Strona 1 z 2

niska temperatura chłodnicy podczas dłuższej jazdy

PostNapisane: 3 sty 2009, 20:10
przez maniek5511
Witam mam pytanie czy utrzymująca się przez cały czas niska temperatura płynu chłodniczego jest normalna?? dodam, że latem było wszystko ok , temperatura utrzymywała się na połowie.
To jest normalna sytuacja zimą czy tak nie powinno być?????

PostNapisane: 3 sty 2009, 20:12
przez Bladyy78
To nie jest normalne możne termostat Ci wysiadła mi w ziemie grzeje się tak jak w lecie i nawet uruchamia mi się od czasu do czasu wentylator.

PostNapisane: 3 sty 2009, 20:15
przez BratCukierka
Dokładnie jak mówi Bladyy78

PostNapisane: 3 sty 2009, 20:21
przez konrad278
no ok ale zimą wentyl??to chyba ostro gazówka albo non toper w korku

PostNapisane: 3 sty 2009, 20:23
przez BratCukierka
a może czujnik temp.?

PostNapisane: 3 sty 2009, 20:39
przez maniek5511
ale przed zmianą płynu było wszystko ok tak samo by się zepsuło ?? a czujnik temperatury jakby siadł to jak to teraz sprawdzić??

PostNapisane: 3 sty 2009, 20:45
przez konrad278
jak sprawdzisz błedy to wywali

PostNapisane: 3 sty 2009, 20:51
przez BratCukierka
a jaki płyn zalałes?

mogłeś sprawdzić przyrządem do mierzenia skuteczności starego płynu i wymiana byłaby z głowy :)

PostNapisane: 3 sty 2009, 21:13
przez maniek5511
sprawdzałem było do -17C to trochę bałem się zimy , zmieniłem na borygo do aluminium, teraz mam -30C jakie błędy?? jak to sprawdzić??

PostNapisane: 3 sty 2009, 21:29
przez jacki15
to jest termostat, tez tak mialem u siebie, silnik sie rozgrzal i podczas jazdy sie studzil praktycznie do zera wedlug wskaznika, a po wymianie wszysto sie ustabilizowalo :D

PostNapisane: 3 sty 2009, 21:33
przez bartekdw
odpal zimne auto i rozgrzewaj na postoju, jak rury od chłodnicy i sama chłodnica będą stopniowo robić się ciepłe to termostat do wymiany (non stop otwarty). Termostat powinien otworzyć się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy, powyżej tej temp otwiera się wypuszczając gorącą ciecz a drugą rurą z chłodnicy wpuszcza ciecz schłodzoną obniżając w ten sposób temperaturę silnika, i tak w kółko. W czasie postoju, jazdy w korku proces ten trwa aż płyn w chłodnicy wymieni się z zimnego na gorący i następuje schładzania wentylatorem (nie należy się dziwić pracą wentylatora w zimie), w czasie jazdy powietrze chłodzi płyn w chłodnicy, silnik pobiera sobie schłodzony płyn gdy tego potrzebuje (silnik nagrzewa się powyżej temp otwarcia termostatu) wentylator ma małe szanse na włączenie gdyż jest wystarczające chłodzenie.
Miałem tak samo jak Ty, jeśli poczekałem chwilę aż się zagrzał (w lecie :P) to zdołał nagrzać się do temp pracy (7km jazdy), jak wyjechałem od razu wskazówka ledwo co się podniosła --> wniosek, uszkodzony termostat, płyn krąży od początku przez chłodnicę, powietrze cały czas intensywnie chłodzi płyn --> silnik nie ma szans się zagrzać.
się rozpisałem <glupek2>

p.s. w razie błędów proszę mnie poprawić

PostNapisane: 3 sty 2009, 22:01
przez Gompka
Co do czujnik to niekoniecznie błędy wywali – u mnie przy padniętym nie wykazywało nic...
Też obstawiam termostat

PostNapisane: 3 sty 2009, 22:56
przez maniek5511
dzięki za pomoc, jutro go sprawdzę ;)

PostNapisane: 4 sty 2009, 14:00
przez maniek5511
i sprawdziłem mieliście racje to termostat pewnie, bo chłodnica po zapaleniu robi się powoli ciepła, a wskazówka powoli idzie do góry i tak kawałek za tymi dolnymi kreskami staje.
Patrzyłem na allegro to taki termostat to wydatek koło 40zł to nie problem.
a jazda z tak uszkodzonym termostatem mocno szkodzi silnikowi?? bo narazie nie będę miał czasu się ze to zabrać

PostNapisane: 4 sty 2009, 15:16
przez bartekdw
silnik niedogrzany, zwiększone spalanie paliwa bo silnik cały czas chodzi na "ssaniu", więcej minusów nie przychodzi mi do głowy ;)

PostNapisane: 4 sty 2009, 16:24
przez Miatek74
Witaj,dodatkowo masz zimniej w srodku,to nastepny ninus ale mozesz na szybkiego kawalek tektury wstawic przed chodnice ale wtedy patrz by calej nie zakryc i lukaj na wskaznik temeratury.

PostNapisane: 4 sty 2009, 16:25
przez Miatek74
Witaj,dodatkowo masz zimniej w srodku,to nastepny ninus ale mozesz na szybkiego kawalek tektury wstawic przed chodnice ale wtedy patrz by calej nie zakryc i lukaj na wskaznik temeratury.

PostNapisane: 4 sty 2009, 16:25
przez Miatek74
Witaj,dodatkowo masz zimniej w srodku,to nastepny ninus ale mozesz na szybkiego kawalek tektury wstawic przed chodnice ale wtedy patrz by calej nie zakryc i lukaj na wskaznik temeratury.

PostNapisane: 4 sty 2009, 17:10
przez maniek5511
a silnikowi nic sie nie dzieje jak chodzi w niższej temperaturze ??

PostNapisane: 4 sty 2009, 17:33
przez jacki15
maniek5511 napisał(a):a silnikowi nic sie nie dzieje jak chodzi w niższej temperaturze

wiecej pali :], gdyz chodzi caly czas na ssaniu, silnikowi nic sie raczej nie dzieje :]
Miatek74 wystarczy raz napisac post <killer>