Strona 1 z 1

Różnica w przepływomierzach

PostNapisane: 12 lut 2009, 23:43
przez Palkerson
Witam ... ostatnio czytałem na forum i dowiadywałem się czy przepływomierz od 1.6 16V SOHC Pasuje do silnika 1.8 DOHC ... wszyscy twierdzą że tak ... ale ... dzisiaj zauważyłem że w mojej 1.6 16V nie ma śruby który widnieje na zdjęciu poniżej.... może mi ktoś powiedzieć do czego jest ta śruba ??? co się nią reguluje ?? i czy przepływka bez tej regulacji normalnie podejdzie do DOHC ??


Zdjęcie zapożyczone od Damiana
Obrazek

PostNapisane: 20 lut 2009, 05:21
przez GIGANTxxx
Z tego co widzę to ta śruba chyba nie jest oryginalna i działa ona na zasadzie dystansu żeby nie otworzył się do końca przepływomierz a dokładnie blokuje klapkę w kształcie litery V przed pełnym otwarciem
(może to z powodu przepływomierza po wybuchowego jak otworzył się do końca to klinowało klapkę i nie cofał się lecz pewien nie jestem)

A co do tego czy pasuje to liczą się chyba tylko oznaczenia są one na naklejkach np: S, T, W... zależy od wersji
a jeśli nie masz naklejek zmierz po prostu miernikiem jakie mają oporności jeden i drugi jeśli zbliżone to powinno działać :)
Powodzonka

PostNapisane: 20 lut 2009, 08:46
przez Lukano
GIGANTxxx napisał(a):Z tego co widzę to ta śruba chyba nie jest oryginalna

Na zdjęciach u Damiana ją widać. jak dobrze pamiętam Palkerson też ma dwa przepływomierze i też ma tą śrubę na jednym. więc chyba jest ori.

PostNapisane: 20 lut 2009, 10:19
przez tekkenfan
ja z tego co pamietam nie mam tej śruby czyli to musi być jakiś bajer ;)

PostNapisane: 20 lut 2009, 11:15
przez Jacek176
W poprzedniej eFce GT, którą kupiłem był taki sam przepływomierz jak w silniku 1.6 i 1.8 SOHC, z dużą literą S na kartce z oznaczeniem. Dlatego do tej pory pisałem wszędzie, że w GT były takie same przepływki.
Ale w GT, które mój kumpel teraz kupił jest przepływka z literą U i też właśnie ma tą srubę. Nie mam pojęcia do czego ona jest i faktycznie wygląda jak samoróbka <lol>
Marcin z forum też mi zwrócił uwagę, że w GT przepływki miały oznaczenie U i były inne niż w pozostałych silnikach. Podobno ktoś robił próby i na przepływkach od GT auta lepiej chodzą.
Ja mam przepływkę od SOHC ale u mnie sygnał z niej i tak jest modyfikowany przez SMT6 także nie ma to znaczenia.

PostNapisane: 22 lut 2009, 12:41
przez Mazdaxxx
powiem tak ja mam 1.3 8v pewnego dnia rozpiepszyło mi przepływke (strzał gazu) i przez przypadek dorwałem przepływomierz z Toyoty Celicy 1,8 GTi wygldem jest identyczna jak przepływki mazdoskie w srtodku tez ma to samo wtyczka na 7 pinow podlaczylem mazda odpalila jest git ale wlasnie dziwila ma śrubka ktora widneije na tych tutaj zdjeciach dodam tyle ze mazda teraz ma takie dziwne odciecie zaplonu takie hmm szybsze w sensie ze czestotliwosc odciecia jest czestrza i przy prawie 7 tys oraz wkreca sie lepiej efektem tego jest spalanie 12-13 litrów pb95 ;p niestety ta przepływka nie ma oznaczenia na miejscu srebrnej naklejki z oznaczeniem jest taka sama tyle ze pisze na niej " denso toyota" i tyle :)

PostNapisane: 22 lut 2009, 12:44
przez Jacek176
tekkenfan napisał(a):ja z tego co pamietam nie mam tej śruby czyli to musi być jakiś bajer ;)

No ba ta śruba jest tylko w przepływkach od GT

PostNapisane: 23 wrz 2009, 18:58
przez KrystianR
Witam, mam maly problem..u siebie mam przeplywke od mx-3 1.6 16v sohc 92 rok, oryginalnie.. ale ze sa one jak na zdjeciach wyzej wielkie a w trakcie jestem robienia zimnego dolotu to pomyslalem ze zmienie przeplywke na ta jak w nowszych jest czyli w formie rurki jakby, oznaczenie B6BF 197400-0031,
i w necie znalazlem info ze pasuje do mx-3, moze dohc nowszej?

dzis chcialem zobaczyc co i jak i okazuje sie ze jest inna wtyczka i chyba nawet roznica w pinach..mozna to obejsc czy niema co kombinowac??

oryginalna jest taka:
Obrazek
a ta ktora kupilem taka:
Obrazek

edit: dodam ze po wpisaniu owych symboli wyskakuje ze niby powinien pasowac, wiec da sie przerobic wtyczke czy cos zeby go zalozyc ??

tu wychodzi ze to przeplywke po lifcie:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-97-MA ... 0004r31249

(oznaczenia sie zgadzaja we wszystkich linkach)

http://cgi.ebay.pl/Luftmassenmesser-Maz ... 0293313455

PostNapisane: 23 wrz 2009, 20:27
przez Jacek176
Całkowicie inny rodzaj przepływki. W naszych silnikach są klapkowe, w nowszych są z "ciepłym drutem". Nie ma sznas żeby nasz ECu współpracował z tą nowszą przepływką.

PostNapisane: 23 wrz 2009, 20:37
przez KrystianR
ok :) niechce ktos po taniosci go kupic ??