Strona 1 z 1

Ciśnienie doładowania

PostNapisane: 27 paź 2008, 22:55
przez irpac
Mam pytanko – jakie ciśnienie doładowania jest w seryjnej Maździe GTX, rocznik '90?

Czy zmiana intercoolera na większy (i lepiej chłodzony) może zwiększyć maksymalne ciśnienie doładowania, czy tylko zwiększa je na niższych obrotach? Bo chyba maksymalne i tak jest ograniczone przez zawór Waste Gate. Pytam, bo u siebie mam większy intercooler, co podobno zwiększyło maksymalne ciśnienie doładowania. No i zastanawiam się czy faktycznie, bez dodatkowego zaworka MBC, jest to możliwe?

PostNapisane: 28 paź 2008, 10:16
przez podmuch
ciśnienie doładowania jak sprawdzałem w seri to ok 0,4 do 0,5
max ciśnienie doładowania to chyba jak sie doczytałem to 0,9 bo dalej elektronika nie puści
zwiekszyć możesz przez MBC lub może się tak stać jak zrobisz downpipe 3cale i do końca przelot ....
ale lepsze MBC..

PostNapisane: 28 paź 2008, 10:28
przez irpac
U mnie dmucha 0,6 bara więc jednak lepiej niż w serii bez żadnych zaworków. <jupi> Czyli Waste Gate przy całkowitym otwarciu nie jest w stanie wystarczająco przepuścić gazów napędowych turbiny, by zachować seryjne ciśnienie. To dobrze :)

Zaworek mbc wykorzystałbym raczej do zwiększenia ciśnienia przy mniejszym nacisku na pedał gazu/niższych obrotach. Maksymalnego raczej niechciałbym ruszać, ze względu na trwałość silnika/turbo/skrzyni ;) No może do 0,7 bara ... :D

PostNapisane: 28 paź 2008, 10:38
przez podmuch
irpac napisał(a):U mnie dmucha 0,6 bara więc jednak lepiej niż w serii bez żadnych zaworków. <jupi> Czyli Waste Gate przy całkowitym otwarciu nie jest w stanie wystarczająco przepuścić gazów napędowych turbiny, by zachować seryjne ciśnienie. To dobrze :)

bym powiedział że nie za dobrze jak WG nie otwiera sie do konca lub i przycina...

PostNapisane: 28 paź 2008, 10:51
przez irpac
Jeśli to świadczy o awarii, to oczywiście, że nie za dobrze, ale wydaje mi się (tylko wydaje), że po prostu wydajność tego zaworka jest ograniczona i przy dużym ciśnieniu nie jest w stanie całkowicie zapobiec jego wzrostowi. WG przystosowane jest do pracy w warunkach określonego, seryjnego ciśnienia doładowania. Jeśli ciśnienie się zwiększy, to zaworek może po prostu nie być w stanie utrzymać go na seryjnym poziomie 0,5 bara.
Szczególnie, że ten zaworek nie ma bezpośredniego związku z ciśnieniem doładowania, a jedynie pośredni, ograniczając obroty turbiny. No i powiedzmy, że ogranicza je prawidłowo, tak samo gdy ograniczał jak samochód wyjeżdżał z fabryki, ale przy tych samych obrotach (powiedzmy przy maksymalnym otwarciu WG), dzieki większemu IC, teraz turbina ładuje lepiej. Tak to działa wg mnie.

No chyba, że faktycznie, ktoś kto się na tym zna potwierdzi, że niezależnie od wydajności układu dolotowego/doładowania, seryjny WG gdy jest sprawny, nie powinien pozwolić na wzrost ciśnienia powyżej 0,5bara. Ale wątpię...

PostNapisane: 28 paź 2008, 11:24
przez podmuch
rozumie że masz w GTX Vj-21 or vj-20 ????

PostNapisane: 28 paź 2008, 11:34
przez irpac
VJ-21

PostNapisane: 28 paź 2008, 11:51
przez podmuch
dziwne bo w 2 gtx'ach dmucha 0,4-0,5 a są to ori wozy u mnie też 0,5 z tym że na garecie i IC też mam zapodny i narazie nie kręce wyżej a wydech przelot ...

PostNapisane: 28 paź 2008, 12:03
przez irpac
Hmm. U mnie normalnie też dmucha do 0,5 bara , a 0,6 bara tylko w szczytowym momencie przy max otwarciu przepustnicy, obroty blisko max. Poniżej 5tys obrotów też do 0,5 bara. Czyli w praktyce więcej niż 0,5 bara dmucha bardzo rzadko. Na razie dopiero dwa razy zanotowałem takie ładowanie, w celach testowych ;) Druga sprawa, że przy pełnym otwarciu przepustnicy bardzo trudno obserwować wskaźnik ładowania i nie jest to zbyt bezpieczne ;)

PostNapisane: 28 paź 2008, 20:14
przez Orin
irpac – z tego co piszesz wynika że masz już coś podłubane w instalacji, bo w oryginale był boost cut powyżej bodajże 4500 rpm. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :)

PostNapisane: 28 paź 2008, 23:01
przez irpac
A czy boost cut nie jest przypadkiem zależny od ciśnienia doładowania własnie, a nie obrotów? I reaguje raczej przy nieco wyższych wartościach niż te co występują u mnie.

PostNapisane: 28 paź 2008, 23:12
przez Orin
Komputer w GTX-ie miał blokadę powyżej pewnych obrotów. Gdzieś miałem schemat nawet jak go ominąć <diabel>

PostNapisane: 28 paź 2008, 23:22
przez irpac
No ale przecież nie od 4500 obr. To nie diesel ;) Pewnie odcina zapłon przy ok.6500obr/min. Dodatkowo może też odcinać zapłon przy nadmiernym ciśnieniu doładowania, jak np.w Mitsu Eclipse (odcina przy 1,2 bara).

PostNapisane: 29 paź 2008, 00:21
przez podmuch
w ori wozie nie tykanym przez magików to raczej lajt 0,6 kumpel ma mbc i przykrecone do 0,65 prawie 0,7 i jest luz...
u mnie była np awaria bo pchało 1.2 ale to już przeszłość
Orin w gtx ori nie widzialem czegos takowego pcha 0,5 i ani mysli skonczyc do 7000 i zmiana jak skrzynka pozwoli zrobic to bez zgrzytu... ale auto nie dotkniete vj-21 lub vj-20 na jednym i drugim sprawdzone..
tak w nawiasie jak auto juz ma cos pogrzebane to ciezko dojsc to tego dlatego nie jaze do konca jak ktos zapoda wychech 2.5 + down 3 i mu laduje non top 1.2. lub 1.4
ja osobiscie mialem ( juz nie ma smt ) i z nim i bez na garecie i takowym wydechu mam 0.5 ecu gtr ...
w sumie to juz bedzie w calosci gtr bo jest wsio tylko trza to pokladac

PostNapisane: 29 paź 2008, 00:24
przez podmuch
aaa i jeszcze irpac jak masz ochote to testnij 0.9 i ecu w gtx powinien sie wysrac przy takim doładowaniu