Strona 1 z 2

Wysokie spalanie

PostNapisane: 31 gru 2008, 19:29
przez jacki15
Witam!

Przegladnalem wiele tematow na forum w poszukiwaniu podobnych problemow z tym silnikiem, ale nic nie znalazlem. Otoz moja mazda pali na miasto w granicach 13-14l, lambda jest nowa, swiece nowe, czujnik temp sprawdzalem dzisiaj i dziala prawidlowo, przplywomierz sprawdzalem tez jest dobry, termostat jest dobry, juz koncza mi sie pomysly. Z gory dzieki za pomoc

P.S. jezeli byl podobny temat, to sorka

PostNapisane: 31 gru 2008, 20:00
przez bikus
jacki15 masz 1.8 motorek to troche pali moja 1.6 normalnie w tym okresie pali 10-11 przy spokojnej jezdzie... wiec moze warto popracowac nad technika jazdy i mniej ja dusic...
w jakim przedziale obrotow jezdzisz?

PostNapisane: 31 gru 2008, 20:19
przez jacki15
roznie ale mniej wiecej miedzy 2,5-5k rpm do 5k rzadko zdarza mi sie dokrecic ;D

PostNapisane: 1 sty 2009, 12:31
przez Bladyy78
Mi pali ok 15-16lpg w mieście w trasie 10lpg też wszystko sprawne ostatnio nawet kupiłem interfejs i jeździłem z laptopem żeby wszystko ładnie poustawiać niestety nic się nie zmieniało po za poprawa dynamiki. Ten typ tak ma i nie będę już więcej kombinował. Na szczęscie mamy kryzys i gaz tankuje po 1.7zł a paliwo po 3.15zł.

PostNapisane: 1 sty 2009, 13:57
przez jacki15
Bladyy78 napisał(a):ostatnio nawet kupiłem interfejs

ile dales za ten interface?

PostNapisane: 1 sty 2009, 15:11
przez bikus
poprostu to sa ster porzadne japonskie silniki ktore sa nie do zabicia ale swoje musza wziasc :) moja pali teraz kolo 11 (swiatla dmuchawa grzanie szyby tylnej itd itd) a jezdze tak do 3,5k obrotow i mam 1.6 wiec nie przejmuj sie... waha w dol poszla wiec nie ma tragedii :D

PostNapisane: 1 sty 2009, 15:13
przez jacki15
no to racja chyba musze przestac sie przejmowac, a co do ceny benzyny, to niestety slyszalem ze od nowego roku czyli od dzisiaj ma zaczac powoli cena rosnac :(

PostNapisane: 1 sty 2009, 17:04
przez Bladyy78
Za interfejs na allegro dałem coś ok 55zł

PostNapisane: 2 sty 2009, 20:47
przez Jacek176
Jak miałem SOHC to mi paliła ok. 11l po mieście. A też mam baaardzo ciężką nogę.
14-15l to wydaje mi się zdecydowanie za dużo jak na SOHC. Chyba że mówimy o spalaniu lpg.

PostNapisane: 2 sty 2009, 22:34
przez jacki15
Jacek176 napisał(a):Chyba że mówimy o spalaniu lpg.

nie ma lpg benzynka oczywiscie :D
Jacek176
masz jakies pomysly? dzisiaj gadalem z kolega jego MX-3 1,6 pali 7-8l na miasto :( troche mnie tym zaszokowal :/

PostNapisane: 2 sty 2009, 23:01
przez Jacek176
jacki15 napisał(a):Jacek176masz jakies pomysly?
Szczerze mówiąc to nie za bardzo. Jeśli mówisz, że większość rzeczy sprawdzałeś... A tą śrubką przy przepływomierzu ktoś się nie bawił? Tą która oryginalnie jest zaplombowana. Albo może jeszcze regulator ciśnienia paliwa sprawdź. Albo może coś gdzieś jest nieszczelne? Nie śmierdzi nigdzie benzyną? Mi np. po wymianie pompy paliwa przestała trzymać uszczelka pod deklem od pompy i jak zalałem bak do pełna to się wylewało paliwo.

jacki15 napisał(a):dzisiaj gadalem z kolega jego MX-3 1,6 pali 7-8l na miasto :( troche mnie tym zaszokowal :/
To masz kolegów w klubie emeryta? <lol> Żeby osiągnąć taki wynik to nie można przekraczać 3000obr. i gaz to wciskać chyba do 1/4 <lol>
Kiedyś miałem też eFke 1.6 SOHC i mi paliła w mieście ok. 9-10l

PostNapisane: 2 sty 2009, 23:05
przez ozman
Bladyy78 Podaj linka do aukcji bo nie mogę znaleźć albo jak masz foto to wstaw. Rozumiem że potrzeba jakiś specjalny program, czy jest on gdzieś do pobrania?

PostNapisane: 2 sty 2009, 23:08
przez jacki15
Jacek176 napisał(a):A tą śrubką przy przepływomierzu ktoś się nie bawił? Tą która oryginalnie jest zaplombowana.

jest zaplombowana :D
Jacek176 napisał(a):Nie śmierdzi nigdzie benzyną?

benzyna wlasnie smierdzi ale nie zawsze nie wiem od czego to zalezy, ale wydaje mi sie ze to z odpowietrzenia smierdzi
Jacek176 napisał(a):i np. po wymianie pompy paliwa przestała trzymać uszczelka pod deklem od pompy i jak zalałem bak do pełna to się wylewało paliwo.

raczej jest szczelne, gdzyz wyciagalem bak (troszeczke dziurawy byl, ale teraz jest szczelny) uszczelka byla dobra, a dodatkowo zlozylem to na niesmiertelnym silikonie
Jacek176 napisał(a):To masz kolegów w klubie emeryta? Żeby osiągnąć taki wynik to nie można przekraczać 3000obr. i gaz to wciskać chyba do 1/4

on raczej wolno nie jezdzi :D mowil ze max na gazie w podlodze caly czas wziela mu 8 wlasnie :]

PostNapisane: 2 sty 2009, 23:16
przez jacki15
ozman napisał(a):Bladyy78 Podaj linka do aukcji bo nie mogę znaleźć albo jak masz foto to wstaw. Rozumiem że potrzeba jakiś specjalny program, czy jest on gdzieś do pobrania?

tez nie zabardzo to umie znalezc ;P

PostNapisane: 3 sty 2009, 12:14
przez Gompka
Zależy też jakie paliwo tankujesz ;) Ja nauczyłem się żeby nie tankować na bliskiej (mimo że blisko i tanio ;)), a tak poza tym to mój motor (1.8 DOHC) pali tak 12l LPG na trasie (dmuchawa, grzanie tylnej szyby), a w mieście tak max do 15l podchodzi (chociaż raz mi doszło do 20l, ale wtedy naprawdę miałem ciężką nogę no i instalacja rozregulowana ;) Jedzą nasz madzie trochę wachy :)

PostNapisane: 3 sty 2009, 21:34
przez jacki15
tankowalem na BP, a ze tera pojawil sie Lukoil, to tam jezdze :D wiadomo czemu :P teraz sprubuje zatankowac 98 okt i ciekawe co bedzie

PostNapisane: 3 sty 2009, 22:07
przez Gompka
A analizę spalin robiłeś ? Może mieszankę jakąś lipną dostaję...silnik chodzi równo ?

PostNapisane: 3 sty 2009, 22:23
przez jacki15
Gompka napisał(a):A analizę spalin robiłeś ? Może mieszankę jakąś lipną dostaję...silnik chodzi równo ?

nie robilem i wole nie robic :] bo kata nie mam, silnik chodzi ladnie, rowno, nie faluja obroty ani nic z tych rzeczy

a co do mieszanki, to dodam ze sprawdzalem przeplywke i wszystkie opornosci sa w normie i jeszcze sonde wymienilem na nowa, ostatnio tez z ciekawosci po wycince kata sprawdzalem napiecie na sondzie i jest wszystko ok

PostNapisane: 8 lut 2009, 10:00
przez donbartolesko
Witam, podbijam temat. Niedawno kopiłem moją Mazdę i wyjeździłem pierwszy bak i niestety wyszło ze pali ponad 12 l/100km :( w mieście. Ja Eco driving'u nie uskuteczniam,ale też nie katuje tego silnika permanentnie do 6000 obrotów. Wydaje mi się że to sporo jak na silnik 1,5. Moje podejrzenie pada na sondę lambda. Dodatkowo po poprzednim właścicielu zastałem filtr powietrza wymieniony na stożek, czy to może mieć wpływ na spalanie?? Może jakiś inne przyczyny?? Ktoś miał podobnie?? Ile wam palą te silniki??

PostNapisane: 8 lut 2009, 11:01
przez ozman
Mi 10 miasto 8,3 trasa obroty do 3K, powyżej wir w zbiorniku