Strona 1 z 1

wymiana termostatu i płynu chłodniczego

PostNapisane: 17 lis 2008, 18:28
przez paka
witam. mam taki problem . wymieniałem termostat i płyn w moje madzi 323 c 1.3 16v BG. sprawa ma sie tak że termostat podczas pracay silnika prawdopodobnie się nie otwiera. myśle ze tak jest poniewaz wężu pomięzy chłodnicą a termostatem wytważa się duże ciśnienie.

jak myślicie co to może być lub co zrobiłem nie tak.

PostNapisane: 17 lis 2008, 19:16
przez mixR
a silnik ci nie łapie za dużej temperatury podczas jazdy ?

PostNapisane: 17 lis 2008, 19:40
przez paka
to było tak, że przestał mi wogóle grzać w środku i trzymał temperature tak troche powyżej połowy wskaźnika temperatury. ktoś polecił mi zmiane termostatu.
zmieniłem termostat i teraz jest tak jak pisałem wyżej i do tego wskazówka temperatury wogóle nie podnosi sie nic a nic i nic na ciepło nie dmucha.

PostNapisane: 17 lis 2008, 19:48
przez Cingular
a ile litrów płynu ci weszło jak wymieniałeś termostat ?? może jest zapowietrzony odpowietrzałes układ chłodniczy ??

PostNapisane: 17 lis 2008, 21:08
przez paka
niby odpowietrzyłem. weszło ok 3 L.

PostNapisane: 17 lis 2008, 22:40
przez paka
jutro po pracy odpowietrze go jeszcze raz pożądnie, i jak by co napisze rezultaty

PostNapisane: 17 lis 2008, 22:40
przez Cingular
mi sie wydaje że troszke mało z tego co wiem to mnie więcej standardowo do aut wchodzi coś koło 5l 6l a nie tylko 3l odkreć korek od wlewu i zapal śilnik i spróbuj dolac jeszcze i znowu odpowietrz

PostNapisane: 19 lis 2008, 14:11
przez shadow_pl
Jak moge odpowietrzyc układ chlodzenia? Pytam bo mam problem z tym ukladem. Kilka dni temu zabraklo mi plynu chlodzacego. Wyparowal, wyciekl – nie wiem. Postanowilem sprawdzic czy nie cieknie. Wczoraj zalalem chlodnice woda (tylko na czas dziagnozowania), dolalem wody rowniez do zbiornika wyrownawczego. Zostawilem to na jakas godzine, w miedzyczacie wlaczylem dwa razy silnik aby sprawdzic czy jest jakas roznica przy wlaczonym badz wylaczonym silniku. Nic nie wycieklo. Pozniej przejechalem kilka kilometrow, w zbrioniku wyrownawczym byl ten sam poziom. Dzis rano po dojechaniu do pracy sprawdzilem poziom w zbiorniczku wyrownawczym. Plynu ubylo. Bede dalej staral sie znalesc czemu tego plynu ubywo, ale moze macie jakies porady co zrobic.
Przy okazji, jak w mazdzie 323 BA r. 97 moge sposcić ta wode? Wiem ze moge to zrobic jakims kurekiem, tylko gdzie on sie znajduje?

PostNapisane: 19 lis 2008, 19:19
przez lukasz_ef
Nie wiem jak jest dokładnie w BA ale silnik ten sam co w BG więc może tak samo, żeby odpowietrzyć wystarczy odkrećić korek chłodnicy i odpalić silnik i niech sobie chodzi, powinno być widać bąbelki powietrza i poziom płynu powinien spadać. wtedy dolewamy i tak aż nam się znudzi ;) ja to robiłem aż wiatrak włączył mi się dwa razy. Ja płyn spuszczałem zdejmując przewód u dołu chłodnicy, jest tam tez podobno korek spustowy, ale nie chciało mi sie go szukać, bo do przewodu miełem dobry dostęp. Płynu weszło mi 4 litry i wydaje mi się że jest w porządku, bo tyle samo spuściłem. Wszystko działa jak trzeba, tzn. temperatura w normie, w samochodzie cieplutko.

PostNapisane: 19 lis 2008, 20:02
przez paka
witam . autko odpowietrzyłem wczoraj drugi raz płynu weszło ok 1L więcej i niby juz bąbelki nie leciały jak silnik chosził, z tym że przy okazji zauważyłem zę czujnik temperatury znajdujący się przy termostacie się uszkodził i pewnie z tego powodu nie wskazuje mi temperatury na licznikach. ale niestety i tak i tak nie grzeje ta moja madziula :( dzwoniłem wczoraj do znajomego mecganika i jutro prowadze do niego i sprawdzimy czy może czasami nie jest nagrzewnica strzelona . w każdym razie planujemy dojść do tego dlaczego nie grzeje. jak by co będe informował o przebiegu tego problemu

PostNapisane: 19 lis 2008, 20:05
przez paka
a tak apropo co do tego odpowietrzania, jeśli silnik BA Jest podobny do BG to jeśli chcesz spóścic wodę to zrób to ężem dochodzącym do chłodnicy, najprościej i już :D

PostNapisane: 20 lis 2008, 16:08
przez staś
paka napisał(a):jeśli silnik BA Jest podobny do BG to jeśli chcesz spóścic wodę to zrób to ężem dochodzącym do chłodnicy, najprościej i już


stary a gdzie tu logika przeciesz przy wymianie płynu chodzi o to żeby spuścić cały płyn a nie tylko z głowicy bo przewód dopływowy chłodnicy (odpływowy silnika) jest u góry a poza tym to do spuszczania płynu służy korek w spodzie chłodnicy

PostNapisane: 20 lis 2008, 19:49
przez paka
w sumie racja, fakt