Strona 1 z 2

Fotorelacja z wymiany pompy oleju

PostNapisane: 9 sty 2009, 00:54
przez kast
Witajcie z tej strony KAST oto kilka fotek z wymiany pompy olejowej w maim autku.

1 Spuszczam olej i micha w dół
Najlepiej odręcić wydech i opuścić z pierwszych wieszaków dużo wygdniej a bez tego chyba nie wyjdzie. Oto ona: Obrazek

A to widok z pod michy
Obrazek



2 Zdejmuje pokrywe zaworów
Obrazek


3 Niestety, aby wyjąć pompę trzeba zdjąć pasek rozrządu.
Ale najpierw zdejmuje paski od wspomaganie i od alternatora. Dopiero rozrząd.
Po odpowiednim zaznaczeniu Odkręcam rolkę napinającą ta po lewej-uwaga na sprężykę i zdejmuję pasek tylko z dolnego koła nie trzeba zdejmować całego paska i odkręcać poduchy silnika.
Obrazek




Obrazek


4 Po zdięciu rozrządu Odkręcam pompę kilka śrubek 13
Obrazek



5 Pompę zdejmuje razem z kołem zembatym ? Uwaga na klina by nie prysnoł gdzieś!
Obrazek



6 I Oto to co się popsuło:
A w zasadzie to tylko się gniazdo zaworka w pompie wyrobiło!
Obrazek





No to czas składać

Robimy to samo tylko od końca ? plus czyszczenie
Zakładam ?nową? pompę i zapinam pasek rozrządu
Obrazek

Czyszczę i przyklejam michę:
Obrazek


To samo z deklem zaworów i klawiaturą: Obrazek


Potem zostają tylko paski Alternatora i Wspamagania oraz wszelkie plastiki.
Po zalaniu Olejem -10w40 Castrol Magnatec Kręce autko bez iskry aż zgaśnie kontrolka smarowanie 5 sek przewa 5 sek przerwa Gasnie po 8 sek Sukces!
UWAGA!!!
Odpalam Auto dopiero następnego Dnia Sylikonek na misce musi zaschnąć.
A to jest to co dodawało ciepła w garażu: Obrazek

PostNapisane: 9 sty 2009, 14:15
przez qbass
Poprawiłem tytuł tematu, fotki na miniaturki oraz kilka literówek, zaraz dołączę do fotorelacji, dzięki :)

PostNapisane: 9 sty 2009, 16:35
przez konrad278
sorry za OT ale nie moge sie powstrzymać oststanie zdjecie THE BEST.Gratuluje udanej roboty

PostNapisane: 9 sty 2009, 22:16
przez kast
Grzybek pierwsza kalasa przy -15 na dworzu w śrotku było przy drzwiach było +2
a w końcu garażu stało piekiełko :D

PostNapisane: 9 sty 2009, 22:32
przez waldii
kast gratulacje uporania sie z tematem ;)

PostNapisane: 9 sty 2009, 22:59
przez kast
Dzieki Dzięki
Oglądałem twoją fotorelację z remontu.
cikawa piękny silnik ile tam masz kucy 144 czy 170

PostNapisane: 9 sty 2009, 23:02
przez kast
Słyszałeś może czy można wymienić uszczlniacze w 1,5 96r 16 DOHC
bez zbejmowania głowicy bo braciakowi będe to robił a słyszałem takie pogłoski
że się da?

PostNapisane: 10 sty 2009, 00:27
przez qbass
Da się.
Ale piszmy proszę na temat.

PostNapisane: 10 sty 2009, 00:29
przez waldii
piękny silnik ile tam masz kucy 144 czy 170

dziekuje.A kucy mam kilka i osioł za kierownica <lol>

PostNapisane: 10 sty 2009, 21:53
przez kast
Ok Rozpędziłem się

PostNapisane: 16 sty 2009, 23:03
przez karambol
a jaki był powód wymiany tej pompy ?? co stukało czy jakieś inne objawy były ??

PostNapisane: 28 sty 2009, 22:19
przez kast
jakie objawy mianowicie : :]
Na zimnym silniku długo paliło się smarowanie i słyczać było stykot szklanki.
Wymieniłem najpierw czujnik ciśnienia – nie pomogło potem badanie ciśniena pokazało
że jest za małe wymieniłem zaworek w pompie niestety gniazdo zaworka też było wytarte
i musiałem wymienić całą pompę :D

PostNapisane: 28 sty 2009, 22:25
przez kast
A co masz podobny problemik ze smarowaniem
:|

PostNapisane: 29 sty 2009, 21:08
przez grodek
a właśnie co to znaczy ze długo się pali kontrolka?? 2 sek to dużo? czy ok?

PostNapisane: 4 lut 2009, 21:12
przez kast
2 sek pali na zapalonym aucie.
U mnie to było jakieś 3-6 sek jak auto stało 2 dni nie jeżdzone.

PostNapisane: 28 lut 2009, 23:29
przez Ramzes
a czy klepanie szklanki na cieplym moze byc spowodowane kieprawa pompa?

PostNapisane: 28 lut 2009, 23:32
przez waldii
cykanie HLA czyli szklanek to wina zaworka upustowego pompy oleju ;) koszt ok 80zl a dostaniesz w www.carspeed.pl

PostNapisane: 1 mar 2009, 11:43
przez Ramzes
kolego zaworek wymieniony i niepomoglo:( co moge jeszcze zrobic?

PostNapisane: 1 mar 2009, 14:03
przez kast
U mnie było to samo wymieniłem zaworek a jak się okazało gniazdo zaworka sie wyrobiło
i musiałem całą pompe wymienic

PostNapisane: 8 mar 2009, 00:56
przez Ramzes
i pomoglo kolego?