czujnik temperatury silnika

Postprzez arrek » 6 maja 2011, 14:03

przemo12345 napisał(a):wykręć całą listwę z wtryskami i dostęp będziesz miał.


kurde nie dałem rady :(
listwa jest przykręcona na 2 śruby chyba, ale nie wiem jak wyciągnąć wtryski, potrzebuje więcej wskazówek
arrek
 

Postprzez Lukano » 6 maja 2011, 23:05

Odkręcasz śruby na których trzyma się listwa, a potem ją wysuwasz do góry. Wtryski są na wcisk wsunięte z uszczelkami w kolektor,
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez pawcio1017 » 16 lis 2011, 00:30

Gompka napisał(a):Obrazek


Panowie pomóżcie. Mazda 323BG 1991r. silnik 1.3 8v. Mam mega spalanie, lekkie przerywanie i falowanie ewidentnie za dużo paliwa podaje – tak jakby cały czas chodziła na ssaniu. Nie moge zczytać błędów ECU, bo dioda zapala się, gaśnie po czym zapala się na stałe (być może ma to związek z tym, ze pompa paliwa pracuje cały czas na przekręconym zapłonie). Wszystko wskazuje na uwalony czujnik temperatury dający sygnał do ECU. Przeczytałem cały ten wątek ale już się pogubiłem. Rozumiem, że są trzy czujniki temp. w mojej maździe.

1.-wskaźnik temp. w desce rozdzielczej
2.czujnik przekazujący sygnał do ECU
3.czujnik odpowiadający za włączanie/wyłączanie wentylatora.

Zlokalizowałem trzy u mnie trzy czujniki. Jeden w pokrywie zaworów z zieloną kostką (pomiedzy 1 a 2 wtryskiem), drugi pod apratem zapłonowym (foto nr 2), a trzeci kawałek dalej w bloku silnika(foto nr 1) W związku z tym powiedzcie prosze jasno i przejżyście który czujnik za co odpowiada i który powinienem zmienić żeby ECU dostawał poprawny odczyt temperatury? Będę wdzięczny za jakieś linki, fotki itp... Z góry dzięki :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lukaszbroda » 16 lis 2011, 14:37

ten zielony daje sygnal do ECU.najprosciej wypiąć kostke tą co wychodzi z wiązki kolo liswy wtryskowej i zmierzyc miernikiem opornosc na zimnym i rozgrzanym silnik.wartosci oporu dla roznych temperatur byly podane gdzies na forum jak rowniez znajdziesz je w SAM NAPRAWIAM.ale sądze że jesli silnik po zagrzaniu schodzi do prawidlowych wolnych obrotow to ten czujnik jest sprawny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez pawcio1017 » 16 lis 2011, 15:27

lukaszbroda napisał(a):ten zielony daje sygnal do ECU.najprosciej wypiąć kostke tą co wychodzi z wiązki kolo liswy wtryskowej i zmierzyc miernikiem opornosc na zimnym i rozgrzanym silnik.wartosci oporu dla roznych temperatur byly podane gdzies na forum jak rowniez znajdziesz je w SAM NAPRAWIAM.ale sądze że jesli silnik po zagrzaniu schodzi do prawidlowych wolnych obrotow to ten czujnik jest sprawny.


Zielony tzn który? Ten w pokrywie zaworów?

A wiec dzis jeszcze raz sie przyglądałem i stwierdzam że mam jednak tylko DWA czujniki – jeden z zieloną kostką w pokrywie zaworów a drugi szary w okolicach aparatu zapłonowego(na foto ma nr 2). Po odpięciu zielonego nic z obrotami sie nie zaczęło dziać, wskazówka na desce rozdzielczej pokazywała poprawnie, wentylator nie załączył się. Szarego nie dałem rady odpiąć bo nie miałem śrubokręta żadnego żeby języczek w kostce docisnąć. A więc który jest od czego? Co do obrotów to stwierdzam, że cały czas są jednak za niskie, szczególnie na zimnym troche telepie bo łapie 750-800rpm a to jednak troche za mało... <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lukaszbroda » 16 lis 2011, 16:48

napisalem jak jest 16 zaworowych jednostkach.a ty masz widze 8v.w 16V czujnik jest miedzy 1 a 2 cylindrem w kolektorze chyba .mierzy on temp cieczy i daje sygnal do ecu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez pawcio1017 » 16 lis 2011, 17:01

lukaszbroda napisał(a):napisalem jak jest 16 zaworowych jednostkach.a ty masz widze 8v.w 16V czujnik jest miedzy 1 a 2 cylindrem w kolektorze chyba .mierzy on temp cieczy i daje sygnal do ecu


No i u mnie też jest tam czujnik (z zielona kostką). A od czego jest w takim razie czujnik przy aparacie zapłonowym? (na zdjeciu nr1) wie ktoś może? <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lukaszbroda » 16 lis 2011, 22:13

te kolo aparatu jeden idzie na zegary a drugi odpowiada za zalaczenie chlodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez pawcio1017 » 25 lis 2011, 11:01

lukaszbroda napisał(a):te kolo aparatu jeden idzie na zegary a drugi odpowiada za zalaczenie chlodnicy


A nie na odwrót? U mnie po odłaczeniu tego od przodu małego wentylator sie nie załączył, musze na rozgrzanym silniku odpiąć zobaczyc czy wskazówka opadnie po wyjęciu. Tego drugiego w krućcu nie moge coś odłączyć, ciasno siedzi. Tam jest jakis języczek w kostce? Nie chciałem szarpać, żeby nie połamać <dupa>

Panowie poratujcie mnie jakims numerem katalogowym czy linkiem do tego czujnika z zielona kostką w kolektorze (miedzy 1 a 2 wtryskiem) bo u mnie padnięty, pokazuje przy 20* 2000OhM <glupek2>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Ania_TM » 25 lis 2011, 12:49

U mnie też coś źle działa. <oczy>
Wskazówka leży nisko, powietrze leci ciepłe- termostat zmieniony, płyn też, więc to wina czujnika pewnie.
Ania_TM
 

Postprzez gutek071 » 25 lis 2011, 13:24

W sklep.intercars.com.pl czujnik ten jest dostępny pod kodem FAE33250. Jak to wstukasz w ich wyszukiwarkę bedzie tam dostępne zdjęcie czujnika wraz z oznaczeniami zależnie od producenta. Choć myślę że powinni mieć też jakiś tańszy ale chyba bez zdjęcia bo ja płaciłem u nich za taki czujnik jakoś ze 30 złotych. Nie da rady wstawic poprawionego linku bo cos sie sypie :/
Ostatnio edytowano 29 lis 2011, 12:22 przez gutek071, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez pawcio1017 » 25 lis 2011, 16:18

Gutek link nie działa, ale dzieki za numer :) Ten numer to jest tylko z bazy IC czy ogólny katalogowy taki? Bo najpierw bym poszukał u mnie w mieście może bedą mieli coś <oczko>

Panowie poratujcie. Bo w którymś poście w tym temacie napisano:



Orin napisał(a):Z Twojego opisu sądzę że lambde masz dobrą. A czujnik temp. silnika (fachowo się to nazywa czujnik temp. cieczy chłodzącej) masz do d... Mianowicie powinien in mieć taką rezystancję:

w temp. -20 stopni C ---- 14600 do 17800 [ohm]

w temp. +20 stopni C ---- 2200 do 2700 [ohm]

w temp. +40 stopni C ---- 1000 do 1300 [ohm]

w temp. +60 stopni C ---- 500 do 650 [ohm]

w temp. +80 stopni C ---- 290 do 350 [ohm]

Jeśli masz dobry termostat (oraz dobrego typu – czyli dwu stopniowy) to +80 stopni C masz w układzie na chwilę przed jego otworzeniem (gruba rura od termostatu do chłodnicy ma być letnia).

Ew. wepnij omomierz pod czujnik i obserwuj czy zmienia się rezystancja.

Czy autko czasem nie jeździ Ci cały czas na ssaniu albo wogóle go nie ma?


A w SAM NAPRAWIAM piszą inaczej:
Obrazek

I już sam zgłupiałem. W koću ma być opór w tysiącach czy nie? Mógłby ktoś sprawdzić jak jest u was? Chodzi o ten czujnik dwupinowy z zieloną kostką...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez gutek071 » 29 lis 2011, 12:26

Tak jak napisałem jest to oznaczenie intercarsu ale jak wejdziesz na info o tym produkcie będziesz miał zdjęcie do którego linku nie udało mi się umieścić i tam masz oznaczenia też innych marek. Co do pomierzenia oporów jak znajdę chwilę to postaram się pomóc (mam nadzieje że przed weekendem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez pawcio1017 » 29 lis 2011, 16:00

bede wdzieczny :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lewy323s » 30 lis 2011, 19:52

Pawcio mówisz, że podczas sprawdzania błędów na włączonym zapłonie chodzi ci pompa paliwa? Nie powinna, może się pomyliłeś i zamiast styków GND i TEN zmostkowałeś GND i F/P. To jest funkcja opróżniania zbiornika za pomocą pompy.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez pawcio1017 » 30 lis 2011, 20:04

lewy323s napisał(a):Pawcio mówisz, że podczas sprawdzania błędów na włączonym zapłonie chodzi ci pompa paliwa? Nie powinna, może się pomyliłeś i zamiast styków GND i TEN zmostkowałeś GND i F/P. To jest funkcja opróżniania zbiornika za pomocą pompy.


Wiem, ze instnieje taka opcja, wtyków nie pomyliłem. Problemem okazała się być przepływomierz a dokładniej czujnik otwarcia klapki (połączony z czujnikiem włączania pompy paliwa). Najprościej rzecz ujmując nie domykała mi się klapka w przepływomierzu <oczko>

Ale problem ciągle świecącej diody zamiast migania błędów pozostaje nadal nie rozwiązany :(
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez XEEEnq » 24 lut 2012, 23:05

Może ktoś zweryfikować podane rezystancje? Mi dzisiaj wyszło 12 ohm i w sumie nie wiem czy to dobrze, czy źle ;/
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez adriano2747 » 14 cze 2012, 21:25

Witam!
Odświeżam temat bo potrzebuję minimalnej pomocy :) jako iż mam oporny komputer nie pokazuje błędów :) a od jakiegoś czasu zmagam się z obrotami 500 -450 obr/min na ciepłym silniku, szarpaniem przy dodawaniu gazu, brak mocy na gorąco na zimno jest jej wystarczająco :) itd. podejrzewam padniety czujnik temp cieczy. Dziś robiłem test. Zimny silnik obroty 1200obr/min wyjąłem wtyczke czujnika obroty spadły do 800, podpiąłem spowrotem wróciło do normy. Szybka jazda i grzanie silnika :D STOP na luzie obroty znowu 500 – 450 obr/min odpiąłem czujnik i nic się nie zmieniło obroty ani nie wzrosły ani nie zmalały reakcja na gaz identyczna. Czy moje domysły są prawidłowe czy to ten czujnik ?

Jeśli tak to jak ktoś ma czas to mógłby mi dać namiar na niedrogi jakiś do kupienia może być używany aby był tani bo auto po wakacjach idzie na złom z racji rdzy i zaniedbań poprzednika <płacze> <płacze> <płacze> a chciał bym nim jeszcze poszaleć. Dziękuje i kłaniam się w pas :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

PostTen post został usunięty przez adriano2747 15 cze 2012, 17:32.

Postprzez pawcio1017 » 16 cze 2012, 00:25

U mnie ten problem rozwiązała wymiana aparatu zapłonowego, a tez podejrzewałem ten czujnik
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323