glowicą mogla byc przyczyną tego ze "wcinał" mi olej i plyn chlodniczy

To najczęstsza przyczyna brania płynu, co do oleju warto sprawdzić stan pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych (o ile w danym silniku występują). Pomyśl o splanowaniu głowicy, bo już swoje przeszła – warto pomierzyć płaszczyzny.
Ostatnio edytowano 25 lut 2009, 10:24 przez JanuszM, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 10:19

glowica wlasnie jest po planowaniu i po zmontowaniu wszystkiego do kupy strzela w tlumik tak jakby byla zmieniona kolejnosc zaplonu
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 10:20

nie wiem gdzie popelniamy blad moze poprostu kolejnosc kabli na kopulce sie nie zgadza ?
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez JanuszM » 25 lut 2009, 10:24

micdar
Dokręcanie głowicy (kolejność śrub – od środka "po okręgu" na zewnątrz)
etap I – 20-30 Nm
etap II – 40-60 Nm
etap III – 76-81 Nm.
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 (sprawdź, czy na kopułce nie są poznaczone cylindry).
Strzelanie w tłumik raczej wskazuje na przesunięcie zapłonu – albo na rozrządzie, albo za mocno przekręcone aparatem zapłonowym.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 10:26

dzieki za info zaraz lece do garazu i sprawdze wszystko jeszcze raz. :D
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez Majki88 » 25 lut 2009, 10:33

Zdjęcie paska rozrządu tylko to udało mi się znaleźć
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez micdar » 25 lut 2009, 10:54

jeszcze tylko jedno pytanko mianowicie czy tutaj silnik jest bezkolizyjny ?
Michaell i jego Mazda 323 BG 1.6 16V
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 23:55
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V

Postprzez JanuszM » 25 lut 2009, 11:03

Majki88 Niestety brak punktów do ustawienia, ale ten problem już rozwiązaliśmy.

micdar napisał(a):czy tutaj silnik jest bezkolizyjny

O to musisz już mądrzejszych pytać ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Dry » 25 lut 2009, 12:51

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323